Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Už ani nevím, jak jsem ke hře přišel, ale setting, feeling a další ingy mě zaujaly natolik, že jsem si tenhle Warcraft III pro chudý koupil.

Při hraní mi došlo, jak dlouho jsem se nedostal k žádné strategii, tak netuším, které prvky jsou novátorské a které nikoli. Mapa je vždy rozdělena na území, která postupně obsazujete, přičemž hranice jsou jasně dané a nelze je překročit, dokud území neprozkoumá váš scout. Na (téměř) každém území se nachází zdroj něčeho (jídlo, suroviny atd.) nebo bonusy, které hráči při hraní pomůžou (například menší spotřeba dřeva během zimy).

Jedná se spíše o budovatelskou strategii, kdy musíte mít šťastné a nakrmené obyvatelstvo, kde každý panďulák plní svou úlohu - tenhle loví ryby, tenhle rozlévá pivo, tenhle brázdí širá moře a tak dále. Panďuláky můžete k daným profesím přiradit ručně nebo plošně (prostě označíte pravým myšítkem všechny obyvatele a pošlete je na farmu - a jelikož farma pojme jen dva farmáře, dorazí tam jen dva a ostatní si hledí své dosavadní práce). To je trochu nešikovné při budování armády, kdy chcete třeba naverbovat jen dva vojáky, tak je musíte vyzobat ručně, protože plošně jich do kasárna pošlete klidně sedm naráz.

Nejzábavnější je na hře mikromangement, musíte vylepšovat budovy, aby produkovaly více zdrojů, musíte vydělávat peníze, obsazovat území, protože čím více území máte, tím více adidas ( = štěstí vašich obyvatel). Musíte zabíjet bájná stvoření, čerpat vědomosti, získávat slávu a tak dále a tak dále. Každý rod má svá specifika, každý jiného hrdinu s jinými schopnostmi, ale tyhle prvky mi připadaly spíše druhotné, rozhodně ne tak zásadní, jako dříve zmíněný W3 (se kterým hra nemá porpavdě vůbec nic společného, ale já tam lehkou podobu vidím).

Singleplarová kampaň mě bavila, příběh neurazí ani nenadchne (pobaví rozpravy postav přes celou mapu), ale zatím nemám důvod kupovat dlc. Nicméně hraní jsem si užil. Kdo má rád klidnější RTS, doporučuji si počkat na nějakou tu slevu.

Pro: grafika, systém obsazování území, jednotlivé rody jsou zajímavé

Proti: hodil by se seznam postavených budov, v pozdějších fázích misí se hra stává trochu nepřehlednou

+19
  • PC 85
Northgard. Koukal jsem po tom ještě když to bylo v EA a nebyl jsem uplně rozhodnutý, dle různých lets playů, zda-li to bude můj šálek kafe co se do stylu,grafiky a celkovýho konceptu týče. Už od mala jsem miloval strategie, především ty budovatelské s nějakou příměsí boje a starání se o něco/někoho. Nakonec jsem neodolal, protože dnešní drtivá většina "očekávaných" titulů se motá kolem sci-fi ( což ve strategii není můj šálek kafe), a moje herní já už lačnilo po nějakém novém zážitku. Nakonec jsem příjemně překvapen a spokojen.

Northgard je hra s malovanou grafikou, která vypadá na první pohled roztomile. Pajďuláčci hučí, ovečky békají, hrdinové se dětsky drsně smějí, ..............................vlci vrčí a draugeři zlověstně syčí a chrčí a tím roztomilost končí.

Tato strategie je postavena na pár základních pilířích, které vypadají zpočátku jednoduše, až by si to člověk spletl s leckterou prohlížečovkou. Nenechte se ovšem mýlit. Hned už v první hře, kde si budete zezačátku klidně těžit jídlo a dříví, budete se rozkoukávat a nakupovat další políčka, naverbujete prvního válečníka, aby vám vyčistil další políčka obydlené vlkem, přistavovat budovy a zkoušet co dělají, najednou zjistíte, že příjem peněz najednou není příjem ale proděláváte. Postavíte tedy market a pošlete vesničana obchodovat. Pak se narodí pár dalších vesničanů a najednou se s křikem objeví hláška, že klan se nemůže rozrůstat, protože jsou nešťastní. Vyřešíte i to, ale pak zas zjistíte, že surplus jídla, který jste ještě před chvílí měli, vám už najednou nestačí a jídlo vám ubývá. Tu zase zjistíte, že vám dochází ubytný prostor pro další lidičky, ale nemáte stavební prostor na políčkách a rozšíření políček je drahé a další ,,neutrální'' políčko je obydlené jeskyní vlků nebo draugeří svatyní a vy nemáte dost velký military cap, abyste mohli udělat dost jednotek na jejich poražení. Nebo zase zjistíte, že není dost peněz na naverbování více, než jednoho válečníka.
Tak se potýkáte s managementem svého klanu, žádné extra problémy, když tu se podíváte na časový posuvník ročního období a s prozřetelností Eddarda Starka řeknete-Winter is comming. Pak se podíváte zpět na zásoby svých konzumovaných surovin a padne další věta- a kurva, to bude jen tak tak. Veškeré plány na obsazení dalšího políčka, stavbu toho či onoho musíte odložit o dobrých pár měsíců později a ještě se budete modlit, aby vám to vystačilo.

Northgard je hra zdánlivě chudá. Obsahuje pár herních mechanizmů tak dobře sladěných, že bohatě vystačí na desítky hodin zábavy. Kromě obyčejného stavění základny, těžby surovin, rozšiřování se, boje atp. se budete muset také o své suroviny starat. Ty nejzákladnější jsou totiž konzumovány a k tomu ještě je ve hře zimní období, které spotřebu jídla a dříví znásobí. To vše by se ovšem stále ještě nikterak neodlišovalo od obyčejných strategií svého druhu. To, co hru přiživuje a prodlužuje její znovuhratelnost jsou nepředvídatelné speciální eventy, které se čas od času přeženou nad Northgardem a nemile postihnou všechny, kteří se na ně nepřipraví. Kromě obyčejné zimy vás tak může potkat blizzard - několikanásobně silnější forma zimy, na kterou by si stěžoval i sněhulák. Záplava krys, která se vám pokusí sežrat neuskladněné jídlo a nakazí pár vašich vesničanů chorobami. A nebo zemětřesení, které vam poničí pár náhodných budov, zastaví jejich produkci a nakonec vyhoří do základů, pokud to neopravíte. Jindy se zas můžou otevřít brány do Hellheimu a vypustit na svět pár stvoření, které se vám pokusí zamordovat lidi. Výčet nepředvídatelných elementů, jako jsou právě special eventy, generace mapy, počet a druh nepřátel na políčkách kolem vás a hlavně a především výběr klanu za který hrajete, bude udávat, jak se s těmito věcmi a jak rychle vypořádáte.

Klanů, neboli herních frakcí, je k dnešnímu datu zatím 7. Všechny klany se v rámci možností s ohledem k obsahu ve hře liší a mají pár unikátních vlastností, které vám pomohou potýkat se s různými problémy lépe, než jiným klanům. Některé klany jsou více definované k určitému typu vítězství, pár jich tam je s všeobecně užitečnými bonusy, které pokud dobře zužitkujete, budete si moct vybrat cestu k vítěství sami.

Hra obsahuje kampaňovou linku, singleplayerový custom map i multiplayer. Kampaň je relativně krátká a její příběh tuctový, ale slouží dobře k poznání klanů a na druhou stranu neurazí. Na extremní obtížnost se potom kampaň stává lehce šílenou, výzvou pro hráče milující výzvu. Avšak dohrát kampaň na extreme a splnit u každé mise bonusové úkoly není bez odměny. Hra vás odmění v podobě kampaňových hrdinů, kteří potom nahradí obyčejné warchiefy ve skirmishi či mulťáku. Žádný výkyv ve statech ale nečekejte, jen skin.

Ve skirmishi si potom můžete klasicky navolit v rámci možností co chcete. Druhů vítězství je ve hře 5 a dokáže zabavit na pár hodin navíc. AI, proti které budete v sp hrát, není kdovíjak geniální( v některých ohledech až tradičně špatná) , ale pokud budete hrát na nejtěžší a zaspíte, tak nevyhrajete.

Co se týče kosmetiky hry. Grafika si myslim neurazí nikoho, kdo není vyloženě proti malované grafice. Ozvučení hry je uspokojující. Písniček je strašně málo( alespoň co si pamatuju, než jsem je po čase přestal podvědomě ignorovat), ale tematicky zapadnou a nejsou otravné. Ovládání hry je především myší, ale je k dispozici i pár klávesových shortcuts, které dokážou výrazně urychlit přidělování příkazů. Je jich pár, lehkých na naučení a byť se nedají navolit vlastní zkratky, zatím to není IMO ani zapotřebí. Uvítal bych ale, kdyby dali možnost vypnutí toho otravného zoomu na vesničany, když hledáté jednoho vhodného kandidáta.

Hra mě už zabavila na dobrých cca 90 hodin a stále mě neomrzela. Dobře se hraje, není zabugovaná a těch pár mechanik je dost originálních na to, aby se hra vyplatila koupit za férovou cenu, za kterou ji nabízí.

Pro: Zima + eventy / Na pohled jednoduchá, přesto originální a komplexní

Proti: přidat možnosti ovládání, doladit AI , více odlišit klany.

+11
  • PC 80
Hra je fajn a nechá zavzpomínat na staré Settlery. Ale příběhové mise jsou kratičké a je jich jen 11. Odehrání mi trvalo pouhých 16 hodin a to nejsem žádnej rusher.
+6 +7 −1