Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 20
"Umírat se nevyplácí"

Tohle moudro vypadne na hráče pokaždé, když ve hře zemře, postupem hrou se objevuje čím dál častěji. Uvítal bych spíš, kdyby se moudra trochu střídala, protože tuhle informaci jsem tak nějak tušil už předtím, ale jak jsem zjistil, takhle myšlenka je ještě to lepší, co ze hry vypadne.

Je pravda, že jsem od hry nic nečekal, takže začátek mě sice nějak moc neoslovil, ale bylo to relativně v pohodě. Naučil jsem se jezdit autem po Barceloně a několik triků do honiček. Po pár hodinách jsem však vystřízlivěl, hra je pořád to samé, ježdění z bodu A do B, pak telefon, že se mám dostavit do bodu C na druhé straně města, honička s gangstery/policií/náhodnými lidmi, uniknutí/zlikvidování cíle, a občas zase přesun zpět do A, nebo B. Takže dobrá půlka ježdění je jen vata na natažení herní doby + honičky často přes čtvrthodiny, kdy se případná chyba trestá smrtí, nebo jiným neúspěchem a nastává nová čtvrthodina s nejasným výsledkem.

Hra je postavená, jak je už z názvu patrno, na ježdění autem. To tvoří tak 3/4 hry, zbytek jsou přestřelky a videa. Blbé je, že jízdní model nerespektuje jakékoliv zákony a to ani ty fyzikální, všechna auta jezdí stejně, je jich jen pár druhů (cca 10), jízdní model je horší i než v The Saboteur a to už je co říct. Honičky jsou poprvé dobré, podruhé repetitivní a po čtyřicáté extrémně frustrující. Pronásledovatelé se na vás pověsí, vráží do vás a střílí, a když se je povede odstranit, tak hned za rohem čekají další a to pořád dokola, dokud se nějakým řízením osudu a náhody neobjeví chvilkové okno, kdy se podaří uniknout.

Ježdění je blbé, ale pak přijde na řadu střelba a ta je extrémně demetní. Protivníci stojí na místě, to je jeden druh, nebo se kamikadze stylem rozeběhnou přímo proti vám, to je ten druhý druh, pokud jich to udělá víc najednou, tak se objeví "umírat se nevyplácí" pokud jen jeden, tak má hoch protivník smůlu. Samotná střelba je příšerná, míření jak v Moorhunu a výsledný efekt vlastně taky :(

Do toho tu máme jakýsi příběh 3 mafiánských gangů v Barceloně, kdy váš Vin Diesel (ve hře se jmenuje Milo) pracuje zároveň pro všechny a nikdo si toho až do konce nevšimne :) Mise jsou prokládány relativně pěknými animacemi, za které by se sice styděl každý béčkový film, ale v této hře je to velký nadstandard a jedno z mála hledisek, které ji odlišují od odpadu. Co oceňuji asi nejvíc je stránka životopisu postavy poznané v předchozí misi, je to svěží nápad, bohužel bez dalšího využití.

Hra mě postupem času začala víc a víc štvát, každou hodinu to bylo horší a horší. Podobnou frustraci, která by trvala podstatnou část hry jsem ještě nikdy nezažil. Poslední mise jsou ještě zběsilejší než ty předešlé, všechno se prodlužuje, ale jelikož už jste to samé hráli nesčetněkrát předtím, tak je to doslova opruz. Hra má sice "jen" 23 misí, ale ty poslední už jsou každá v řádu hodin.

Musím se přiznat, když jsem předposlední misi opakoval kvůli časovému limitu na přestřelku asi po třicáté (během více jak 2 hodin), tak jsem si na tenhle úsek aktivoval cheat na nesmrtelnost. Bylo to morální dilema, ale bylo to buď cheat, nebo nedohrání :( Pak už jsem to to nějak domrskal do konce a závěrečné titulky ihned přeskočil, ač je vždycky u her sleduju až do konce. Hra a všechno s ní spojené pak hned zmizela z PC a tímhle komentářem se s ní definitivně loučím.

Je to smutné, nebýt herní výzvy, hru bych opustil už po pár hodinách, takhle to bylo opravdu utrpení až do konce. Horší hru (když nepočítám pár freeware titulů) jsem nikdy nedohrál. Pokud nejste masochisti, tak vám to taky nedoporučuju. Protože hrát Wheelmana a umírat se nevyplácí.

Pro: životopisy

Proti: jízda, střelba, příběh, frustrace, bugy a všechno ostatní

+18
  • PC 70
Od "kolečkáře" jsem čekal povedenou hru a taky jsem se patřičně těšil. Výsledek nakonec není to pravé ořechové, i když tragédie se také nekoná. Hmm, co už. Ale popořadě... The Wheelman je hrou tvářící se jako sandbox, ale sanboxem tak úplně není. Krom vedlejších činností, sloužící zde jako systém vylepšení (závod, úprk, krádež, taxi a pár dalších) se v kouzelně vytvořené lokalitě, navržené podle skutečných předloh z portfólia katalánské Barcelony (každá ulice odlišná, významné budovy a místa jako Sagrada Família nebo Park Güell nechybí), nedá dělat zhola nic dalšího - dokonce ani přejíždět nebohé občany. Zrovna ale vynechání této brutální kratochvíle nepovažuji za negativum, vypadá to celkem reálně, když se na někoho řítíte v autě a chodci se nenechají jen tak přejet a uskočí. Co naopak považují za vyloženě nepovedený aspekt jsou situace, kdy pokud dojde k šarvátkám s policií a vy jim rozšmelcujete dopravní prostředek pomalu na atomy (přičemž dojde k výbuchu), členové prasečího sboru stojí svorně vně hořícího vraku, zdrávi a nezraněni, střílejíce stále po vás.

Všeobecně dopravní prostředky a jejich ovládání považují za klad. Sice nejsou licencované, ale jde bezpečně poznat, o která že auta to jde (Opel Astra, Pontiac G8 nebo Fiat 500), přičemž v každém prostředku (logicky krom motorek) je možné volit hudební stanice rozdílných žánrů (klasika, rap, jazz, latino). Jiný problém s auty je ten, že mnoho rozdílu není v jejich zvukovém projevu a téměř všechny jezdí stejně rychle a když už se dostanete k turbu, nitru, whatever, vyšlehnou z výfuků plameny dvojmo i tam, kde je jasně vidět, že je výfuk pouze jeden jediný. Jinak se dá považovat takové to narativní audio Wheelmana jako za nejlepší položku hry - obzvláště Vin Diesel (jeho drsný hluboký hlas je lahůdka) nebo nádherná latino hudba v intru (potěšil také Cypress Hill se svým Latin Thugs).

Příběhem je hra sic(k) klišoidní (o tajném policistovy, drsňákovi samotářovi, který má všechno na háku), ale v podáním Diesla je lehce stravitelná a ničím nevybočuje z americké popcornové filmové produkce, na kterou se vždy rád podívám. Činností je ve hře dostatek (mající ale stejný charakter), od poslíčka přes strážce až po vykonavatele je vám přidělována jednotlivými stranami (Los Santos, Chullos Canallas a Rumuni), mající v držení části barcelonského podsvětí. Vše vrcholí v grandiózním finále, inspirovaném 2 Fast 2 Furious... Pokud jde o vykonání úkolů, je možné se také chopit poměrně pestré palety zbraní - možné je nést pouze dvě, jednou je pistole s nekonečnými náboji, druhá je měnitelná (MP5, M16, AK47, UZI, brokovnice aj.). Boj jako takový je po vzoru všech jiných 3rd person stříleček - skrýt se, co to jen jde a pal sem pal tam. Nepřátelé jsou stádo oveček na odstřel a s gamepadem jde vážně o bezproblémovou deratizaci. O to horší je pak zjištění, že je vaše postava schopna se zranit při chůzí ze schodů (s tím se pojí celkově nepovedené až směšné podání pohybů).

Shrnuto / podtrženo, The Wheelman je povedenou oddychovou hrou, co má své mouchy (některé z rodu masařek), ale dokáže nabídnout např. nádherné město (byl jsem tam, tedy potvrzeno :-)), fandům plešatého bijce s chraplákem jak struhadlo jejich oblíbeného herce, adrenalínové strkanice ve vysokých rychlostech a sem tam vedlejší činnost, co elegantně zvyšují váš skill.

Pro: Vin Diesel, Barcelona, audio, auta, zbraně

Proti: pohyby, Ai

+14
  • PC 20
Ty vole, tohle bylo něco. Tohle byla nejúžasnější hodina mého krátkého života. Přesně tak dlouho jsem hrál Wheelmana. Vůbec nejlepší městskou akci, která kdy zdobila můj disk.

Víte, co je na Wheelmanovi nejkrásnější? Že se nesere absolutně s NIČÍM. Fyzikální zákony? Neexistují, ale to by bylo v pořádku, konec konců Wheelman nikdy neměl být ani kapičku realistický. Ale co jsem ocenil nejvíc, Wheelman kašle i na jakékoliv dnešní (čti posledního desetiletí) standardy. To z Wheelmana činí opravdu unikátní hru.

Začnu u toho, o čem Wheelman stejně jako většina jiných městských akcí je, a to jsou vozidla. Teda řeknu vám, je to neskonale zábavné, když jsou všechna auta stejně rychlá, všechny se chovají stejně (stejně báječně), když jsou auta rychlejší, než motorky, ale samozřejmě jen v tom případě, kdy vy sedíte na motorce a honíte nějaké auto, páč to by potom bylo příliš snadné, že. Opravdu hodně jsem ocenil tu skutečnost, že každé auto, každá motorka i každý náklaďák má dusík. Ne že by byl potřeba, rychlost je už tak extrémní. Taky jsem si zamiloval fakt, že zde auta nedělají debilní kotrmelce, takže nikdy neskončí kolama vzhůru. NÁDHERA! A to jsem ještě ani nezmínil, jak parádně se hra hraje, když jdete po svých a musíte si prostřílet cestu dál. TO JE CESTA RÁJEM! Wheelman nabízí ty nejlepší, nejdramatičtější, nejnapínavější a nejzábavnější přestřelky všech dob. Taky je príma to, že Vin zde neumí skákat, takže půlmetrový balvan v úzké chodbě znamená nutnost jít jinudy a obejít si to. NÁDHERA, není nad to se v téhle hře jen tak procházet a kochat se všudypřítomnou grafickou krásou. Když už jsem nakousl tu grafiku, tohle jsou nefalšované orgie! AI je rovněž výborná. Tekly mi slzy štěstí pokaždé, když se nepřítel přestal krýt a vyběhl do prázdného prostoru, kde jen tak stál a čekal na mnou daný rozsudek smrti, a když jsem zmáčkl spoušť a chtěl nepřítele poslat do horoucích pekel, před hlaveň mi přivtěřil přítel, že si na nepřítele taky zastřílí a musí to být z přesně stejného místa, ze kterého střílím já. Takovej orgáč jsem zažíval i tehdy, když člověk, kterého jsem musel chránit, udělal to samé, co v předchozím příkladu nepřítel. BÁJEČNÉ! Hodně mě rovněž potěšila matrixovská rychlost civilních chodců, která způsobuje to, že je zkrátka není možné zabít! DOKONALOST!

Žerty stranou, Wheelman je epic fail. Pocit z jízdy je příšerný, páč se auta chovají opravdu neskutečně zhovadile (to není ani arkádový jízdní model, to je prostě dementní jízdní model) a motorky ještě hůř, jsou absurdně rychlá a absurdně rychle zatáčejí. Aimed shot, Cyclon shot (bo je se tomu nadává) ani Airjack to nezachrání, protože ačkoliv jsou tyto prvky vcelku zajímavé a originální, okoukají se během deseti minut. Tomu říkám blesková rychlost. Když Vin chodí po svých, to je ale teprv ten největší disaster. Přestřelky jsou brutálně nudné, otravné a příšerné, AI je jedna z nejhorších v celé herní historii (ne, nepřeháním), a zdejší animace jsou jedny z nejodpornějších, jaké jsem jaktěživ viděl. Na nich tvůrci evidentně makali jeden dva dny. Dál opravdu nechápu, proč ten chuj neumí skákat nebo aspoň nějaký základy šplhání. Kdyby to uměl, nemusel bych si jak píčus obcházet celej vlak kvůli podělanýmu půlmetrovýmu šutru. Jo, a civilisti se fakt nedají zabít a v podstatě reagujou úplně stejně jako v Midtown Madness...když jsem si uvědomil tuhle bolestnou pravdu, fakt jsem si říkal, že tohle nikdo nemohl myslet vážně. Dále tu máme poměrně klasické neduhy - totální absence příběhu (teda, alespoň za tu hodinu, co jsem to vydržel, se tam neobjevil ani nepatrný náznak), absolutně nulová motivace k hraní, nudně navržené město, ve kterém si je každý metr čtvereční podobný jako vejce vejci, přehršle zbytečných side misí, které stejně podle mě nikdo nebude chtít vykonat (osobně jsem zkusil dvě a měl jsem dost), glitches (nechtěně to na motorce ve vysoké rychlosti napálím do zdi, spadnu z ní, a hle, jsem za onou zdí a není cesty ven), hrozná hudba (aspoň teda to, co mé uši během hraní zaregistrovaly) hrozné CGI cutscény...no, na hodinu hraní toho na stěžování není nejmíň, není-liž pravda.

Já jsem ale hodnej kluk, takže něco i pochválím. Auta vypadají pěkně. Celkově je vizuální stránka výrazně podprůměrná, ale ty auta fakt vypadají pěkně. Destrukční model je slušný, voice acting je výtečný a musím se přiznat, že úvodní mise se mi docela líbila a zdálo se mi, že to nebude taková hrůza. Leč zmýlil jsem se, je to hrůza jako bejk.

Wheelmana bych mohl popsat jako Driv3ra nové generace. Ten měl ale aspoň působivý příběh a výborný soundtrack, a byl jsem ho schopný dohrát. Wheelman je ale katastrofální zpotvořenina na úrovni ptačího trusu. Na druhou.

Pro: Pěkný auta, voice acting, nízké HW nároky, úvodní mise

Proti: tss, dis gejm iz e džouk!

+12 +16 −4