Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

I.G.I.-2: Covert Strike

  • PC 75
Starý IGI se mi ve svý době líbilo a i po nedávném dalším dohrání jsem byl v celku spokojen a tak jsem neváhal vyzkoušet pokračování. Na rozdíl od jiných považuju dvojku za rozhodný krok v před, nikoli slabej odvar jedničky.

Měl jsem pocit, jakoby autoři pečlivě prošli všechny uživatelský diskuze a rozhodli se vše, co hráčům nesedělo, upravit. A skutečně:

Chůze již vydává zvuk, přibyla možnost několikrát za misi hru SAVEnout, mrtvoly nemizí po několika vteřinách (dokonce snad nemizí vůbec!), repspawn nepřátel jsem zde taky tentokrát nezaznamenal, náš hrdina dokonce už umí i plavat. Taky prostředí se několikrát výrazně změní (Afrika, Rusko, Čína).

Mise jsou dobrý, uvěřitelný, mají atmosféru, ke které přispívá i sednoucí hudební podkreslení. Jako u jedné z málo stříleček jsem hudbu nechal zapnutou.

Příběh žádná sláva, ale k takovýmto akcím snad není ani zapotřebí něco výraznějšího vymýšlet. Jako provázání jednotlivých misí to funguje dobře.

K záporům hry bohužel musím zařadit právě některá vylepšení, který by před finálním nasazením stálo za to líp odzkoušet.

Třeba (pomalá) chůze: Když jdu pomalu v druhém patře budovy, nepředpokládám, že voják v přízemí toto uslyší, co hůř, vyhodnotí to jako hrozbu a spustí poplach. Opravdu netuším jak vojáci rozeznají podle zvuků, kdo se nachází o dvě patra výš, přičemž to mohl být právě předtím odpravenej vojákův kolega.

Nemizení mrtvol potěší, ale když jde o to nespustit poplach, stálo by za to zařadit zároveň i funkci manipulace s mrtvými těly, aby člověk po sobě moch uklidit.

Poslední věc, co se dá hře vyčíst, je obtížnost. Né že by hra byla moc lehká, nebo dokonce naopak moc těžká. Jde o jinou věc:

Když budu hrát stealth (bez spuštění alarmu a spatření nepřítelem) tak to je to fajn – příjemně obtížný. Když ale náhodou poplach spustím (což se stane i opatrnýmu hráči), je mrzutý, že není žádnej problém vystřílet všechny živý duše na mapě. Několikrát jsem hru loadnul, jen abych se vyvaroval alarmu, ale přesto jsem věděl, že právě onen alarm mi hru tolik ulehčí – stačí dobře zalehnout a ti blbci nám naběhnou pod hlaveň jeden po druhym.

Verdikt: Lepší jak jednička! Slušná stealth akce, pár chyb ale má. 75%

Pro: Atmosféra, prostředí, poměrně slušná délka, zbraně, poměrně reálná akce

Proti: Občas podivná UI, výhoda v agresivním stylu hry

+14