High Carats staví na osvědčených herních mechanismech, zažívajících velkou míru slávy už v osmdesátých a devadesátých letech dvacátého století, známých z Boulder Dash, později často přepracovávané hry z žánru logicky koncipovaných, dvourozměrných či trojrozměrných arkád. Přítomny jsou tu jak originální úrovně z většiny komerčních dodatků, tak i ty unikátní. Tento volně dostupný projekt vznikl jako alternativa k DirectX verzi hry, pro tehdejší operační systém Windows XP v roce 2005. Samozřejmostí je editor k tvorbě vlastních úrovní.
V nabídce hry se hráč pohybuje s pomocí stisku mezerníku, postavičku ovládá kurzorovými šipkami. Ukládání pozic přítomno není, to je tak řešeno odemykáním úspěšně přešlých levelů. Zapnutou úroveň odpočítává běžící čas, ať už 150 nebo 215 sekund. To jsou dva až čtyřminutové intervaly, ale rychlost plynutí jedné vteřiny není zde nijak zpomalena. V Hafíkovi a DX-Boulder Dash plynoucí čas trochu zpomalen byl. V režimu Classic Game se nachází sady Boulder Dash I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI a NoOne 1 až 5. A poslední sadu představuje Brutalo Dash, v níž autor připravil obtížněji koncipované levely. Celá hra nabízí dohromady několik stovek úrovní.
V nabídce hry se hráč pohybuje s pomocí stisku mezerníku, postavičku ovládá kurzorovými šipkami. Ukládání pozic přítomno není, to je tak řešeno odemykáním úspěšně přešlých levelů. Zapnutou úroveň odpočítává běžící čas, ať už 150 nebo 215 sekund. To jsou dva až čtyřminutové intervaly, ale rychlost plynutí jedné vteřiny není zde nijak zpomalena. V Hafíkovi a DX-Boulder Dash plynoucí čas trochu zpomalen byl. V režimu Classic Game se nachází sady Boulder Dash I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI a NoOne 1 až 5. A poslední sadu představuje Brutalo Dash, v níž autor připravil obtížněji koncipované levely. Celá hra nabízí dohromady několik stovek úrovní.