Kraťounký Heartwood v sobě kloubí adventuru s prvky explorace. Koncepčně posiluje zajeté standardy pasivních FPS adventur s nulovou interaktivitou jako např. Dear Esther, The Path či The Stanley Parable. Jednoduše jsme do děje zasazeni bez vysvětlení kontextu. Hráč na sebe z obou stran váže neprostupný černý, temný les. Na první pohled odsud není cesty ven, orientace je zkrátka nemožná. Tedy až do chvíle, než se v dáli zjeví silueta bílého králíčka, coby carrollovského symbolu přechodu do jiného světa. Jelikož v daný moment jiný záchytný bod nenacházíme, směr onoho ušouna následujeme.
Tématicky titul čerpá z bájí a pověstí z celého světa. Počin spíše sází na plnohodnotné zapojení sluchových vjemů než na zrak. Vývojáři tedy doporučují Heartwood absolvovat s nasazenými sluchátky, v noci a při zhasnutém osvětlení.
Tématicky titul čerpá z bájí a pověstí z celého světa. Počin spíše sází na plnohodnotné zapojení sluchových vjemů než na zrak. Vývojáři tedy doporučují Heartwood absolvovat s nasazenými sluchátky, v noci a při zhasnutém osvětlení.