Házím sem svojí recku jako protiváhu:
Je to tady – konečně se fanouškům JRPG naskytla možnost hladce a v moderním kabátku naskočit do jedné z nejpropracovanějších RPG sérií vůbec. Tou je Trails of od studia Falcom, která vychází ze série The Legend of Heroes a tvoří její subsérii. Ta dnes čítá dvanáct dílů (přičemž Trails beyond the Horizon se teprve dočká západní lokalizace). Všechny jsou propojené a dohromady tvoří velké a nesmírně obsáhlé univerzum, které si dovolím označit za jeden z nejpropracovanějších světů (v rámci postav a politiky) v RPG hrách vůbec – podle mě překonává i sérii Zaklínač , alespoň co se worldbuildingu a propojenosti týče.Doposud, pokud jste se sérií chtěli začít od úplného začátku, museli jste překousnout zastaralost prvního dílu – jak graficky, tak hratelnostně.
Hra byla limitována mnoha archaickými prvky, včetně časově omezených vedlejších questů. To se teď mění. Falcom první díl kompletně přepracoval do krásného moderního kabátku, a my se společně podíváme, jak se to celé povedlo… či nepovedlo.
Hned na úvod přiznávám, že jsem velký fanoušek celé série – i když jsem s ní začal až u story arcu Trails of Cold Steel (šestý díl). Ihned jsem si ji zamiloval a hltal každý další přírůstek, i když jsem se původní jedničce dlouho vyhýbal. Ne snad proto, že bych nezvládal starší JRPG – právě naopak – ale kvůli neustálému tempu, jakým Falcom chrlí nové díly. Jakmile jsem se dozvěděl o vývoji kompletního remaku, byl jsem nadšený. Graficky i animacemi to vypadalo jako jejich dosavadní špička. A to nadšení mi přetrvalo i po dohrání.
Hlavními hrdiny jsou nevlastní sourozenci Joshua a Estelle Brightovi, jejichž otcem je Cassius Bright, slavný bracer a uznávaný hrdina království Liberl, do něhož je hra zasazena. Estelle s Joshuou se vydávají v otcových šlépějích, aby se sami stali senior bracery – k čemuž potřebují získat doporučení od všech pěti regionálních poboček.
Pokud jste zmatení, co přesně bracer znamená, jde o členy guildy, kteří po složení zkoušek plní žádosti občanů nahlášené do místní pobočky – od eliminace příšer po hledání ztracených předmětů. Jednoduše řečeno, pomáhají, kde se dá, a komukoli, kdo to potřebuje.
Naši hrdinové si proto kladou za cíl projít celé království Liberl a nasbírat doporučení ze všech pěti poboček. Samozřejmě nic není tak jednoduché, jak se zdá, a postupně se do hry začíná vplétat i rozsáhlejší příběhová linie. Ta však nejvíce rezonuje až v samotném závěru – i když prosakuje napříč celou hrou, po většinu herní doby (cca 45–80 hodin) jde spíše o slice-of-life roadtrip . A to je fakt, který ne každý hráč dokáže ocenit.
Místo jednoho zvratu za druhým tu totiž žijete život s postavami – brilantně napsanými, charismatickými a lidskými. Sdílíte s nimi drobné radosti a dobrodružství všedního dne: sledujete, jak si sednou s jídlem při západu slunce a povídají si, nebo jak pomáhají v akademii se školní divadelní hrou. Ano, akčních a napínavých momentů je tu dost, ale těch klidnějších zaměřených na postavy je mnohem víc. Hra tak cílí spíše na pozvolný vývoj charakterů a jejich vztahů.
Celá recenze zde!
Jinak se ale jedná o nejlepší JRPG tohoto roku, minimálně v klasickém smyslu slova. Nabízí nádherný vizuál, vynikající design postav, skvěle napsané dialogy, zábavný svět i příjemný soubojový systém. A především – je to přímá vstupenka do jedné z nejlepších žánrových sérií vůbec. Doporučuji všemi deseti. Chápu, že ze mě mluví i kus fanouška, který ví, co sérii čeká dál, ale i tak si stojím za tím, že jde o mimořádně kvalitní kousek, který by si žádný fanoušek JRPG neměl nechat ujít.
Je to tady – konečně se fanouškům JRPG naskytla možnost hladce a v moderním kabátku naskočit do jedné z nejpropracovanějších RPG sérií vůbec. Tou je Trails of od studia Falcom, která vychází ze série The Legend of Heroes a tvoří její subsérii. Ta dnes čítá dvanáct dílů (přičemž Trails beyond the Horizon se teprve dočká západní lokalizace). Všechny jsou propojené a dohromady tvoří velké a nesmírně obsáhlé univerzum, které si dovolím označit za jeden z nejpropracovanějších světů (v rámci postav a politiky) v RPG hrách vůbec – podle mě překonává i sérii Zaklínač , alespoň co se worldbuildingu a propojenosti týče.Doposud, pokud jste se sérií chtěli začít od úplného začátku, museli jste překousnout zastaralost prvního dílu – jak graficky, tak hratelnostně.
Hra byla limitována mnoha archaickými prvky, včetně časově omezených vedlejších questů. To se teď mění. Falcom první díl kompletně přepracoval do krásného moderního kabátku, a my se společně podíváme, jak se to celé povedlo… či nepovedlo.
Hned na úvod přiznávám, že jsem velký fanoušek celé série – i když jsem s ní začal až u story arcu Trails of Cold Steel (šestý díl). Ihned jsem si ji zamiloval a hltal každý další přírůstek, i když jsem se původní jedničce dlouho vyhýbal. Ne snad proto, že bych nezvládal starší JRPG – právě naopak – ale kvůli neustálému tempu, jakým Falcom chrlí nové díly. Jakmile jsem se dozvěděl o vývoji kompletního remaku, byl jsem nadšený. Graficky i animacemi to vypadalo jako jejich dosavadní špička. A to nadšení mi přetrvalo i po dohrání.
Hlavními hrdiny jsou nevlastní sourozenci Joshua a Estelle Brightovi, jejichž otcem je Cassius Bright, slavný bracer a uznávaný hrdina království Liberl, do něhož je hra zasazena. Estelle s Joshuou se vydávají v otcových šlépějích, aby se sami stali senior bracery – k čemuž potřebují získat doporučení od všech pěti regionálních poboček.
Pokud jste zmatení, co přesně bracer znamená, jde o členy guildy, kteří po složení zkoušek plní žádosti občanů nahlášené do místní pobočky – od eliminace příšer po hledání ztracených předmětů. Jednoduše řečeno, pomáhají, kde se dá, a komukoli, kdo to potřebuje.
Naši hrdinové si proto kladou za cíl projít celé království Liberl a nasbírat doporučení ze všech pěti poboček. Samozřejmě nic není tak jednoduché, jak se zdá, a postupně se do hry začíná vplétat i rozsáhlejší příběhová linie. Ta však nejvíce rezonuje až v samotném závěru – i když prosakuje napříč celou hrou, po většinu herní doby (cca 45–80 hodin) jde spíše o slice-of-life roadtrip . A to je fakt, který ne každý hráč dokáže ocenit.
Místo jednoho zvratu za druhým tu totiž žijete život s postavami – brilantně napsanými, charismatickými a lidskými. Sdílíte s nimi drobné radosti a dobrodružství všedního dne: sledujete, jak si sednou s jídlem při západu slunce a povídají si, nebo jak pomáhají v akademii se školní divadelní hrou. Ano, akčních a napínavých momentů je tu dost, ale těch klidnějších zaměřených na postavy je mnohem víc. Hra tak cílí spíše na pozvolný vývoj charakterů a jejich vztahů.
Celá recenze zde!
Jinak se ale jedná o nejlepší JRPG tohoto roku, minimálně v klasickém smyslu slova. Nabízí nádherný vizuál, vynikající design postav, skvěle napsané dialogy, zábavný svět i příjemný soubojový systém. A především – je to přímá vstupenka do jedné z nejlepších žánrových sérií vůbec. Doporučuji všemi deseti. Chápu, že ze mě mluví i kus fanouška, který ví, co sérii čeká dál, ale i tak si stojím za tím, že jde o mimořádně kvalitní kousek, který by si žádný fanoušek JRPG neměl nechat ujít.
Pro: Svět, příběh a skvěle napsané postavy ,Vizuální stránka a eng dabing,Velké množství výrazných zlepšení oproti originálu
Proti: Pro některé tempo příběhu