Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Vezměte psa a kočku, zkřižte je dohromady, vypusťte do lesa a máte lišku. A právě o tomto podivném tvorovi pojednává tato hra. A co vlastně taková liška umí? Chodí, běhá, skáče, štěká, vrtí ocasem, nosí dlouhé klacky a občas si dá šlofíka... nebo opouští své fyzické tělo a běhá po okolí jako duch. Spirit of the North je skvělá atmosférická hra, kdy se jen kocháte krajinou, posloucháte hudbu a užíváte si pocit být liškou. Příběh jako takový je vcelku jednoduchý, a tedy že s pomocí ducha druhé lišky musíte vyrazit na horu a zastavit šíření podivné plísně, která kazí vodu a ovzduší.

Herní doba je celkem krátká a pokud se nebudete obtěžovat s hledáním všech holí a koster mnichů, bude ještě kratší. Chvílemi se může hra zdát i krapet stereotypní... tedy hlavně v momentech, kdy zběsile běháte po okolí a snažíte se najít hůl, kterou jste přehlédli, nebo v nepřehledné závěrečné kapitole. Jinak hra obsahuje několik jednoduchých puzzlů, které vám občas mohou i trochu potrápit mozek a také photo mód, abyste mohli zvěčnit lišku v onom nádherném prostředí. Na to, že vývojáři předtím dělali a prodávali assety se jim první titul celkem povedl a jsem zvědavý, zda přijdou časem s další jednoduchou (nebo již složitější) hrou založenou na Unreal Enginu.

Pro: Grafika, hudba, pocit být liškou

Proti: Chvílemi otravné hledání holí a těl mnichů, závěrečná kapitola

+15
  • PC --
Hru, kde se hraje za lišku jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít a dal se do hraní. Už jen za to si hra zaslouží pozitivní hodnocení. A liška navíc legračně štěká :3

Hra je velice krásná, prostředí mnoha míst je dechberoucí, až jsem měl občas chuť se na chvíli zastavit a kochat se pohledem na ty různé pláně a skaliska kolem. Hudba je velice uklidňující a příjemná.

Bohužel hra sama o sobě není zase tak dobrá.

Za prvé ovládání je celkem nic moc. Liška se pohybuje tak nějak toporně, zvláštně a ve vzduchu nad ní nemáte žádnou kontrolu. Když to srovnám třeba s kočičkou ve Stray, ta se pohybovala tak šikovně a lehce. Liška však působí jako by tvůrci ponechali nějaké základní ovládání přímo z Unreal Engine a nijak hlouběji ho neoptimalizovali k potřebám dané hry.

To vede k tomu, že různé platforming pasáže byly fakt za trest a posledních pár částí hry už jsem si pohrával s myšlenkou, že to prostě vzdám.

Technicky je to také takové celé odfláklé. Na celé řadě míst se dá soft-locknout a musíte znovu načíst poslední checkpoint. Někdy jsou tahle místa tak na ráně, až mi trochu přišlo, že se tvůrci malinko vykašlali na nějaký rozsáhlejší beta-test.

Jinak fakt, že je hra hezká vizuálně je sice moc fajn, ale jednotlivá prostředí nejsou moc funkční a mnohdy je to takové velké roztahané nic, byť je to krásné nic a dobře se na něj kouká. Mnohdy jsem neměl ani motivaci ho přespříliš prohledávat a vynechal jsem tak půlku šamanů, které bylo v téhle hře úkolem najít.

Nevím. Já mám lišky rád a hrozně bych chtěl mít rád tuhle hru. Ale často jsem si připadal, že hraju něco, co bylo narychlo splácáno z nějakých Unreal engine assetů, aby to nějak jakžtakž fungovalo. A přitom to mělo potenciál. Aspoň ta technická stránka mohla být dotažena do konce.
+11