Původním záměrem bylo ze hry udělat first-person střílečku.
Na vývoji hry spolupracovala dvě studia: 2K Marin a 2K Australia. 2K Marin mělo vyvíjet multiplayer a 2K Australia singleplayer. Kvůli nedostatků lidí se multiplayer zrušil a pozornost přešla na vývoj singleplayeru.
Vývoj hry měl řadu nedostatků. Koncept hry se neustále měnil. Pro hru existovala řada nápadů a prototypů. Bylo těžké říct, co vývojáři vůbec chtějí za hru. Spolupráce mezi 2K Marin a 2K Australia byla náročná. Mezi studii panovala nevraživost. Hlavní příčinou byla arogance a namyšlenost studia 2K Marin, které se pyšnilo úspěšným Bioshockem 2. V žádném případě se studiu nechtělo podílet na méněcenném projektu, jako byl XCOM.
Prodaných kusů The Bureau: XCOM Declassified — 500 tisíc kusů.