Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Avadon: The Black Fortress

  • PC 50
Beru v úvahu, že se jedná o indie RPG a že hru v podstatě vytvořil jeden jediný člověk (!), což je obdivuhodné. Stejně tak cena, za kterou jsem jí pořídil byla velice férová. I přes to nelze opomenout některé nedostatky, ok grafika není nic moc, zvukové efekty jsou děsné (proč proboha všechny potvory zní jako pes), hudba skoro žádná, interface má řadu nedomyšleností (proč nejde opětovným stisknutím shortcut klávesy dané okno zase zavřít?), postavy chodí podivně rychle (na což si ale po chvíli zvyknete a nakonec to i oceníte), ale přes tohle bych se klidně přenesl.

Co je ale na hře nejhorší? Zdlouhavost. Natahovanost. Je hezké, že se autoři nesnažili nic ošidit a naservírovali nám pořádně rozsáhlé dobrodružství (mě to zabralo 45 hodin, ale to jsem plnil i všechny side-questy). Ale za jakou cenu? Po chvilce mi bylo jasné, že se jede pořád podle stejné šablony - abyste splnili další quest v hlavní dějové linii, tak musíte kompletně prozkoumat a vymlátit celou novou lokaci, načež někde v rohu najdete schody, které vedou do sklepa/podzemní jeskyně, kterou opětovně musíte celou projít a vymlátit. Nepřátel je často moc a stávají se otravnými a NPC, které máte zabít vám neustále prchají přímo před nosem a schovávají se za debilní mříž, tudíž musíte zase celou mapu obejít a sejmout je na druhé straně mříže.

Než jsem hru spustil, tak jsem měl představu, že se jedná o nějaké těžké hardcore RPG, které budu mít problém uchopit. Ale ne, je to přesně naopak, hra je velice lehká a lineární a souboje pokud hrajete na normal obtížnost nevyžadují žádné extra taktické myšlení (popravdě stačí používat plošňáky, které jsou hrozně overpowered). Užijí si hráči, co rádi čtou - úplně pokaždé když vlezete na nějaké nové místo, tak vyskočí okno s popisem okolí. To ale beru jako pozitivum, hezky to dokresluje to, co grafika hry nedokáže poskytnout.

Zklamáním jsou rozhovory, hra sice poskytuje dialogové možnosti, které vytvářejí iluzi, že ve hře opravdu MŮŽETE udělat rozhodnutí, které bude mít nějaké následky (mám toho šíleného mága zabít, nebo ho nechat jít?), ale je to celé jeden velký podvod - až na pár světlých výjimek tyto dialogové volby vedou k jednomu stejnému cíli. Navíc jsou strašně napsány. Otravní byli také parťáci, kteří mě náhodně během hry zahlcovali plky o svých problémech - proboha drž hubu a sekej. Jako plus beru, že hru nemusíte hrát ve třech postavách (hlavní postava + 2 parťáci), ale můžete jí odsolovat. To je ovšem o dost těžší.

Otřesná věc je skilltree - ability na sebe vždy nějak navazují a abyste mohli dát 6 bodů do nejlepšího skillu, který samozřejmě chcete nejvíc, tak musíte dát 6 bodů také do úplně všech skillů, které jsou v linii před ním. To ale v podstatě znamená, že musíte vyplývat obrovské množství bodů na schopnosti, které třeba vůbec nechcete a nebudete používat. Špatně se to vysvětluje, ale je to prostě nahovno. Jinak jsou ale ability celkem povedené a poskytují dostatečné taktické možnosti v boji.

Hra měla některé světlé okamžiky, kdy mě opravdu bavila (srandovní byl týpek v Avadonu, který mi ve stylu Q z Jamese Bonda dával různé "gadgety", které ale byly většinou naprosto nepoužitelné :D), bohužel to celé zabilo přílišné množství nezáživné vaty. Kdyby to autor tak nenatahoval a hru zkoncentroval do 20 hodin, tak bych tu i přes řadu nedostatků mohl mluvit o dobrém RPGčku. Takhle ale musím konstatovat - vykašlete se na to, nestojí to za to. Když už, tak jděte zkusit Avernum: Escape from the Pit.
+17