Další hra z pera Clive Barkera, mistra hororu, nedopadla u kritiků úplně nejlépe, ale rozhodně bych ji neodsouval na druhou kolej. Ba naopak, pro mě se jedná o příjemné překvapení. Ve hře máte k dispozici 6 postav, do kterých se volně převtělujete podle potřeby a podle vlastní chuti. Každá z postav disponuje dvěma odlišnými zbraněmi a dvěma kouzly (či psyonickými silami chcete-li). Navíc některé zbraně mají několik módů střelby či volby munice. Pokud zemřete, automaticky se převtělíte do další postavy v týmu. Po smrti celého vašeho týmu následuje loading z automaticky uložené pozice. To se ale nestává tak často, protože smrt je ve hře prezentována pouze nemožností bojovat a kdykoliv můžete padlého kamaráda opět oživit jedním kouzlem. Hra tak kombinuje sci-fi prvky a tak trochu fantasy. Oproti Clive Barkers Undying se lae v Jerichu budete překvapivě méně bát a více střílet. Řešení puzzlů probíhá nutností přepnout se do určité postavy a použít její speciální schopnost, např. na zvednutí těžké brány či proražení blokády.
Zajímavou featurkou ve hře jsou sekvence (skriptované), kdy se stane něco nenadálého (propadnutí podlahy, útok nepřítele z bezprosřední blízkosti atd.), kdy se vám na obrazovce během souboje objevuje postupně několik šipek, které musíte rychle stisknout - klávesy WASD pro pohyb, aby jste se zachránili. To je v některých pasážích hry deprimující, protože po neúspěchu následuje smrt a loading před tou samou situací, kdy navíc sekvence šipek nejsou stejné a vy si tak nemůžete sekvenci naučit nazpamět a musíte pokaždé reagovat na novou situaci. Je to zajímavé zpestření, které ale nemusí každému vyhovovat.
Příběh je poměrně jasný, ale díky až neskutečně velkému množství dialogů (na 3D akci) se v něm můžete snadno ztratit. Každopádně na závěr vás čeká souboj s bossem, kdy musíte využít všechny zbylé postavy a jejich schopnosti pro zdánlivě nepřemožitelnému nepříteli.
Grafika je parádní, ale na můj vkus až příliš náročná. Má řadu pokročilých efektů - blur, depth of field, dynamické stíny, efektní vodu, déšť a krvavé cákance při explozích těl.
Když se na Jericho podíváme z první stránky - celkové zpracování, nemůžeme téměř nic vytknout. Bohužel hra trpí jakýmsi syndromem stereotypu, který vyplývá z lineárního postupu hrou a málo variabilních nepřátel. Což o to, nepřátelé jsou efektní (vybuchující monstra s nádory, které musíte roztřelit atd.) a pěkně zpracovaní, ale je jich málo druhů a neustále se opakují. Délka hry je každopádně nadprůměrná (min. 10-12 hod.) a level design poměrně zajímavý (ale pořád na jedno brdo, temné, tmavé), přesto se pocit stereotypu dostaví hned z kraje a vy tak hru dojíždíte jakoby z donucení.
Celkově vzato je Jericho nadprůměrnou akcí, kterou sráží hlavně malý počet nepřátel a stereotyp, který se dostaví hned po pár minutách hry. Na odreagování je ale Jericho jasná volba.
Kompletní vlastní recenzi najdete na mém blogu.
Zajímavou featurkou ve hře jsou sekvence (skriptované), kdy se stane něco nenadálého (propadnutí podlahy, útok nepřítele z bezprosřední blízkosti atd.), kdy se vám na obrazovce během souboje objevuje postupně několik šipek, které musíte rychle stisknout - klávesy WASD pro pohyb, aby jste se zachránili. To je v některých pasážích hry deprimující, protože po neúspěchu následuje smrt a loading před tou samou situací, kdy navíc sekvence šipek nejsou stejné a vy si tak nemůžete sekvenci naučit nazpamět a musíte pokaždé reagovat na novou situaci. Je to zajímavé zpestření, které ale nemusí každému vyhovovat.
Příběh je poměrně jasný, ale díky až neskutečně velkému množství dialogů (na 3D akci) se v něm můžete snadno ztratit. Každopádně na závěr vás čeká souboj s bossem, kdy musíte využít všechny zbylé postavy a jejich schopnosti pro zdánlivě nepřemožitelnému nepříteli.
Grafika je parádní, ale na můj vkus až příliš náročná. Má řadu pokročilých efektů - blur, depth of field, dynamické stíny, efektní vodu, déšť a krvavé cákance při explozích těl.
Když se na Jericho podíváme z první stránky - celkové zpracování, nemůžeme téměř nic vytknout. Bohužel hra trpí jakýmsi syndromem stereotypu, který vyplývá z lineárního postupu hrou a málo variabilních nepřátel. Což o to, nepřátelé jsou efektní (vybuchující monstra s nádory, které musíte roztřelit atd.) a pěkně zpracovaní, ale je jich málo druhů a neustále se opakují. Délka hry je každopádně nadprůměrná (min. 10-12 hod.) a level design poměrně zajímavý (ale pořád na jedno brdo, temné, tmavé), přesto se pocit stereotypu dostaví hned z kraje a vy tak hru dojíždíte jakoby z donucení.
Celkově vzato je Jericho nadprůměrnou akcí, kterou sráží hlavně malý počet nepřátel a stereotyp, který se dostaví hned po pár minutách hry. Na odreagování je ale Jericho jasná volba.
Kompletní vlastní recenzi najdete na mém blogu.
Pro: 6 postav na výběr, grafika, zvuky, efekty.
Proti: Slabá atmosféra, náročné na HW, málo druhů nepřátel, stereotyp, linearita.