Takhle mám hry rád: když tvůrci moc dobře vědí, že mají v rukou plnohodnotné vyprávěcí médium. Worldbuilding, scénář, příběh a jeho metafory a myšlenky a celá ta mytologie kolem něj, to se v South of Midnight povedlo skvěle. Podrtrženo skvělým audiovizuálem - bavila jak grafika s výraznějšími "komiksovými" linkami i občas takovým stop-motion menším frameratem při pohybu postav, tak i hudba Oliviera Derivierea, utkaná na míru včetně zpívaných skladeb, které občas emoce ještě doždímaly.
A ta mytologie kolem Tkalců a celé té jižanské oblasti - southern gothic, trochu Lovecraft, trochu Alan Moore, trochu Velká ryba od Tima Burtona, trochu jak z písniček Nicka Cavea, to všechno v trochu young adult balíčku, ale se závažnými tématy. U jedné dějové linky jsem si řekl "to by bylo super, kdyby tam byl takovýhle zvrat..." a on tam pak doopravdy byl. Kolikrát mě napadlo "tohle bych si chtěl přečíst jako knihu".
Abych jen nechválil - akční scény (boj i zdrhání před démonem) se velmi brzy dostaly do momentu "repetitivní, nebaví, už ať je to za mnou". A finále mohlo mít o fous větší sílu - to by bylo super, kdyby tam byl ještě takovýhle zvrat...
A ta mytologie kolem Tkalců a celé té jižanské oblasti - southern gothic, trochu Lovecraft, trochu Alan Moore, trochu Velká ryba od Tima Burtona, trochu jak z písniček Nicka Cavea, to všechno v trochu young adult balíčku, ale se závažnými tématy. U jedné dějové linky jsem si řekl "to by bylo super, kdyby tam byl takovýhle zvrat..." a on tam pak doopravdy byl. Kolikrát mě napadlo "tohle bych si chtěl přečíst jako knihu".
Abych jen nechválil - akční scény (boj i zdrhání před démonem) se velmi brzy dostaly do momentu "repetitivní, nebaví, už ať je to za mnou". A finále mohlo mít o fous větší sílu - to by bylo super, kdyby tam byl ještě takovýhle zvrat...
joehot
Joe321
BUMTARATA
Pro: příběh, mytologie, grafika, hudba
Proti: akce