Sklonek 19. století ubíhal v duchu vyplňování zbývajících „bílých míst“ mapy světa, kam vyrážely dříve nemyslitelné expedice. Poslední nepokořenou metou zůstala představivost jitřící hvězdná obloha. Úvahy o tom, zda je Měsíc domovem Seléňanů a půjde-li je navštívit, vzaly za své, když mimozemšťané roku 1896 dorazili první, překvapivě z Marsu. Nepřicházejí však v míru, pád Londýna byl jen začátek a jejich vysokánské tripody s chapadly svými tepelnými paprsky rozsévají po Zemi zkázu. Doposud si krvelační Marťané při svém tažení Evropou podrobili každého. Nyní udeří na Petrohrad – podmaní si genocidní interventi i houževnaté národy Ruska? Coby radikální student odkládáte revoluci na neurčito, abyste pomohli v obraně hlavního města na řece Něvě. Naději zachránit vše, co je vám drahé, ale skýtá jedině výprava na dalekou Sibiř...
Výpravná fikce z univerza Války světů představeného poprvé v britském vědecko-fantastickém románu (1898) od H.G. Wellse (*1866–†1946) se zasazením do carského Ruska okolo přelomu 19. a 20. století podobá RPG The Thaumaturge (2024), hratelností ovšem jde o téměř čistou akci s příměsí stealthu a příležitostného řešení logických problémů. Invaze odjinud odhalí to nejlepší i nejhorší v lidech zároveň, kromě emzáků se tedy střetnete i s různými oportunisty z vlastních řad. Chopíte se dobových střelných zbraní, od chladných po černoprachové pistole a předovky (pušky), vyrábět lze dokonce improvizované výbušniny. Někdy stačí utéct, jindy potřebujete spojence. Mezi jednotlivými dějišti pohnutého příběhu se přesouváte pomocí Transsibiřské magistrály. Kulisy polootevřených lokací se tak během cesty až za Ural průběžně mění.
The War of the Worlds: Siberia
Война Миров: Сибирь, Vojna Mirov: Sibir
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne