Steel Panthers SSI (Strategic Simulation Inc.) jsou doslova legendou mezi tahovými strategiemi. Cíl hry je přitom prostý - získat kontrolu nad bojištěm a systematicky vypráskat protivníka (eventuelně ještě možnost útočit nebo bránit podle charakteru scénáře). Provedení je však komplikované a takřka vždy unikátní.
Steel Panthers ohromují především svým širokým záběrem Druhé světové války, možností hry za velkou část válkou zasažených států (včetně tehdejšího Československa) v libovolném časovém intervalu. Perfekcionismus autorů se naplno projevuje v kvantu jednotek s podrobnými charakteristikami a chováním v boji (například taková Japonská pěchota skutečně útočí do posledního muže a náboje, zatímco třeba Italové začnou utíkat prakticky po pár výstřelech). Nelze nezmínit propracovaný model poškození strojů, možnost zapojení artilerie, bombardování a nespočet dalších možností, které dokazují, že tuto hru dělali hardcore hráči pro hardcore hráče.
Hra obsahuje klasické kampaně a scénáře, obojí založené na reálných situacích nebo čistě hypotetické a náhodné bitvy, které lze svést i v multiplayeru. Kupříkladu v klasickém hotseatu nebo třeba na tehdejší dobu (v r. 1995!) přes velmi vyspělou možnost hry přes e-mail. Dnes nám to může připadat úsměvné, ale taková hra skutečně byla dlouhotrvající šachovou partií.
Díky svému úspěchu se hra se v roce 1996 dočkala pokračování Steel Panthers II: Modern Battles a o rok později třetího dílu Steel Panthers III: Brigade Command, které víceméně nepřinášely žádné podstatné změny, akorát rozšiřovaly možnosti a záběr původního dílu. Odkaz hry i přes její stáří stále žije ve freewarových remacích Steel Panthers: World at War! a Steel Panthers: World War 2.
Steel Panthers ohromují především svým širokým záběrem Druhé světové války, možností hry za velkou část válkou zasažených států (včetně tehdejšího Československa) v libovolném časovém intervalu. Perfekcionismus autorů se naplno projevuje v kvantu jednotek s podrobnými charakteristikami a chováním v boji (například taková Japonská pěchota skutečně útočí do posledního muže a náboje, zatímco třeba Italové začnou utíkat prakticky po pár výstřelech). Nelze nezmínit propracovaný model poškození strojů, možnost zapojení artilerie, bombardování a nespočet dalších možností, které dokazují, že tuto hru dělali hardcore hráči pro hardcore hráče.
Hra obsahuje klasické kampaně a scénáře, obojí založené na reálných situacích nebo čistě hypotetické a náhodné bitvy, které lze svést i v multiplayeru. Kupříkladu v klasickém hotseatu nebo třeba na tehdejší dobu (v r. 1995!) přes velmi vyspělou možnost hry přes e-mail. Dnes nám to může připadat úsměvné, ale taková hra skutečně byla dlouhotrvající šachovou partií.
Díky svému úspěchu se hra se v roce 1996 dočkala pokračování Steel Panthers II: Modern Battles a o rok později třetího dílu Steel Panthers III: Brigade Command, které víceméně nepřinášely žádné podstatné změny, akorát rozšiřovaly možnosti a záběr původního dílu. Odkaz hry i přes její stáří stále žije ve freewarových remacích Steel Panthers: World at War! a Steel Panthers: World War 2.
Steel Panthers SSI (Strategic Simulation Inc.) jsou doslova legendou mezi tahovými strategiemi. Cíl hry je přitom prostý - získat kontrolu nad bojištěm a systematicky vypráskat protivníka (eventuelně ještě možnost útočit nebo bránit podle charakteru scénáře). Provedení je však komplikované a takřka vždy unikátní.
Steel Panthers ohromují především svým širokým záběrem Druhé světové války, možností hry za velkou část válkou zasažených států (včetně tehdejšího Československa) v libovolném časovém intervalu. Perfekcionismus autorů se naplno projevuje v kvantu jednotek s podrobnými charakteristikami a chováním v boji (například taková Japonská pěchota skutečně útočí do posledního muže a náboje, zatímco třeba Italové začnou utíkat prakticky po pár výstřelech). Nelze nezmínit propracovaný model poškození strojů, možnost zapojení artilerie, bombardování a nespočet dalších možností, které dokazují, že tuto hru dělali hardcore hráči pro hardcore hráče.
Hra obsahuje klasické kampaně a scénáře, obojí založené na reálných situacích nebo čistě hypotetické a náhodné bitvy, které lze svést i v multiplayeru. Kupříkladu v klasickém hotseatu nebo třeba na tehdejší dobu (v r. 1995!) přes velmi vyspělou možnost hry přes e-mail. Dnes nám to může připadat úsměvné, ale taková hra skutečně byla dlouhotrvající šachovou partií.
Díky svému úspěchu se hra se v roce 1996 dočkala pokračování Steel Panthers II: Modern Battles a o rok později třetího dílu Steel Panthers III: Brigade Command, které víceméně nepřinášely žádné podstatné změny, akorát rozšiřovaly možnosti a záběr původního dílu. Odkaz hry i přes její stáří stále žije ve freewarových remacích Steel Panthers: World at War! a Steel Panthers: World War 2.
Steel Panthers ohromují především svým širokým záběrem Druhé světové války, možností hry za velkou část válkou zasažených států (včetně tehdejšího Československa) v libovolném časovém intervalu. Perfekcionismus autorů se naplno projevuje v kvantu jednotek s podrobnými charakteristikami a chováním v boji (například taková Japonská pěchota skutečně útočí do posledního muže a náboje, zatímco třeba Italové začnou utíkat prakticky po pár výstřelech). Nelze nezmínit propracovaný model poškození strojů, možnost zapojení artilerie, bombardování a nespočet dalších možností, které dokazují, že tuto hru dělali hardcore hráči pro hardcore hráče.
Hra obsahuje klasické kampaně a scénáře, obojí založené na reálných situacích nebo čistě hypotetické a náhodné bitvy, které lze svést i v multiplayeru. Kupříkladu v klasickém hotseatu nebo třeba na tehdejší dobu (v r. 1995!) přes velmi vyspělou možnost hry přes e-mail. Dnes nám to může připadat úsměvné, ale taková hra skutečně byla dlouhotrvající šachovou partií.
Díky svému úspěchu se hra se v roce 1996 dočkala pokračování Steel Panthers II: Modern Battles a o rok později třetího dílu Steel Panthers III: Brigade Command, které víceméně nepřinášely žádné podstatné změny, akorát rozšiřovaly možnosti a záběr původního dílu. Odkaz hry i přes její stáří stále žije ve freewarových remacích Steel Panthers: World at War! a Steel Panthers: World War 2.
Steel Panthers SSI (Strategic Simulation Inc.) jsou jednou z nejznámějších tahových strategií. Cíl hry je přitom prostý - získat kontrolu nad bojištěm a systematicky vypráskat protivníka (eventuelně ještě možnost útočit nebo bránit podle charakteru scénáře).
Steel Panthers vynikají širokým záběrem Druhé světové války, možností hry za velkou část válkou zasažených států (včetně tehdejšího Československa) v libovolném časovém intervalu. Perfekcionismus autorů se naplno projevuje v kvantu jednotek s podrobnými charakteristikami a chováním v boji (například taková Japonská pěchota skutečně útočí do posledního muže a náboje, zatímco třeba Italové začnou utíkat prakticky po pár výstřelech). Nelze nezmínit propracovaný model poškození strojů, možnost zapojení artilerie, bombardování a nespočet dalších možností.
Hra obsahuje klasické kampaně a scénáře, obojí založené na reálných situacích nebo čistě hypotetické a náhodné bitvy, které lze svést i v multiplayeru. Kupříkladu v klasickém hotseatu nebo třeba na tehdejší dobu velice vyspělou možnost hry přes e-mail.
Díky svému úspěchu se hra se v roce 1996 dočkala pokračování Steel Panthers II: Modern Battles a o rok později třetího dílu Steel Panthers III: Brigade Command, které nepřinášely žádné podstatné změny, akorát rozšiřovaly možnosti a záběr původního dílu.
Steel Panthers vynikají širokým záběrem Druhé světové války, možností hry za velkou část válkou zasažených států (včetně tehdejšího Československa) v libovolném časovém intervalu. Perfekcionismus autorů se naplno projevuje v kvantu jednotek s podrobnými charakteristikami a chováním v boji (například taková Japonská pěchota skutečně útočí do posledního muže a náboje, zatímco třeba Italové začnou utíkat prakticky po pár výstřelech). Nelze nezmínit propracovaný model poškození strojů, možnost zapojení artilerie, bombardování a nespočet dalších možností.
Hra obsahuje klasické kampaně a scénáře, obojí založené na reálných situacích nebo čistě hypotetické a náhodné bitvy, které lze svést i v multiplayeru. Kupříkladu v klasickém hotseatu nebo třeba na tehdejší dobu velice vyspělou možnost hry přes e-mail.
Díky svému úspěchu se hra se v roce 1996 dočkala pokračování Steel Panthers II: Modern Battles a o rok později třetího dílu Steel Panthers III: Brigade Command, které nepřinášely žádné podstatné změny, akorát rozšiřovaly možnosti a záběr původního dílu.
Steel Panthers SSI (Strategic Simulation Inc.) jsou jednou z nejznámějších tahových strategií. Cíl hry je přitom prostý - získat kontrolu nad bojištěm a systematicky vypráskat protivníka (eventuálně ještě možnost útočit nebo bránit podle charakteru scénáře).
Steel Panthers vynikají širokým záběrem Druhé světové války, možností hry za velkou část válkou zasažených států (včetně tehdejšího Československa) v libovolném časovém intervalu. Perfekcionismus autorů se naplno projevuje v kvantu jednotek s podrobnými charakteristikami a chováním v boji (například taková Japonská pěchota skutečně útočí do posledního muže a náboje, zatímco třeba Italové začnou utíkat prakticky po pár výstřelech). Nelze nezmínit propracovaný model poškození strojů, možnost zapojení artilerie, bombardování a nespočet dalších možností.
Hra obsahuje klasické kampaně a scénáře, obojí založené na reálných situacích nebo čistě hypotetické a náhodné bitvy, které lze svést i v multiplayeru. Kupříkladu v klasickém hotseatu nebo třeba na tehdejší dobu velice vyspělou možnost hry přes e-mail.
Díky svému úspěchu se hra se v roce 1996 dočkala dvou pokračování Steel Panthers II: Modern Battles a o rok později Steel Panthers III: Brigade Command, která nepřinášela žádné podstatné změny, akorát rozšiřovala možnosti a záběr původního dílu.
Steel Panthers vynikají širokým záběrem Druhé světové války, možností hry za velkou část válkou zasažených států (včetně tehdejšího Československa) v libovolném časovém intervalu. Perfekcionismus autorů se naplno projevuje v kvantu jednotek s podrobnými charakteristikami a chováním v boji (například taková Japonská pěchota skutečně útočí do posledního muže a náboje, zatímco třeba Italové začnou utíkat prakticky po pár výstřelech). Nelze nezmínit propracovaný model poškození strojů, možnost zapojení artilerie, bombardování a nespočet dalších možností.
Hra obsahuje klasické kampaně a scénáře, obojí založené na reálných situacích nebo čistě hypotetické a náhodné bitvy, které lze svést i v multiplayeru. Kupříkladu v klasickém hotseatu nebo třeba na tehdejší dobu velice vyspělou možnost hry přes e-mail.
Díky svému úspěchu se hra se v roce 1996 dočkala dvou pokračování Steel Panthers II: Modern Battles a o rok později Steel Panthers III: Brigade Command, která nepřinášela žádné podstatné změny, akorát rozšiřovala možnosti a záběr původního dílu.