Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Shift 2 mělo být ve všech ohledech lepší než jednička a přitom se nějak zásadně nelišit. Druhý bod byl splněn do puntíku přesně, co ale ten první?

Opět zde dostáváme možnost projet se v licencovaných autech po z větší části již známých tratí z předchozích dílů. Třeba takové doky v Tokiu, v sérii již tolik známé, už v dalších dílech vidět nechci, i když trať sama o sobě to špatná není. Grafika je zase o malinko dále, o žádný markantní skok se ale nejedná. Přece jen jsou mezi oběma díly pouze dva roky.

Systém kariéry je podobný tomu z jedničky, je však o něco benevolentnější a pro postup kariérou není nutné vyhrávat, stačí skončit na bedně. Opět se zde kariéra otevírá až příliš rychle, k dohrání by stačilo odjet cca 20-30% závodů, které nabízí. Poctivce jako já toto jenom naštve.

Jedná se o dosud poslední hru ze série, která v sobě obsahuje pohled z kokpitu a je tedy skvěle hratelná na volantu. Žádný jiný pohled prostě v závodní hře nedodá takový tolik potřebný pocit imerze. A zde je tento pohled zpracován se vším všudy bravurně.

Co mě však oproti jedničce neuvěřitelně po celou dobu hraní pilo krev, bylo naprosto stupidní chování AI soupeřů. Těžko říct, jestli to bylo nastavením těžké obtížnosti a z toho vyplývající extrémní agresivity, mnohdy mi ale spíše přišlo, že AI zkrátka nezná polohu hráčova vozidla - tzn. bourá do hráče v plné rychlosti v zatáčkách a jiných občas vznikajících kuriozních situací. Pokud jsem startoval z první pozice, většinou jsem tak bez problému i dojel. Pokud jsem ale startoval někde z prostředka pole, byl to závod ne s časem, ale s uhýbáním protivníkům, protože sebemenší kontakt tady končí hodinami pro vás a výhrou soupeře.

Je tedy dvojka lepší než jednička? Podle mě ne. Pořád se ale jedná o nadprůměrnou závodní hru a důstojného zástupce této početné série. Pohlede z kokpitu, budeš mi chybět!

Pro: audiovizuální zpracování, licencovaná auta, tratě, jízdní model, pohled z kokpitu, pocit z jízdy

Proti: absence příběhu, extrémně hloupá (agresivní?) AI, příliš rychlý pokrok v kariéře

+13
  • PC 90
Minulý rok jsem se stal šampionem Formule 1, letos jsem se musel prozatím trochu uskromnit a uzmout tituly šampiona jenom v sériích GT3 a GT1 (a taky drift, works, muscle, endurance a mnohé další). Druhů závodů je teda v druhém Shiftu požehnaně, ale kromě driftů se liší jenom počtem kol. Každý z nich má svého "patrona", který ho v krátkém videu představí a po vyhrané sérii rád odevzdá svoje klíčky od auta.

Musím jednoznačně pochválit množství tratí a jejich rozložení v kariéře. Je jich tolik, že třeba Brno jsem jel poprvé až v druhé polovině hry a hned na dvacet kol (parádní způsob, jak zabít třičtvrtě hodiny). Tratí je kolem třicítky ale drtivá většina má několik variací. Velké plus jsou městské tratě, častokrát jsem si vzpomněl na excelentní GRID, který stále zůstává na vrcholu, ale Shift 2 je zatím jediná hra, která mu dýchá na záda (pro někoho to byl možná už první Shift).

Ve vozovém parku se snad ani nedá očekávat žádné překvapení. Přímo do očí bijící je absence Ferrari. Hra má sice kompletní licenci na GT3, kde Ferrari normálně jezdí, ale žádné se tam neobjeví. Všechna ostatní současná auta z GT3 a GT1 jsou přítomna. Excelentní jsou taky možnosti tuningu. Všechny auta mají parádní uřvané zvuky motorů, až mi to pomalu shazovalo reproduktory ze stolu.

Noční závody představují skvělé zpestření a v kombinaci s pohledem z helmy se jedná o neskutečnou adrenalinovou zábavu. Autolog je zajímavá věc ale už teď je ve hře tolik cheaterů, že jeho přítomnost je pro normálního smrtelníka naprosto zbytečná. Třísekundové rekordy na kolo na některých tratích se mi ještě nepodařilo zdolat.
+12
  • PC 85
Jeden z nejlepších dílů Need for Speed za posledních několik let. A překvapivě jde víc o simulaci než o arkádu. Při hraní jsem si také párkrát vzpomněl na exceletní Race Driver GRID, u něhož jsem proháněl volant dlouhé hodiny.

Když už jsem u volantu, tak je nutno říci, že bez volantu je hra prakticky nehratelná. A to platí především pro driftování, které jsem musel dlouho trénovat i na volantu. Právě drift mi způsobil chvilkové frustrace a až postupem času jsem zjistil, jak si správně nastavit auto na drift.

Jak už je u série NFS zvykem, hráč má k dispozici opravdu velké množství lincencovaných aut a tratí. Rozmanitost závodů je dobrá, od časovek, přes klasické závody a drift, až po endurance závody. Při endurance závodech na vyšší obtížnost není problém uvařit motor, což se mi taky povedlo a nadšen jsem z toho zrovna nebyl, poněvadž jsem měl odjetou už asi půlhodinku závodu.

Postupem času se mým dvorním závodním speciálem stalo Lamborghini Gallardo LP 570-4, které s různými úpravami zvládalo 340 km/h a nebyl pro mě problém předjíždět některé soupeře o celé kolo. Mezi mé další oblíbené vozy patřili Ford GT, Nissan GT-R, BMW M6, Porsche 911 GT3 nebo klasický Shelby GT500.

Shift 2 jsou plnohodnotnou závodní hrou, která se zase o něco blíž přiblížila závodnímu simulátoru. Tento fakt může ještě umocnit možnost pohledu z helmy, který jsem však osobně nevyužíval a radši jsem sázel na osvědčený pohled z přední kapoty.

Pro: grafika, vozový park, tratě, noční závody, zvuky aut, hmatatelný adrenalin, jeden z nejlepších dílů NFS

Proti: AI soupeřů, těžší driftování, absence značky Ferrari

+10