Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radix: Beyond the Void Radix: Beyond the Void
Neural Storm Entertainment •  Union Logic Software
Neural Storm Entertainment •  Union Logic Software
PC
1995
PC
1995
Radix: Beyond the Void Radix: Beyond the Void
Žánr
akce > 1st person akce *
simulátor > vesmírný simulátor
akce > 1st person akce *
simulátor > vesmírný simulátor

Forma
placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne

Ve 22. století lidstvo dosáhlo světového míru. Aliance UESA se proto mohla plně zaměřit na průzkum vesmíru a v roce 2147 byla s očekáváním vyslána k asteroidu Theta kolonizační loď. Její druhé plavidlo přepravující kolonisty se však ve vesmíru setkalo s hrozivým nepřítelem. Z místa, kterému se začalo říkat "The Void" (Pustina), se vynořily mimozemské lodě a zaútočily na plavidlo kolonistů; jejich další osud není znám. Lidé, v zoufalé snaze čelit mimozemskému nebezpečí, postavili interdimenzionální bojovou loď Radix a vyslali ji napříč Pustinou.

Radix se objevil na herní scéně v roce 1995 vedle inovativní akční hry Descent, se kterou sdílí stejný žánr, ale byl jejími kvalitami natolik zastíněn, že prakticky upadl v zapomnění. Zcela nevýrazný příběh hry je, jak bylo v akčním žánru devadesátých let ještě běžné, pouhým pozadím, které jednak v prvopočátku motivuje hráče ke hře a za druhé zakládá atraktivní vědeckofantastický stylový prostor. Samotná hratelnost Radixu poté spočívá na v té době ještě dosti progresivním bitmapovém 3D zpracování a dále na gigantických tunelech plných nepřátel útočících v relativně velkých houfech, aby byli za hektické palby koseni slušným zbrojním arzenálem bojové lodi. Nervní chvilky v klaustrofobickém labyrintu chodeb s tikajícím autodestrukčním mechanismem v zádech, které přinesl vynikající Descent, mají tedy v Radixu jakousi protiváhu ve svobodnějším pohybu, manévrování a oddychovějším přístupu k hraní.
Ve 22. století lidstvo dosáhlo světového míru. Aliance UESA se proto mohla plně zaměřit na průzkum vesmíru a v roce 2147 byla s očekáváním vyslána k asteroidu Theta kolonizační loď. Její druhé plavidlo přepravující kolonisty se však ve vesmíru setkalo s hrozivým nepřítelem. Z místa, kterému se začalo říkat "The Void" (Pustina), se vynořily mimozemské lodě a zaútočily na plavidlo kolonistů; jejich další osud není znám. Lidé, v zoufalé snaze čelit mimozemskému nebezpečí, postavili interdimenzionální bojovou loď Radix a vyslali ji napříč Pustinou.

Radix se objevil na herní scéně v roce 1995 vedle inovativní akční hry Descent, se kterou sdílí stejný žánr, ale byl jejími kvalitami natolik zastíněn, že prakticky upadl v zapomnění. Zcela nevýrazný příběh hry je, jak bylo v akčním žánru devadesátých let ještě běžné, pouhým pozadím, které jednak v prvopočátku motivuje hráče ke hře a za druhé zakládá atraktivní vědeckofantastický stylový prostor. Samotná hratelnost Radixu poté spočívá na v té době ještě dosti progresivním bitmapovém 3D zpracování a dále na gigantických tunelech plných nepřátel útočících v relativně velkých houfech, aby byli za hektické palby koseni slušným zbrojním arzenálem bojové lodi. Nervní chvilky v klaustrofobickém labyrintu chodeb s tikajícím autodestrukčním mechanismem v zádech, které přinesl vynikající Descent, mají tedy v Radixu jakousi protiváhu ve svobodnějším pohybu, manévrování a oddychovějším přístupu k hraní.