Temně laděná vizuální novela, která kombinuje prvky psychologického hororu, filozofické introspekce a unikátní ASCII-inspirované estetiky. Sleduje příběh mladé ženy, jež se uchyluje do opuštěné chaty, aby unikla neklidu vlastních myšlenek. Izolace a ticho ji však brzy začnou konfrontovat s něčím znepokojivě hmatatelným – s něčím, co možná vůbec není jen v její hlavě.
Hra si zakládá na ručně vytvořeném audiovizuálním stylu, který podporuje hluboce osobní vyprávění o samotě, identitě a hranici mezi realitou a iluzí. Nabízí přizpůsobitelné vizuální motivy, podporu fanouškovských překladů a možnost načítání externího dabingu. Without a Dawn je komorní zážitek, který se nesnaží šokovat, ale pomalu vás vtáhne do tiché spirály neklidu.
@Red (19.05.2025 15:40): Zajímavé otázky. Po dohrání jsem nad tím dost přemýšlel, protože jsem to chtěl doporučit jedné osobě. Když ale viděla záběry ze hry, řekla, že už jen z toho pohledu na to má úzkost :D Já to mám naopak – oceňuju příběhy, které psychické problémy zpracovávají uměleckou formou. Nejenže díky tomu vidím, jak to vnímají ostatní, ale taky se pak necítím sám.
Ale je fakt, že já jsem člověk, kterého v těžších chvílích paradoxně "léčí" depresivní hudba, takže možná i proto mi to sedlo. Každopádně si myslím, že trigger warningy jsou u her na místě. V tomhle případě bych i řekl, že pokud to bude hrát někdo citlivější (a s problémy které hra řeší) večer a ve tmě, mohl by z toho být fakt špatnej. Ne kvůli jumpscarům, ale ten vizuál je dost no... uvidíš sám.
Jen bych dodal – nečekej žádnou hru roku. Je to prostě příjemná artová jednohubka na večer. A tak je potřeba to i brát.
Ale je fakt, že já jsem člověk, kterého v těžších chvílích paradoxně "léčí" depresivní hudba, takže možná i proto mi to sedlo. Každopádně si myslím, že trigger warningy jsou u her na místě. V tomhle případě bych i řekl, že pokud to bude hrát někdo citlivější (a s problémy které hra řeší) večer a ve tmě, mohl by z toho být fakt špatnej. Ne kvůli jumpscarům, ale ten vizuál je dost no... uvidíš sám.
Jen bych dodal – nečekej žádnou hru roku. Je to prostě příjemná artová jednohubka na večer. A tak je potřeba to i brát.
Pro: Vizuál, Ozvučení a jeho gradace, Přesah příběhu
Proti: Délka