Tahová strategická válečná hra The Operational Art of War IV je nástupem předcházejícího dílu Norm Koger's The Operational Art of War III. Nejedná se však (stejně jako u jejího předchůdce) o zásadní změnu hry, jako spíše o mnoho dílčích úprav (již tak velmi komplikovaného) herního systému, nový vzhled a nové uživatelské rozhraní. Z tohoto důvodu je možné ve čtvrtém díle hrát i předcházející scénáře, kterých je i s těmi novými přes 200 a které pokrývají převážně bitvy 20. století počínaje 1. světovou válkou a konče reálnými i hypotetickými moderními střety. K dispozici je však i několik bitev z 19. století, např. Waterloo 1815, Shiloh 1862 nebo Antienam 1862.
Jednou z významných novinek je kompletní revize námořního systému. Lodě již nejsou brány jako uniformní jednotky, ale jsou systémem, který definují parametry pancéřování, odolnost, přesnost, rychlost a agilnost. Dále bylo vylepšeno např. zásobování, správa bitevních kol a editor scénářů.
Stejně jako pro předcházející díl však platí, že je tato strategická hra určena jen těm nejostřílenějším a nejodhodlanějším hráčům, kteří se nezaleknou abstraktního vzhledu jednotek reprezentovaných žetony se symboly NATO, obrovských hexových map, ale i těch malých, kde je pro správné odehrání tahu nutno dokonale ovládat komplexní pravidla hry (manuál obsahuje téměř 180 stran textu).
Jednou z významných novinek je kompletní revize námořního systému. Lodě již nejsou brány jako uniformní jednotky, ale jsou systémem, který definují parametry pancéřování, odolnost, přesnost, rychlost a agilnost. Dále bylo vylepšeno např. zásobování, správa bitevních kol a editor scénářů.
Stejně jako pro předcházející díl však platí, že je tato strategická hra určena jen těm nejostřílenějším a nejodhodlanějším hráčům, kteří se nezaleknou abstraktního vzhledu jednotek reprezentovaných žetony se symboly NATO, obrovských hexových map, ale i těch malých, kde je pro správné odehrání tahu nutno dokonale ovládat komplexní pravidla hry (manuál obsahuje téměř 180 stran textu).