Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
NetHack NetHack NetHack NetHack NetHack
The NetHack DevTeam
The NetHack DevTeam
The NetHack DevTeam
The NetHack DevTeam
The NetHack DevTeam
PC
1987
PC
1987
PC
1987
PC
1987
Amiga
1988
AtST
1993
PC
1987
Amiga
1988
PC98
14.07.1993
AtST
1993
WMobile
26.03.2002
Browser
02.09.2005
iOS
22.10.2009
Android
01.12.2010
NetHack NetHack NetHack NetHack NetHack
Žánr
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *

Forma
freeware freeware freeware freeware freeware
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne ne ne

NetHack patří k nejklasičtějším, všeobecně nejoblíbenějším a nejdéle vyvíjeným roguelike RPG hrám.. Jde o pokračování hry Hack, která navazovala na samotného zakladatele žánru, hru Rogue. Předpona Net naznačuje, že v počátcích byl vývoj hry koordinován přes diskuzní skupiny na síti Usenet.

Jakožto roguelike nabízí NetHack přísně tahový systém, náhodně generované dungeony, komplexní systém pravidel a tedy výraznou znovuhratelnost podpořenou i velmi vysokou obtížností způsobenou již tím, že ve hře je možné ukládat pouze na jedinou pozici, která se při úmrtí postavy smaže. Hru je možné hrát buď v původní ASCII grafice či v novém grafickém tilesetu. Případně existují i nadstavby Falcon's Eye nebo Vulture v izometrické grafice se zvuky.

Cílem hry je získat mocný Amulet z Yendoru, jenž leží hluboko v údolí Gehennom pod dvacátým patrem Labyrintu Hrozeb (tento úkol je převzat přímo ze hry Rogue). Celkově je úrovní díky různým odbočkám kolem padesáti. Tvrdí se, že tomu, kdo Amulet z Yendoru z hlubin vyzdvihne, darují bohové nesmrtelnost.

Vzhledem k tomu, že hra vznikala v uzavřené kultuře Usenetu, doznal NetHeck jistých změn či vtípků, které jdou proti budování atmosféry konzistentního fantasy světa. Na linuxovém portu je tak např. možné obdržet skutečný e-mail od monstra jménem Mail daemon nebo je jedním z volitelných povolání i do havajského trička oblečený turista vybavený videokamerou a kreditní kartou. Tento fakt může vzbuzovat určité kontroverze, ale obecně je přijímán jako prvek přispívající k specifické zábavnosti hry.

Ze hry NetHack byly odvozeny i některé její varianty, z nichž tou nejznámější je patrně Slash'EM.
NetHack patří k nejklasičtějším, všeobecně nejoblíbenějším a nejdéle vyvíjeným roguelike RPG hrám. Jde o pokračování hry Hack, která navazovala na samotného zakladatele žánru, hru Rogue. Předpona Net naznačuje, že v počátcích byl vývoj hry koordinován přes diskuzní skupiny na síti Usenet.

Jakožto roguelike nabízí NetHack přísně tahový systém, náhodně generované dungeony, komplexní systém pravidel a tedy výraznou znovuhratelnost podpořenou i velmi vysokou obtížností způsobenou již tím, že ve hře je možné ukládat pouze na jedinou pozici, která se při úmrtí postavy smaže. Hru je možné hrát buď v původní ASCII grafice či v novém grafickém tilesetu. Případně existují i nadstavby Falcon's Eye nebo Vulture v izometrické grafice se zvuky.

Cílem hry je získat mocný Amulet z Yendoru, jenž leží hluboko v údolí Gehennom pod dvacátým patrem Labyrintu Hrozeb (tento úkol je převzat přímo ze hry Rogue). Celkově je úrovní díky různým odbočkám kolem padesáti. Tvrdí se, že tomu, kdo Amulet z Yendoru z hlubin vyzdvihne, darují bohové nesmrtelnost.

Vzhledem k tomu, že hra vznikala v uzavřené subkultuře Usenetu, doznal NetHeck jistých změn či vtípků, které jdou proti budování atmosféry konzistentního fantasy světa. Na linuxovém portu je tak např. možné obdržet skutečný e-mail od monstra jménem Mail daemon nebo je jedním z volitelných povolání i do havajského trička oblečený turista vybavený videokamerou a kreditní kartou. Tento fakt může vzbuzovat určité kontroverze, ale obecně je přijímán jako prvek přispívající k specifické zábavnosti hry.

Ze hry NetHack byly odvozeny i některé její varianty, z nichž tou nejznámější je patrně Slash'EM.
NetHack patří k nejklasičtějším, všeobecně nejoblíbenějším a nejdéle vyvíjeným roguelike RPG hrám. Jde o pokračování hry Hack, která navazovala na samotného zakladatele žánru, hru Rogue. Předpona Net naznačuje, že v počátcích byl vývoj hry koordinován přes diskuzní skupiny na síti Usenet.

Jakožto roguelike nabízí NetHack přísně tahový systém, náhodně generované dungeony, komplexní systém pravidel a tedy výraznou znovuhratelnost podpořenou i velmi vysokou obtížností způsobenou již tím, že ve hře je možné ukládat pouze na jedinou pozici, která se při úmrtí postavy smaže. Hru je možné hrát buď v původní ASCII grafice či v novém grafickém tilesetu. Případně existují i nadstavby Falcon's Eye nebo Vulture v izometrické grafice se zvuky.

Cílem hry je získat mocný Amulet z Yendoru, jenž leží hluboko v údolí Gehennom pod dvacátým patrem Labyrintu Hrozeb (tento úkol je převzat přímo ze hry Rogue). Celkově je úrovní díky různým odbočkám kolem padesáti. Tvrdí se, že tomu, kdo Amulet z Yendoru z hlubin vyzdvihne, darují bohové nesmrtelnost.

Vzhledem k tomu, že hra vznikala v uzavřené subkultuře Usenetu, doznal NetHeck jistých změn či vtípků, které jdou proti budování atmosféry konzistentního fantasy světa. Na linuxovém portu je tak např. možné obdržet skutečný e-mail od monstra jménem Mail daemon nebo je jedním z volitelných povolání i do havajského trička oblečený turista vybavený videokamerou a kreditní kartou. Tento fakt může vzbuzovat určité kontroverze, ale obecně je přijímán jako prvek přispívající k specifické zábavnosti hry.

Ze hry NetHack byly odvozeny i některé její varianty, z nichž tou nejznámější je patrně Slash'EM.
NetHack patří k nejklasičtějším, všeobecně nejoblíbenějším a nejdéle vyvíjeným roguelike RPG hrám. Jde o pokračování hry Hack, která navazovala na samotného zakladatele žánru, hru Rogue. Předpona Net naznačuje, že v počátcích byl vývoj hry koordinován přes diskuzní skupiny na síti Usenet.

Jakožto roguelike nabízí NetHack přísně tahový systém, náhodně generované dungeony, komplexní systém pravidel a tedy výraznou znovuhratelnost podpořenou i velmi vysokou obtížností způsobenou již tím, že ve hře je možné ukládat pouze na jedinou pozici, která se při úmrtí postavy smaže. Hru je možné hrát buď v původní ASCII grafice či v novém grafickém tilesetu. Případně existují i nadstavby Falcon's Eye nebo Vulture v izometrické grafice se zvuky.

Cílem hry je získat mocný Amulet z Yendoru, jenž leží hluboko v údolí Gehennom pod dvacátým patrem Labyrintu Hrozeb (tento úkol je převzat přímo ze hry Rogue). Celkově je úrovní díky různým odbočkám kolem padesáti. Tvrdí se, že tomu, kdo Amulet z Yendoru z hlubin vyzdvihne, darují bohové nesmrtelnost.

Vzhledem k tomu, že hra vznikala v uzavřené subkultuře Usenetu, doznal NetHeck jistých změn či vtípků, které jdou proti budování atmosféry konzistentního fantasy světa. Na linuxovém portu je tak např. možné obdržet skutečný e-mail od monstra jménem Mail daemon nebo je jedním z volitelných povolání i do havajského trička oblečený turista vybavený videokamerou a kreditní kartou. Tento fakt může vzbuzovat určité kontroverze, ale obecně je přijímán jako prvek přispívající k specifické zábavnosti hry.

Ze hry NetHack byly odvozeny i některé její varianty, z nichž tou nejznámější je patrně Slash'EM.
NetHack patří k nejklasičtějším, všeobecně nejoblíbenějším a nejdéle vyvíjeným roguelike RPG hrám. Jde o pokračování hry Hack, která navazovala na samotného zakladatele žánru, hru Rogue. Předpona Net naznačuje, že v počátcích byl vývoj hry koordinován přes diskuzní skupiny na síti Usenet.

Jakožto roguelike nabízí NetHack přísně tahový systém, náhodně generované dungeony, komplexní systém pravidel a tedy výraznou znovuhratelnost podpořenou i velmi vysokou obtížností způsobenou již tím, že ve hře je možné ukládat pouze na jedinou pozici, která se při úmrtí postavy smaže. Hru je možné hrát buď v původní ASCII grafice či v novém grafickém tilesetu. Případně existují i nadstavby Falcon's Eye nebo Vulture v izometrické grafice se zvuky.

Cílem hry je získat mocný Amulet z Yendoru, jenž leží hluboko v údolí Gehennom pod dvacátým patrem Labyrintu Hrozeb (tento úkol je převzat přímo ze hry Rogue). Celkově je úrovní díky různým odbočkám kolem padesáti. Tvrdí se, že tomu, kdo Amulet z Yendoru z hlubin vyzdvihne, darují bohové nesmrtelnost.

Vzhledem k tomu, že hra vznikala v uzavřené subkultuře Usenetu, doznal NetHeck jistých změn či vtípků, které jdou proti budování atmosféry konzistentního fantasy světa. Na linuxovém portu je tak např. možné obdržet skutečný e-mail od monstra jménem Mail daemon nebo je jedním z volitelných povolání i do havajského trička oblečený turista vybavený videokamerou a kreditní kartou. Tento fakt může vzbuzovat určité kontroverze, ale obecně je přijímán jako prvek přispívající k specifické zábavnosti hry.

Ze hry NetHack byly odvozeny i některé její varianty, z nichž tou nejznámější je patrně Slash'EM.
Oficiální stránky hry (http://www.nethack.org/)
Oficiální stránky hry (http://www.nethack.org/)
Oficiální stránky hry (http://www.nethack.org/)
Oficiální stránky hry (http://www.nethack.org/)
Oficiální stránky hry (http://www.nethack.org/)