Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Je třetí Hitman důstojným zakončením této trilogie, nebo snad není? A zaslouží si chvilku odpočinku, nebo naopak nové okamžité pokračování?

Hitman 3 na hráče hrající tuto trilogie dýchne hodně známou notou, nic zásadnějšího se zde nemění, a proč by také mělo, když to v předchozích hrách. Ba naopak se zde víceméně hlavně vylepšuje. Jako první ohromí grafika, už jen seskok na Dubajský mrakodrap, který se tyčí v nezměrné výšce, ten rozhled, interiér, to všechno vypadá tak luxusně a je to na opravdu špičkové úrovni. Ba i postavy se dočkaly jistého vylepšení.

Zvukově je na tom pokračování shodně s předešlými, hudba je dobrá, ozvučení perfektní, ale nedá se říct, že by nějak výrazně utkvěla v paměti, narozdíl od původní pětice dílů.

Hratelnostně je holohlavý zabiják na špičkové úrovni, i když ne každému postavení misí sedne. Jedná se o akčnější dobrodružství než v předchozích dvou dílech, čemuž jsou i přizpůsobeny parádní nové lokace, ale i tak lze většinu vyřešit v poklidu a tichosti, byť v některých misích se bohužel poprasku a nikým netušenému příchodu a odchodu nevyhnete. To platí zejména pro poslední dvě mise.
Lokace jsou bravurní, rozmanité, nápadité, plné možností a úžasně zpracované. Ať už propršená Británie, prosvětlená Dubaj, nápaditý Berlín nebo jen vlakem projeté Rumunsko působí naprosto famózně a je radost lokace obdivovat, stejně tak i možnosti, které se zde naskýtají.
Hratelnost celkově je známá už z předchozích dílů, jen je vylepšena a obohacena o nové prvky (např. kamera), lepší umělou inteligenci, vylepšené a zajímavější "Opportunities" (zdravím, Sherlocku). Ba i ten příběh je o něco zajímavější, má konečně plnohodnotné cutscény a zajímavější zápletku, byť možná ne každého uspokojí závěr hry.

Technický stav je perfektní, krom občasného prolínání textur se mi nestalo, že by hra nějakým způsobem nefungovala, ať už glitche nebo bugy, všechno běželo, jak má. Stejně tak ani hardwarové požadavky nejsou tak vysoké, jak by se dalo vzhledem k rozloze a kráse světa Hitmana očekávat.

Shrnutí: Hitman 3 je po všech stránkách vybroušený klenot, který dokončil práci svých dvou předchůdců a vynesl sérii zase zpět na výsluní. Typickým problémem je délka hry, která je ale jištěná znovuhratelností, a pro někoho možná závěr hry či zvětšená akčnost na úkor úplného stealthu. Ale nebojte, o stealth nepřijdete, jen už nebudete tak neznámí a nepozorovaní jako v dřívějších hrách. Graficky, zvukově, hratelnostně, technicky je hra na sakra dobré úrovni a já se popravdě těším na to, až se zase Hitman vrátí, a na to, v jaké podobě se vrátí. Do té doby budu doufat, že slíbený James Bond bude alespoň tak dobrý jako prozatím poslední dobrodružství agenta 47.

Pro: Grafika, ozvučení, filmovost, lokace, cíle, postavy, lepší příběh, Opportunities, znovuhratelnost, režimy, vylepšené lokace z předchozích her, zakončení, otevřený svět, možnost

Proti: Délka kampaně, větší akčnost, UI je stále slabší

+17
  • PS5 90
K Hitmanovi 3 jsem se dostal přes "multipack" nebo souhrnnou edici tří posledních dílů, pokud chcete, Hitman: World of Assassination. Takže budu hodnotit v podstatě 3 díly. Ve finále to ale asi je stejně jedno, protože všechny tři díly tohoto perfektního reebotu se náramně povedly a ani drobné herní nebo grafické problémy tento fakt nemění.

Opět a znovu hrajeme za nájemného zabijáka, toho nejlepšího z nejlepších, agenta s jednoduchým jménem 47., jehož "zakázky" ovlivní tajemná organizace Providence. Postupně se rozplétají nové a nové dílky skládačky a hráč se se svým "Vinem Dízlem" dostává blíž a blíž odpovědím nejen na otázky ohledně Providence, ale také ohledně své minulosti. Příběh mě zajímal, bavil a užíval jsem si i dialogy zejména s vůdcem Providence Constantem.

Hratelnost je naprosto famózní. Způsobů, kterými lze misi dokončit je nepřeberné množství a k misím se můžete neustále vracet a vymýšlet nové cesty k dosažení cíle. Vítám pokrok v oblasti převleků. Nyní se už nestává, že se i v převleku musíte schovávat před každým, ať Vás náhodou nevidí, ale řešení je mnohem lépe uvěřitelné. Ku příkladu se převlečete za pracovníka stavby a samozřejmě né všichni znají své kolegy dokonale, takže je spousta NPC, kteří Vás v převleku prostě nepoznají. Na druhou stranu Vás samozřejmě pozná stavbyvedoucí, u bodyguardů to je Head of security apod. No a pokud máte například kuklu, nepozná Vás samozřejmě nikdo. Je to zkrátka mnohem logičtější a dává to hře plusové body do jakési reálnosti. (Ano, oblečení je stále krásně poskládané na místě převleku a nikdo si ho nikdy ani nevšimne :-) )
Možností odlákání pozornosti, tichého zabití, omráčení (to už nestrhává body mimochodem), všeho je opravdu tolik, že jsem často jen přemýšlel, jak to udělám teď, abych z toho měl radost. Nejsem sice žádný masochista, ale tady jsem byl ve svém živlu. Mise nejsou jednotvárné a hráč se podívá do všech různých koutů světa, do různých lokalit a bude se potýkat snad se všemi druhy "padouchů" od doktorů, přes IT specialisty nebo drogovými dealery nekonče. Obecně stealth akce moc nehraju a je to možná škoda. Rád si nechám poradit podobné herní klenoty :-)
Zpět ale k samotné hře. V případě prozrazení není nutné "skládat zbraně" nebo si hrát na Ramba, ale existují pořád cesty ven tak, ať ze sebe smyjete veškeré podezření. V tomto ohledu udělali tvůrci opravdu super práci. Samozřejmě se v tomto komplexním světě zákonitě muselo něco stát a vyskytnout se nějaká chyba. Například NPC slyší hozené jablko na korbě vlaku, který právě jede, což v tom hluku asi není úplně allright, stejně jako se mi stalo, že v podobném hluku slyšel 5 metrů vzdálený voják střelbu s pistole s tlumičem. Tohle jsou fakt ale jen drobnosti, kterých je jak šafránů a nemá cenu kvůli nim měnit hodnocení.

Grafika je hezká, některé lokality jsou opravdu krásné, jiné jsou, řekněme, dostačující. Sem tam blbnou scény, kdy NPC projde zdí místo dveří, ale opět se nejedná o nic častého nebo rušivého. Zvuky jsou také výborné a dotvářely skvělou atmosféru v každé lokalitě.

Hru jsem si opravdu užil. O to víc, že se mi do ní ani tak nechtělo, ale opravdu si mě získala a já se často usmíval nad tím, jak nápaditě jsem daný úkol (čti zabil zlosyna) splnil. Hra nabídne i zajímavý konec a uvidíme, zda se do světa nájemného zabijáka zase podíváme. Teď už bych se rozhodně nebránil.

Pro: atmosféra assasina, zvuky, mise, komplexnost, návratnost

Proti: některé nesmysly v AI

+7
  • XOne 80
Završení novodobé trilogie zakázkového holohlavého Asasína bylo samozřejmě po povedených předchozích dílech nevyhnutelné. Opakoval bych se, ale přesto jsou to vizuální orgie, většina lokací je krásně vykreslená se spoustou detailů jak exteriérových tak interiérových a ty rozsáhlejší lokace by zabraly spoustu herního času jen pro samotné kompletní prozkoumání – nejpovedenější byly za mě Dubaj, Britský venkov a finální dvojitá čínská se vstuoem ke zdroji.

Herní gameplay zůstává samozřejmě stejný (stále je to běh a plížení mezi lokacemi, likvidace cílů různými způsoby a vrůzných převlecích, zahlazování stop v podobě ukrývání mrtvol a dalších zahlazování stop, plnění výzev a hledání únikových cest ) možná lehce ubylo samotné akce a více se dá v jednotlivých Mission story pracovat bez hromadné likvidace, nicméně to mi vůbec nevadilo. Potěšily mě různé varianty likvidace jako třeba postrčení cíle z plošiny, náhodná nehoda padajícího cementového bloku zavšeného na jeřebu či likvidace střelou přes plynovou bombu. Vývojáři se opět vrátili k vloženým “filmovým“ sekvencím mezi lokacemi, ve dvojce byly jen statické, palec nahoru, hru to rozhodně obohacuje. 

Škoda jen, že herní čas je docela krátký podobně jako ve dvojce - misí mohlo být více, jednička byla za mě nejrozsáhlejší, druhá výtka směřuje stále k chabému chování a IQ umělé inteligence rovnající se prodělání lobotomie a panikařícím NPI postavám, což je ale problém nejen celé série a častokrát i v jiných hrách … a třetí výtku mám k zakončení, čekal jsem něco epičtějšího, no uvidíme třeba se za čas zase Hitman znovuzrodí – 80 %
+3 +4 −1