Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Delta Force: Black Hawk Down

  • PC 80
Hned ze začátku upozorňuju, že jsem hru hrál již s nainstalovaným datadiskem a tak mi trochu ušlo, co bylo v původní hře obsaženo a do jaké míry by se mohlo jednat o dodatečná vylepšení.

Kampaň si na nic nehraje – za to autorům dávám velký plus. Prostě je zde jen nabídka několika misí a přestože jsou navzájem dějově provázány, nikterak toto provázání není zvýrazňováno. Naopak – lze je hrát, až na výjimky, v přeházeném pořadí.

Co mi moc nesedlo, byly pasáže v dopravních prostředcích, kdy bylo potřeba jen sypat do cílů nekonečné množství munice z M60. Naštěstí se jednalo vždy jen o jakýsi úvod do té pravé akce. Přestřelky byly celkem dobrý a realistický – důraz na rohy a překážky, vykláněčky, opatrný postup, zamíření optikou. Hlášky z vysílačky ujdou a dokreslujou tak místy obstojnou atmosféru. Taky civilisti potěší – neperem to dávkou na každej pohyb co člověk zahlídne. (civilisti taky originálně hází po "amrikáno" kameny, což z nich nedělá jen tupě stojící potencionální cíle, nýbrž pohybující se a provokující potencionální cíle. Zásah šutrem nám život sice neobere, ale hrdina vždy zádah komentuje slovy "auu" :)

Velmi potěší zdatnější 3déčkaře (k nimž se poslední dobou již směle řadím), že si lze ZCELA VYPNOUT veškerej HUD a to včetně zbytečnýho zaměřovacího kříže! Takže bez optiky ani ránu a střelba od boku je potom opravdu "střelbou od boku" - skvělý!

Arsenál je realistickej a tak ho samozřejmě chválím, skoro celou hru jsem mohl projít s mojí subjektivně oblíbenou G3jkou od precizních H&K, jen škoda že nešlo přepínat mód střelby.

Co mě mile překvapilo je základní podpora příkazů vašim kolegům, teda na danou pozici je přesouvat samostatně nešlo, ale BANGama do místnosti mi vždy hodně pomáhali. Taky šlo rozdělit team, aby mě jeden kryl záda a druhá část např. obsadila danou lokaci – super. Co se taky povedlo je samozřejmě i omezený počet savů, ačkoli zpravidla jsem je všechny ani nevyužil. Dodává to hře IGIovskou atmosféru "kulka a čááu"

Jeden příběh z akce:
Sejmuli jednoho z kolegů. Ve vysílačce hlavní hrdina hlásí situaci, odpověď: Jo jedeme pro něj. Říkám si jasně, kolikrát jsem todle ve hře slyšel. Za chvíli mě překvapí zvuk vrtulníku – Cože? Oni pro něj fakt jedou? Hmm. Uprostřed městské zástavby, ale vrtulník nepřistane – napadlo mě a vydal jsem se celou situaci občíhnout. Jak jsem byl potom mile překvapenej, když vrtulník přistál opodál na náměstíčku, vystoupili dva vojáci a regulérně došli pro kolegu a dotáhli ho realisticky do vrtulníku. WOW!

Co je naopak rozčilující a srážející hru do průměrnějších vod je UI. Vojáci neslyší, neberou ohled na mrtvoly, prostě když vás vidí, tak jenom pálí (alespoň, že poměrně přesně). Nic víc. Pokud se pohybují, pak nabíhají přímo pod vaši hlaveň, popřípadě po určené trase. Naštěstí je hra koncipována spíše tak, že vojáci jsou umístěni daných pozicích (střechy, kryty) a tak se od nich víc jakoby nevyžaduje. I tak je to hrůza sledovat ty jantary jak si vedou. Např. stojí tupě v místnosti a nechaj se postřílet jeden po druhym bez náznaku reakce. Maximálně se chytnou za hlavu a začnou jakoby jančit.

Dále zásahový zóny. Chápu, že je to hra dodržující prvky reality – taky nemám rád, musím-li nepříteli vyprázdnit půl zásobníku z útočné pušky do hrudi aby padl. Ale tady stačí jedna rána kamkoli. Když ustřelím nepříteli palec u nohy zemře do 2 vteřin – to moc realisticky teda nepůsobí. Taky auta nemusely vybuchovat po čtyřech výstřelech z pistole, ale čert to vem.

Celkově slušná akce, je třeba ale zkousnout nudný kropící pasáže v prostředcích a dementnost UI.

Ale nakonec to zůstane v zelenejch - já sem se slušně pobavil. 80%

Pro: Poctivá střílečka, taktika, příkazy kolegům, obtížnost, atmosféra, realistické zbraně, možnost vypnou HUD a zaměřovač, optika

Proti: Pasáže v dopravních prostředcích, dementní UI, zásahový zóny

+15