Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Neuvěřitelně krásná podívaná, každým coulem nabitá cyberpunkovou atmosférou. Graficky vypadá zcela fantasticky (hlavně co se týče hry světel a stínů), styl je dotažený do puntíku a efektní, brutální souboje dávají ten správný pocit satisfakce. Za vizuálem nepokulhává ani ozvučení a soundtrack, perfektně sedící k rytmu akce. Po audiovizuální stránce těžko najít nějaké chyby a pokud vás zaujala ze screenshotů či videí, můžu RUINER doporučit všemi deseti.

Hratelnostně je taky docela fajn. Jak už bylo zmíněno, na souboje se skvěle kouká, jsou rychlé a na střední obtížnost nepříliš těžké, takže čas strávený se hrou utíká jako voda. Díky množství efektů ale někdy jsou až příliš nepřehledné a zvrhnou se ve frenetickou klikačku, kde jen slepě doufáte, že nezhebnete. V těch těžších soubojích (hlavně v bossfightech) to ale problém nepředstavuje, dá se to tedy přejít.

Arzenál zbraní je víceméně standardní, co se týče zbraní na dálku i na blízko (meče, kladiva, brokovnice, útočné pušky, samopaly, rotační kulomety, nic zásadního nechybí), ale občas se najde nějaká futurističtější zbraň. Žádná zbraň vám ale nevydrží dlouho, protože nábojů je málo a musíte tak svůj arzenál neustále střídat. Za zmínku stojí RPG systém, skrz který si můžete odemykat nové schopnosti (jako granáty, energetický štít nebo slow-mo mód), které souboje slušně oživují.

Souboje ale kapku sráží nenápadité (i když vizuálně famózní) levely, které se skládají jen z arén poslepovaných lineárními koridory s vzácnými odbočkami pro sběratelské předměty. Přijdete do arény, vymlátíte několik vln nepřátel s nulovou inteligencí, přejdete do další arény. Hotline Miami to prostě není a koncem hry se to začne trochu přejídat. Jediné (příjemné) ozvláštnění jsou nebojové procházky po cyberpunkovém městě, kde se můžete trochu více seznámit s příběhovým pozadím hry. Ale i když bych uvítal větší variabilitu, u hry jsem se i tak nenudil a nepřišla mi díky vražednému tempu akce zdlouhavá.

Nevadí vám hry, u kterých trochu převládá forma nad obsahem, nevadí vám kratší hry (kolem 5h), tahle konkrétní forma vás zaujala jako mě a ke štěstí vám stačí prostý cíl KILL BOSS? Směle do hraní. Get up, puppy.
+24
  • PC 70
RUINER je stylové cyberpunkové překvapení a totální řežba v pěkném obalu. Hlavním lákadlem je zde výborné audiovizuální zpracování, dokáže však zabavit i hratelnostně. 

Hlavní náplní hry je kosit, řezat, střílet či jakkoliv jinak masakrovat hordy nepřátel jakoukoliv zbraní, která je zrovna po ruce. Líbí se mi, že hra nutí hráče zbraně střídat díky systému opotřebení či nedostatku nábojů, což přidává na zábavnosti a je tedy nereálné dohrát hru s jednou pistolkou a páčidlem. Fajn je i skromný RPG systém, kdy si za získané bodíky můžete odemykat a vylepšovat schopnosti, které se někdy v chaotických soubojích dost hodí.

Mise ve hře se odehrávají v krásných cyberpunkových lokacích, nicméně hra působí arénovým dojmem - čili jakmile hráč projde chodbami do větší lokace, je jasné, že jej čeká několik vln nepřátel. Vizuálně jsou souboje velmi efektní, i když někdy docela nepřehledné. Za mě je hra někdy i docela těžká a pár pasáží jsem na střední obtížnost prostě nedal (vymlouvám se na virózu, kterou se trápím už týden, jinak bych... :))

Příběh je zde naprosto základní, záchrana bratra a tajemná hackerka. Mezi misemi se hráč pohybuje ve městě, kde se může dozvědět více o tomto světě, ale ve výsledku toho zde až tolik nenajde, což mi přijde také škoda. Potenciál města je daleko vyšší, příběh to samé.

RUINER se dá nazvat jako atmosférickou jednohubkou v pěkném cyberpunkovém prostředí.

Pro: Vizuál, soundtrack, souboje, fajn hratelnost

Proti: Příběh, nevyužitý potenciál města

+21