Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
První a méně známý datadisk k TW:S 2 se posouvá hlouběji do minulosti. S tím je spojená především změna některých jednotek, agentů, ale do jisté míry i herních mechanismů:

Základem je rozšiřování vlivu jedné ze tří hlavních frakcí. Vliv se v podstatě navyšuje obdobně jako náboženství – tedy pomocí agentů či stavbami a jeho stav vůči vládnoucímu klanu odpovídá do jisté míry nespokojenosti obyvatelstva. Postup kupředu je tak zdlouhavější, neboť občanské nepokoje jsou na denním pořádku a provincím trvá logicky déle, než si zvyknou na okupaci.

Bohužel strategická mapa zůstala až na výjimky (např. stáje – váleční koně nejsou vedeni jako surovina, ale lze je postavit na úkor zemědělství) nezměněna a tak dochází k dobývání stejně děleného území se zhruba stejnou strategickou hodnotou, jak jsme to okusili v původním tažení.

Zajímavé je, že Ninjové jsou zde velmi hodnotní, neboť se dají vycvičit jen ve třech provinciích. Smrt takového agenta pak zamrzí, nelze-li ho jednoduše nahradit. Na druhou stranu dříve velmi těžce získatelná Geisha je zde snadno k dipozici jako Shirabyoshi, která má i zajímavé nové schopnosti.

Obtížnost obecně šla ještě trochu nahoru. Především zmiňovanou nutností šířít vliv a taky je člověk za nepřítele státu (spiknutí) vyhlášen už dříve, zdálo se mi. Střední část kampaně mi dala opravdu zabrat (hard).

Celkově je tento datadisk hoden zahrání, ale na můj vkus na něm nebylo odvedeno příliš práce a těží především z povedených aspektů původní hry a její znovuhratelnosti. I tak jsem se bavil dobře. Koho bavilo dobytí šogunátu, tady má možnost ho i vlastnoručně nastolit. 80%

Pro: Návyková hratelnost, tvrdá obtížnost, nové možnosti postupu/výzkumu/levelování postav a generálů, vysoká znovuhratelnost, slušná historičnost, grafika, hudba, zvuky, herní doba

Proti: Všechny klany nejsou hratelné, matoucí proměna podoby vládců, stejné rozložení provincií

+11