Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Sid Meier's Starships Sid Meier's Starships
Firaxis Games
Firaxis Games
PC
12.03.2015
PCiOS
12.03.2015
Sid Meier's Starships Sid Meier's Starships
Žánr
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *

Forma
placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano

Sid Meier's Starships je vesmírnou tahovou strategií, jež vychází z univerza přibližně o půl roku dříve vydaného titulu Sid Meier's Civilization: Beyond Earth. Hlavní náplní hry, cílem které je vybudování jednotného planetárního impéria s výhledem na zajištění pořádku v galaxii a získání důvěry obyvatelstva, je vedení soubojů flotil vysoce škálovatelných vesmírných lodí.

Oproti Sid Meier's Civilization: Beyond Earth se hra posunula od získávání měst k dobývání slunečních soustav, kde každá planeta má unikátní vlastnosti. Vlajkovou lodí toho, co si gameplay naopak zachovala, je trojice filozofií: čistota (Purity), zaměřená na obranu, harmonie (Harmony), jdoucí cestou genetických modifikací přírodních zdrojů, a nadvláda (Supremacy), jejímž hlavním pilířem je technologická převaha; uplatňovanou filozofií je dán design válečných jednotek, různá specifika v hospodářství, vědeckém pokroku a vojenství.

Hra je rozdělena do misí, jejichž typickou náplní je ochrana obyvatel před piráty. Podmínky vítězství a nepřátelé v misích jsou dynamicky generováni. K úspěchu často vede více cest, z nichž každá s sebou nese své následky, přičemž odvracet hrozby a řešit spory, které vznikají mezi lidskými a mimozemskými jednotkami, lze také diplomatickou cestou.

Podstatnou roli ve hře hraje výzkum, růst populace a těžba surovin, jimiž jsou jídlo, energie a kovy. Vylepšovat lze výkon motorů, odolnost pancířů a zbraně – lasery, torpéda, kanóny – a lodě vybavovat speciálními schopnostmi, např. neviditelností. Plavidla lze zaměřit na útok, nebo klamání nepřítele.
Sid Meier's Starships je vesmírnou tahovou strategií, jež vychází z univerza přibližně o půl roku dříve vydaného titulu Sid Meier's Civilization: Beyond Earth. Hlavní náplní hry, cílem které je vybudování jednotného planetárního impéria s výhledem na zajištění pořádku v galaxii a získání důvěry obyvatelstva, je vedení soubojů flotil vysoce škálovatelných vesmírných lodí.

Oproti Sid Meier's Civilization: Beyond Earth se hra posunula od získávání měst k dobývání slunečních soustav, kde každá planeta má unikátní vlastnosti. Vlajkovou lodí toho, co si gameplay naopak zachovala, je trojice filozofií: čistota (Purity), zaměřená na obranu, harmonie (Harmony), jdoucí cestou genetických modifikací přírodních zdrojů, a nadvláda (Supremacy), jejímž hlavním pilířem je technologická převaha; uplatňovanou filozofií je dán design válečných jednotek, různá specifika v hospodářství, vědeckém pokroku a vojenství.

Hra je rozdělena do misí, jejichž typickou náplní je ochrana obyvatel před piráty. Podmínky vítězství a nepřátelé v misích jsou dynamicky generováni. K úspěchu často vede více cest, z nichž každá s sebou nese své následky, přičemž odvracet hrozby a řešit spory, které vznikají mezi lidskými a mimozemskými jednotkami, lze také diplomatickou cestou.

Podstatnou roli ve hře hraje výzkum, růst populace a těžba surovin, jimiž jsou jídlo, energie a kovy. Vylepšovat lze výkon motorů, odolnost pancířů a zbraně – lasery, torpéda, kanóny – a lodě vybavovat speciálními schopnostmi, např. neviditelností. Plavidla lze zaměřit na útok, nebo klamání nepřítele.