Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Jako fanynku Crypty mě demo Rift of the NecroDancer nadchlo. Při čekání na full release jsem v něm strávila mnoho hodin procházením dostupných tracků na čím dál větší obtížnost a pokusy ještě o další kousek vylepšit svůj výkon (hráč je hodnocen písmenky a pro každou verzi každého tracku se eviduje osobní high score). Krátce po vydání jsem hru koupila svým starším dcerám a brzo nevydržela, přes knihovnu si ji půjčila, pustila se do ní a dohrála ji. A sama už si ji asi nekoupím.

Demo vlastně nabízí to, co je ve hře nejlepší. V plné hře je samozřejmě mnohem víc skladeb, víc nepřátel, přibyla obtížnost Impossible (která se mě netýká, protože pro mě je opravdu impossible; prostřední dcera stejně jako v Cryptě i tady i nemožné zvládá). Ale ostatní herní obsah má pro mě zápornou hodnotu a pro úmorný a nezáživný zápas s minihrami a boss fighty, jejichž mechanika je na rozdíl od té základní – zábavné a těžké – nudná a těžká (což je smrtící kombinace; nemluvě o tom, že u jedné z miniher jsem zaboha nemohla přijít na to, co se po mně chce, a tak jsem se donekonečna snažila mačkat klávesy podle instrukcí, které nefungovaly, a znovu a znovu bezmocně sledovala, jak moje postava navlečená ve směšném kostýmu jakéhosi zvířete znovu a znovu padá za doprovodu "vtipných" zvuků… brr, jenom z té vzpomínky se mi dělá zle), nezbytný k projití příběhového módu, už mi skoro nezbyly síly užívat si to, co mě na hře baví. 

To samo o sobě nemá chybu. Nutnost studovat chování různých nepřátel a učit se na ně reagovat byla základním stavebním kamenem hratelnosti už v Cryptě a její kombinace s herní mechanikou založenou na rytmu funguje i tady skvěle. Většina nepřátel jsou staří známí z Crypty a je poutavé sledovat, jak jsou vzorce jejich chování a vlastnosti do nové mechaniky převedeny. Obtížnosti jsou hezky odstupňované a přinášejí natolik dostatečnou variabilitu, že na každou skladbu připadají ve skutečnosti čtyři obsahově různé tracky. (Další módy jsem moc nezkoumala a custom made tracky od hráčů, které jsem zkoušela, většinou úplně neseděly na hudbu, takže toho jsem taky brzo zanechala.) 

Příběh je nic moc, ale o ten tu opravdu nejde. Grafika není můj šálek kávy, ale vadila mi míň, než jsem čekala.

Vzhledem k očekávání vyvolanému demem pro mě byl Rift vlastně zklamáním. Po bok Crypty, která v mém herním žebříčku září jako klenot, se nezařadí. Ale k oblíbeným trackům nebo zdolávání obtížnějších variant těch, u kterých se mi do toho zatím nechtělo, se časem nejspíš vrátím.

Pro: základní herní mechanika, hudba

Proti: minihry, boss fighty

+7