Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Rebecca, nová balzamovačka v márnici River Fields, o které se tradují ledasjaké báchorky, brzy zjistí, že některá tělíčka moc a moc zlobí. Občas někdo, kdo má ležet, ležérně odejde, jindy pomrkává na ni nebožtík ze stolu, zatímco o něm do počítače datluje trochu toho intimča, onehdy zase prankuje po telefonu či jí zřejmě hodí něco halucinogenního do pití, aby jí v ideálním settingu mezi mrtvolami nepříliš hippies kolegiálně zajistil takový bad trip, po kterém by se jak po asijské prdelce uznale ohlédl i plukovník Kurtz. Tady se totiž s obyčejnými civily do kremační pece šoupou i démoni, a to ideálně dříve, než přeskočí na jediného živáčka v dosahu, naši hlavní hrdinku.

V trochu vážnějším tónu musím prohlásit, že The Mortuary Assistant je mi asi nejsympatičtější horrorová hra, jakou jsem kdy hrál a doporučuji ji naprosto každému, kdo má rád morbidní a makabrózní témata, stejně jako každému fanouškovi VtM: Bloodlines, protože nejen že ta márnice, jejíž ticho jemně znásilňují kapky deště dopadající na okna a parapety, zapadla by klidně kamsi do Santa Monicy a nějaké zvláštní noční hodiny, kde se nereálné stává možným, ovšem je to taky trochu zkouška odvahy, kdy Bloodlines a nějaký Ocean House Hotel v komparaci s tímto dílkem nepůsobí o moc děsivěji než Twilight.

Nicméně i kvalitní a ucelený herní design mi občas Bloodlines připomněl - jednotlivé adventurní herní mechaniky jsou zde vlastně velmi realisticky zachycené kroky samotného balzamovacího procesu, s tím, že se vždy náhodně variuje, kde jsou jednotlivé potřebné předměty - ať už jsou to skalpely, jehly a nitě či trokary - v operačním prostoru uloženy. Což zní banálně. Dokud tedy pro vypláchnutí tělíčka nehledáte několik minut dejme tomu chybějící methanol, naprosto rozhozeni po nějaké obzvlášť vypečené sračce v podobě periferně mihnoucího se tekoucího stínu nelidsky deformované postavy, přesně jako z reálných popisů halucinací schizofreniků.

Samotný lore, všechna ta ostrá omáčka, kterou do sebe rychle ládujete v zaheslované části počítače, abyste vědomost okamžitě použili proti tomu ďábelskému hajzlovi, co vás mezitím šikanuje, také dokonale slouží k prohloubení imerze, o které je TMA především. V návaznosti na to doporučuji kvůli fantastickému audio designu hru v noci pořádně ohulit do sluchátek, ovšem dejte si pozor, ať vám nikdo nezaklepe na rameno... Á propos, jakkoliv hra zrovna jump scary obsahuje, spousta těch nejděsivějších projevů je subtilnějšího rázu a nejvíce cením právě toho celistvého atmosférického koncertu, který nadto - a to může být pro některé hráče velmi podstatné - neopírá se o žádné stresující laciné hunty, jak bývá zvykem u jiných horrorovek. Je to vlastně pohoda jak když odbije 12, stačí se zhluboka nadechnout a prostě dělat svou práci, netřeba se stresovat. :-)

Po dohrání první šichty, která zpravidla trvá tak 1.5 hodiny, se můžete vrhnout na další, což pochopitelně doporučuji, neboť nejenže můžete dospět k pěti různým zakončením, ale také je potřeba zdůraznit, že každý průchod obsahuje randomizované eventy z širokého výběru pár set. Inu, první hru jsem se téměř nebál, až na pár mrazíků po zádech. Druhá směna byla trochu nepříjemnější, každopádně opět se mi podařilo spálit správné tělo, tehdy jsem si říkal, že to asi nedá správně jen dement. No a třetí směnu se řetězily tak šílené události, že jsem musel pauznout, jít se na 10 minut vyklidnit, pak jsem se vrátil, vybral špatné tělíčko a posednul mě démon, načež dělal hodně ošklivé věci, sheeeeeeeiiit! Celkově hrací dobu vidím pro lidi, jež to trochu více chytne, tak na 10 až 25 hodin, tudíž bych neměl obavy - za 20 éček tento indie klenot stojí a ve slevě tuplem, tak pojďte taky hodit bubáka do pece!
+12