Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Peach (17.03.2025 13:55): Mne príde, že ten pocit sa dá získať aj tým, že človek jednoducho nadobudne skill, kľudne aj experimentovaním (soulslike, roguelike/kartové hry, RTS, TTS...) a tým, že hra je dostatočne otvorená, čo do počtu taktík, ktoré sa dajú použiť a neexistuje na jeden problém len jedno alebo dve konkrétne riešenia. Ja sa napr. veľmi rád učím v hrách taktiky a kombá, či už na základe reflexov alebo logiky a taktiky.

Ak ale musím pátrať, ako to vlastne autor myslel z hľadiska herných mechaník a aké sú základné podmienky, tak vlastne mrhá mojim časom, energiou a peniazmi. :D Čím som starší, tým mi je ten čas na hry vzácnejší a hoci rád vyhľadávam hry, ktoré ponúkajú challenge, tak chcem, aby to bola predovšetkým zábava (viem, to je subjektívne) a nie druhá práca. :)
@Tulareanus (17.03.2025 12:02): mě se líbí ten pocit, kdy se ze zdánlivě nepřekonatelného problému stane zvládnutelná výzva, díky získaným znalostem o hře. Ale chápu, že je to riskantní gamedesign. Nebýt to součást mé oblíbené série, tak skončím u frustrovaného odinstalování a ke hře se nikdy nevrátím.
@Peach (17.03.2025 11:59): Podľa tvojich prvých dvoch odstavcov, by som to videl skôr na zníženie hodnotenia, než na zvýšenie. :D Osobne nemám rád, keď je hra náročná svojou nezrozumiteľnosťou a nepreniknuteľnosťou - to vnímam ako chyby v dizajne. Mám oveľa radšej, keď hra vie vysvetliť hráčovi mechanizmy a princípy a postupne ho stavia do náročnejších a dobre nadizajnovaných situácii.
Zvedám hodnocení ze 75% na 90%. Když jsem to hrála původně, tak jsem hru nepochopila, skoro žádnýho bosse jsem nedokázala porazit a nakonec mi došel čas, spustil se bad ending a já mohla pokračovat s naexpenou Lightning, ale od začátku. Myslela jsem si, že je to tak zamýšleno - jako v roguelike hrách opakovat příběh dokud nezesílíte natolik, abyste ho dohráli.

Je to možnost, ale nikoliv nutnost. Jen mechaniky jsou obtížné, těžko pochopitelné a celá hra mi tak hodně připomíná Vagrant Story. Také zaměřena na combat se střídáním různého equipmentu a setupů během souboje. Nevede hráče za ručičku, na spoustu věcí si musí dojít sami a má velmi pozvolnou učící křivku. A navíc jste ještě k tomu omezeni třinácti dny do konce světa, kdy herní den trvá pouhou hodinu reálného času.

Ale když to pak do sebe všechno zapadne, tak je to boží! Vlastně až škoda, že je to třetí díl Final Fantasy XIII trilogie. Být to samostatná hra s nenavazujícím dějem, tak to mohla být podobná hardcore legenda jako právě Vagrant Story. Místo toho je to obskurní zapomenutá hra pro hráče nebojící se výzev a důkladného zkoumání RPG mechanik, takže to ani nevidím na komentář a nechám to tu jako první příspěvek v diskuzi.