Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Kreed: Episode 1 - Battle for Savitar

  • PC 90
Tento datadisk jsem začal hrát hned po dohratí Kreeda, tedy původní hry. Nevěděl jsem co od toho čekat, jelikož samotný Kreed mi dal pěkně zabrat, a byl jsem rád, že jsem hru zvládl dohrát. Pokud jste u Kreeda měli stejný pocit a nebo dokonce ztratili pro Battle for Savitar odvahu, tak věřte, že jste přišli o hodně, jelikož tento datadisk se vystříhal mnoha neduhů, kterými trpěl původní Kreed.

Nyní už na vás po nainstalování hry nečeká žádné frustrující přepisování configuračních souborů ohledně nastavení citlivosti myši nebo rozlišení hry pro kompatibilitu s vaším monitorem, všeho tohoto se tvůrci v tomto datadisku rozumně vystříhali.

Tentokrát vám v boji proti nepřátelům nikdo nepomáhá, hra je výhradně sólová jízda a sama o sobě ocejpá jako hodinky. Vaší první zbraní je paralyzér, ten však prakticky nevyužijete, můžete jej na začátku hry vyzkoušet klidně na nějakém zpřáteleném kolegovi, ale jinak nemá opodstatnění. Vesměs je to jedna z mála nových zbraní v původní hře se nevyskytujících, no, naopak ne všechny zbraně z původní hry najdete zde. Tedy nůž byl zde nahrazen zmíněným paralyzérem, rotační kulomet zase jakýmsi samopalem, který je mimojiné neméně užitečný, dále taky ruční pistole, ke konci pak ještě jedna velmi silná zbraň, zůstal skvělý plamenomet, zaměřovačka, raketomet, lejsrová zbraň, granáty a tříhlavňová brokovnice, naopak zmizela nepraktická původní klasická brokovnice.

Velmi výrazné a pozitivní změny se dočkal disajn a grafika. Pokud jste v původní hře byli na rozpacích kvůli kolísavé kvalitě, kde chvílemi jste se kochali krásným grafickým zpracováním a čitelnými texturami, jindy zas na vás grafika působila nemastně neslaně a bledě, tak v případě Battle for Savitar se budete jen a jen kochat. Tuto stránku totiž tvůrci dokonale vypilovali ve všech směrech. Ne však jen grafika, ale i fyzikální model byl vylepšen, sklo se tu po střelbě sype o sto šest, předměty reagují na kopance a pohyb mrtvol, pokud na ně fyzicky narazíte, netřeba komentovat, přesvěčte se sami.

Co se týče vyzdvihovaného vylepšení umělé inteligence nepřátel, tak zde mám dojem, že se žádné vylepšení nekonalo, spíše mi to občas připadlo ještě trošku horší. Někteří protivníci na vás chytře reagují, improvizují, ale ne všeci, někteří naopak stojí na místě a začnou reagovat teprv až se k nim více přiblížíte, jakoby o vás nevěděli anebo vznikne stav, že se zaseknou a běží na jednom místě :-) Pak ho můžete vklidu zabít dřív, než zareaguje.

Naopak další výrazná změna k lepšímu dosáhla v případě modelů kreatur, ty se hodně povedly. To zaregistrujete na první pohled. Jedná se především o hlavního záporáka, hmyz, který vypadá velmi pěkně včetně pohybů a potěšily mě bolestivé zvuky, které vydává po střelném zasažení. Ono bolestivé pištění navozuje tu správnou vetřelčí atmosféru.

Nemějte však strach ani z frustrujících zákysů, jaké vás prudily v původním Kreedovi, pokud se rozhodnete k zahrátí této hry. Nudné zákysy se z 90ti % nekonají a to ani při absenci češtiny ve hře. Zvládnete to i bez návodu. Sice jsem zakysnul v jedné misi kde jsem dost bloumal jak dál, ale nakonec jsem zdárně dospěl k cíli. Tvůrci viditelně dali přednost dynamické akci před hádankami. Ale lokace to nijak nesráží k zemi, jsou velmi pěkné a rozmanité. V porovnání s předchozím dílem je však celá hra civilněji zpracovaná, méně exoticky pojatá, nevýhodou tohoto datadisku je jednoznačně jeho krátkost. Je to škoda, jelikož mě to fakt bavilo.

Zvuková stránka zůstává prakticky na stejné úrovni, pokud vám neseděla hudba v minulé hře, necháte ji vypnutou i nyní.

Ovládání je taktéž bez naprostého problému, totožné s původní hrou, snad bych jen vyčetl, že se hráč nemůže vyklánět doprava a doleva za roh zdi. Podávání příběhu ve formě deníků zůstalo taky při starém a nezměnil se ani styl uzdravování.

Závěrem lze říct, že se jedná o vychytaný datadisk, který si zaslouží mnohem větší pozornost, než která se mu dostala. Prakticky nic se o této hře na českým internetu nedočtete, o titulu se nediskutuje, návod neexistuje, ba ani video návod jsem nenašel, překlad taky není. Patrně je to způsobeno tím, že hra u nás tehdy nakonec nevyšla. Tímto komentářem chci tedy info a detailnější popis hry uskutečnit a snad se mi to alespoň trochu povedlo a mnohým to pomůže a navodí pozitivní chuť k zahrátí. Hru jsem hrál na střední obtížnost a narozdíl od Kreeda si Battle for Savitar mám chuť zahrát znovu na obtížnost nejvyšší. Hra je v ruštině, pokud vám vyhovuje angličtina, tak se dá anglickým patchem doinstalovat, jak dabing tak i texty.

Pro: Grafika, disajn, atmosféra, modely nepřátel

Proti: Absence češtiny, krátkost

+11