Probouzíte se na vesmírné lodi USSC Lazarus, jako neznámý člen posádky, který ztratil svou paměť. Na lodi se ovšem kromě vás nachází umělá inteligence zvaná Hybris. Hybris velí celé lodi a zadává vám úkoly, co je potřeba vyřešit.
Jedná se o logickou průzkumnou hru z pohledu první osoby. Vaším úkolem je chodit po vesmírné lodi a řešit logické puzzly, díky kterým se dostáváte do nových lokací a také k informacím, co se na lodi stalo. Kromě řešení puzzlů budete moci sbírat i předměty, které budou fungovat jako indicie k puzzlům nebo vám odkryjí část příběhu. Některé předměty můžete pouze prohlížet, tím že je otáčíte.
K dispozici je kromě hlavního příběhu i prolog, který slouží jako tutoriál a je dostupný ve formě demoverze zdarma. V prologu budete hrát za Caleba Rogerse, který je prvním probuzeným člověkem z kryospánku. Caleb pracoval v Gen-Ethics, firmě zaměřené na kontrolu a normativnost kvality kryogenních, klonovacích a genetických procesů.
The Fall of Lazarus na první pohled vypadá jako nenápaditá variace na téma "walking simulator ve vesmírné lodi". Co mohu pochválit, je úsporná estetika ne nepodobná Portalu; vesmírná loď je malá, ale má logickou architekturu s několika patry spojenými výtahy a pěkně zpracovanou mapu, která podobně jako u prvního System Shocku vychází z tvaru lodi/základny.
Další rozměr tomu dávají příběh a hádanky, přičemž obojí bylo pro mě rozporuplné. Hádanek je málo, mají nápad, ale jsou pro hráče neintuitivní, někdy u hádanek nevíte, co dělat kvůli ovládání. Jinak většinu času strávíte putováním z místa na místo a neubráníte se pocitu umělého prodlužování herní doby. Příběh je těžko stravitelný, vodítek je málo a že se jedná o alegorii, jsem pochopil až mimo hru překládáním achievementů v hex editoru, identifikováním přehrávaného němého filmu a pročítáním fór. Lekačky nefungovaly, anglický dabing mi hru spíše kazil.
Hra je v současnosti zadarmo, takže klidně vyzkoušejte sami.
Další rozměr tomu dávají příběh a hádanky, přičemž obojí bylo pro mě rozporuplné. Hádanek je málo, mají nápad, ale jsou pro hráče neintuitivní, někdy u hádanek nevíte, co dělat kvůli ovládání. Jinak většinu času strávíte putováním z místa na místo a neubráníte se pocitu umělého prodlužování herní doby. Příběh je těžko stravitelný, vodítek je málo a že se jedná o alegorii, jsem pochopil až mimo hru překládáním achievementů v hex editoru, identifikováním přehrávaného němého filmu a pročítáním fór. Lekačky nefungovaly, anglický dabing mi hru spíše kazil.
Hra je v současnosti zadarmo, takže klidně vyzkoušejte sami.
Pro: architektura a navigace lodi, nápaditost hádanek
Proti: málo hádanek hodně chození, zmatečný příběh a ovládání