Na hru jsem přišel v době vydání na základě videa od nyní již zesnulého herního komentátora TotalBiscuita. Zdá se to hrozně dávno, i když 2017 zas tak dávno ještě není. A letos jsem využil toho, že je to typově ideální žánr pro můj Steam Deck a konečně si ji zahrál.
Zajímavostí je, že po celých 8 let mi v hlavě zůstala hudba z hlavního menu, použitá i v traileru, a po spuštění jsem ji okamžitě identifikoval. Je to naprosto perfektní swingová melodie a pozdvihuje malou indie záležitost na vyšší úroveň. Stejně jako grafické zpracování, které je taktéž špičkové (minimálně na malé obrazovce handheldu). Opulentní palác plný luxusu je krásně vymodelován, od leštěného mramoru přes zlacené interiéry až po vitrážová skla. Výtvarné a hudební zpracování je nutné opravdu vyzdvihnout.
Herně je to docela zajímavé, musíte zabránit sérii vražd hostů, které z neznámého důvodu páchá služebnictvo zámku. Nejste zakotveni pouze v realitě, ve hře jsou i nadpřirozené síly, a vaší nejsilnější zbraní je posouvání času. S každým záchráněným hostem získáte jeho plesovou masku, která vám propůjčí schopnost navíc. Nápad je to dobrý, avšak každá vražda má jen jedno konkrétní řešení, a postupujete mezi nimi zcela lineárně, kdy je pak docela zřejmé, k čemu nově získaná schopnost poslouží. To je docela škoda, i když jinak by komplexita vytvoření hry byla samozřejmě úplně jinde.
Jednotlivé hádanky nejsou příliš složité a většinou spočívají v tom, že sledujete jednotlivé aktéry, co během dne dělají (následně restartujete den a sledujete ty zbývající), a pak najdete objekt nebo postup, který vraždu překazí. Většina úkolů je pohodová (občas má člověk pocit, že až moc), i když nejméně jednou jsem si byl jistý, že vím, co udělat, jen ne přesně jak, a přišlo mi to jako komunikační problém hry. Mezi úkoly jsem zase párkrát frustrovaně bloudil, než jsem zjistil, jak se posunout dál. Není to nic hrozného, ale občas by to zřejmě šlo lépe odladit. Situaci nepomáhá, že spletitý prostor zámku má spoustu uměle neprůchozích dveří, a ačkoliv některé časem odemknete, tak další část ne, a člověk pak tráví hodně času prostým obcházením.
Příběh se ke konci stane celkem zajímavý, a člověka zajímá, proč onen markýz začal vraždit všechny své hosty. Rozuzlení je poněkud metafyzické a fantastické, jako ostatně celá hra, ale i tak celkem uspokojivé.
Shrnuto, The Sexy Brutale je krátká logická indie hra s výborným vizuálem a nazvučením, a nepříliš složitými hádankami. Zasloužila by si lépe padnoucí název, ale obsahově nezklame, pokud máte chuť na pěknou a jednodušší logickou jednohubku.
Celkové hodnocení: Výborná
Zajímavostí je, že po celých 8 let mi v hlavě zůstala hudba z hlavního menu, použitá i v traileru, a po spuštění jsem ji okamžitě identifikoval. Je to naprosto perfektní swingová melodie a pozdvihuje malou indie záležitost na vyšší úroveň. Stejně jako grafické zpracování, které je taktéž špičkové (minimálně na malé obrazovce handheldu). Opulentní palác plný luxusu je krásně vymodelován, od leštěného mramoru přes zlacené interiéry až po vitrážová skla. Výtvarné a hudební zpracování je nutné opravdu vyzdvihnout.
Herně je to docela zajímavé, musíte zabránit sérii vražd hostů, které z neznámého důvodu páchá služebnictvo zámku. Nejste zakotveni pouze v realitě, ve hře jsou i nadpřirozené síly, a vaší nejsilnější zbraní je posouvání času. S každým záchráněným hostem získáte jeho plesovou masku, která vám propůjčí schopnost navíc. Nápad je to dobrý, avšak každá vražda má jen jedno konkrétní řešení, a postupujete mezi nimi zcela lineárně, kdy je pak docela zřejmé, k čemu nově získaná schopnost poslouží. To je docela škoda, i když jinak by komplexita vytvoření hry byla samozřejmě úplně jinde.
Jednotlivé hádanky nejsou příliš složité a většinou spočívají v tom, že sledujete jednotlivé aktéry, co během dne dělají (následně restartujete den a sledujete ty zbývající), a pak najdete objekt nebo postup, který vraždu překazí. Většina úkolů je pohodová (občas má člověk pocit, že až moc), i když nejméně jednou jsem si byl jistý, že vím, co udělat, jen ne přesně jak, a přišlo mi to jako komunikační problém hry. Mezi úkoly jsem zase párkrát frustrovaně bloudil, než jsem zjistil, jak se posunout dál. Není to nic hrozného, ale občas by to zřejmě šlo lépe odladit. Situaci nepomáhá, že spletitý prostor zámku má spoustu uměle neprůchozích dveří, a ačkoliv některé časem odemknete, tak další část ne, a člověk pak tráví hodně času prostým obcházením.
Příběh se ke konci stane celkem zajímavý, a člověka zajímá, proč onen markýz začal vraždit všechny své hosty. Rozuzlení je poněkud metafyzické a fantastické, jako ostatně celá hra, ale i tak celkem uspokojivé.
Shrnuto, The Sexy Brutale je krátká logická indie hra s výborným vizuálem a nazvučením, a nepříliš složitými hádankami. Zasloužila by si lépe padnoucí název, ale obsahově nezklame, pokud máte chuť na pěknou a jednodušší logickou jednohubku.
Celkové hodnocení: Výborná
Pro: nápad, soundtrack, postavy
Proti: rychlý stereotyp