Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Tvůrci

Mezi obsahem her a coverem tohoto kompilátu, vyšlého v posledním roce existence Sovětského svazu výhradně ve Spojených státech, nemá smysl hledat hlubší souvislosti. Marketingová prezentace Troiky zdůrazňující "ruskost" svého tvůrce odpovídá negativně stereotypnímu obrazu občanů ze zemí východního bloku v očích většinové veřejnosti USA, jak jej po dekády přiživovali tamější politici. Dokladem toho je i tvrzení z oficiálního popisu hry o tom, že je Troika konečným důkazem toho, že z "přátelství s Rusy může občas vzejít i něco pozitivního". Srp s kladivem na krabici v takové atmosféře zvyšoval potenciální prodejnost takřka čehokoliv, navíc po fenomenálním úspěchu logické hry Tetris (1985) si každý vydavatel přál mít svého Patžinova. Právě jeho tehdejší kolega z Akademie věd SSSR, Dimitrij Pavlovský se spolupodílel na vzniku komerčního portu zmíněného hitu. Oba dva a ještě třetí programátor portu, Vadim Gerasimov, pak byli jedněmi z mnoha tisíců ruských programátorů, kteří v 90. letech minulého století našli uplatnění v amerických softwarových společnostech, zejména v Microsoftu.