Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • XboxX/S 90
Takhle mám hry rád: když tvůrci moc dobře vědí, že mají v rukou plnohodnotné vyprávěcí médium. Worldbuilding, scénář, příběh a jeho metafory a myšlenky a celá ta mytologie kolem něj, to se v South of Midnight povedlo skvěle. Podrtrženo skvělým audiovizuálem - bavila jak grafika s výraznějšími "komiksovými" linkami i občas takovým stop-motion menším frameratem při pohybu postav, tak i hudba Oliviera Derivierea, utkaná na míru včetně zpívaných skladeb, které občas emoce ještě doždímaly.

A ta mytologie kolem Tkalců a celé té jižanské oblasti - southern gothic, trochu Lovecraft, trochu Alan Moore, trochu Velká ryba od Tima Burtona, trochu jak z písniček Nicka Cavea, to všechno v trochu young adult balíčku, ale se závažnými tématy. U jedné dějové linky jsem si řekl "to by bylo super, kdyby tam byl takovýhle zvrat..." a on tam pak doopravdy byl. Kolikrát mě napadlo "tohle bych si chtěl přečíst jako knihu".

Abych jen nechválil - akční scény (boj i zdrhání před démonem) se velmi brzy dostaly do momentu "repetitivní, nebaví, už ať je to za mnou". A finále mohlo mít o fous větší sílu - to by bylo super, kdyby tam byl ještě takovýhle zvrat...

Pro: příběh, mytologie, grafika, hudba

Proti: akce

+10
  • PC 90
To ono je tady umělecká vize – vizuál, scenérie, detaily, originální hudba, mytologie, zaměření na postavy – všechno tak hezké a příjemné. Hratelnost je jednoduchá, ale zejména platformování nádherným světem je odměňující. Přál bych si, aby vycházelo a bylo hráči oceňováno více takových her.
+2
  • PC 80
Pro hry od Compulsion je typické, že na první pohled umí zaujmout jak vizuálně, tak svými nápady, při tom druhém se ale obvykle vyjeví jako veskrze průměrné a nedotažené. Zlí jazykové by mohli namítnout, že tomu je tak i v tomto případě, pro mě se ale jedná o velmi milé překvapení.

Exceluje jak po výtvarné, tak zvukové stránce. Za tou první stojí Whitney Clayton, která vsadila na stop motion animaci. Ta hře propůjčuje nezaměnitelný pocit z pohybu a kartůnové stylizaci jistou znepokojivost. O tu druhou se postarali Christopher Fox a Olivier Derivière (A Plague Tale). A jak se dalo čekat, je to nářez. Foxův mimořádný audio design se organicky doplňuje s Derivièreovou uhrančivou hudbou. Několik skladeb je pak i mistrovsky otextovaných, a prohlubuje tak vyprávění.

Zážitek začne mírně pokulhávat až v momentě, kdy dojde na souboje. Ty se odehrávají na stále těch samých ohraničených kolbištích, a mohou tak snadno omrzet. Repetitivně žel působí i design úrovní. Ten je nenápaditý a místy vyloženě úmorný. Často se například stává, že někam pracně vyšplháte pro odměnu, ale místo pohodlné zkratky zpět, kterou by se slušelo nabídnout, se musíte zdlouhavě vracet.

Tak či onak, kreativní ředitel David Sears a hlavní scenáristka Zaire Lanier chtějí a mají co říct. South of Midnight se daří do značné míry vystihnout jižanskou a snad i afroamerickou zkušenost, aniž by se utápěla v zbytečných klišé, a nakonec je přesně tou nekomplikovanou a příjemně odsýpající akční adventurou, kterou jsem zrovna tolik potřeboval.
+12