Gradius (v evropském počítačovém vydání známý pod názvem Nemesis) je první hrou ze stejnojmenné série side-scrolling arkádových stříleček. Hráč se v ní ujímá role pilota vesmírné stíhačky Vic Viper, jehož úkolem je zachránit planetu Gradius před útokem mimozemských améb Bacteriodů. Těm se postaví v sedmi úrovních různých prostředí, jako jsou například sopečná krajina, skalnaté útvary či finální mimozemská základna.
Vic Viper začíná jako slabá stíhačka, může ale nabrat na síle sbíráním dostupných power-upů. Těmi jsou zrychlení, rakety, dvojité střely, laserové střely, postranní střílny a silová pole. Na rozdíl od většiny soudobých vesmírných stříleček ale vylepšení neexistují separátně a hráč si specifická vylepšení kupuje za nastřádané power-upy jednoho druhu.
Hra se dočkala mnoha pokračování a spin-offů, zasazených do stejného fiktivního univerza. Prvním takovým spin-offem byl arkádový Salamander z roku 1986. Přímých pokračování se Gradius dočkal dokonce dvou, v podobě Nemesis 2 na počítače MSX a arkádového Gradius II.
Vic Viper začíná jako slabá stíhačka, může ale nabrat na síle sbíráním dostupných power-upů. Těmi jsou zrychlení, rakety, dvojité střely, laserové střely, postranní střílny a silová pole. Na rozdíl od většiny soudobých vesmírných stříleček ale vylepšení neexistují separátně a hráč si specifická vylepšení kupuje za nastřádané power-upy jednoho druhu.
Hra se dočkala mnoha pokračování a spin-offů, zasazených do stejného fiktivního univerza. Prvním takovým spin-offem byl arkádový Salamander z roku 1986. Přímých pokračování se Gradius dočkal dokonce dvou, v podobě Nemesis 2 na počítače MSX a arkádového Gradius II.
Gradius (v evropském počítačovém vydání známý pod názvem Nemesis) je první hrou ze stejnojmenné série side-scrolling arkádových stříleček. Hráč se v ní ujímá role pilota vesmírné stíhačky Vic Viper, jehož úkolem je zachránit planetu Gradius před útokem mimozemských améb Bacteriodů. Těm se postaví v sedmi úrovních různých prostředí, jako jsou například sopečná krajina, skalnaté útvary či finální mimozemská základna.
Vic Viper začíná jako slabá stíhačka, může ale nabrat na síle sbíráním dostupných power-upů. Těmi jsou zrychlení, rakety, dvojité střely, laserové střely, postranní střílny a silová pole. Na rozdíl od většiny soudobých vesmírných stříleček ale vylepšení neexistují separátně a hráč si specifická vylepšení kupuje za nastřádané power-upy jednoho druhu.
Hra se dočkala mnoha pokračování a spin-offů, zasazených do stejného fiktivního univerza. Prvním takovým spin-offem byl arkádový Salamander z roku 1986. Přímých pokračování se Gradius dočkal dokonce dvou, v podobě Nemesis 2 na počítače MSX a arkádového Gradius II.
Vic Viper začíná jako slabá stíhačka, může ale nabrat na síle sbíráním dostupných power-upů. Těmi jsou zrychlení, rakety, dvojité střely, laserové střely, postranní střílny a silová pole. Na rozdíl od většiny soudobých vesmírných stříleček ale vylepšení neexistují separátně a hráč si specifická vylepšení kupuje za nastřádané power-upy jednoho druhu.
Hra se dočkala mnoha pokračování a spin-offů, zasazených do stejného fiktivního univerza. Prvním takovým spin-offem byl arkádový Salamander z roku 1986. Přímých pokračování se Gradius dočkal dokonce dvou, v podobě Nemesis 2 na počítače MSX a arkádového Gradius II.
Gradius (v evropském počítačovém vydání známý pod názvem Nemesis) je první hrou ze stejnojmenné série side-scrolling arkádových stříleček. Hráč se v ní ujímá role pilota vesmírné stíhačky Vic Viper, jehož úkolem je zachránit planetu Gradius před útokem mimozemských améb Bacteriodů. Těm se postaví v sedmi úrovních různých prostředí, jako jsou například sopečná krajina, skalnaté útvary či finální mimozemská základna.
Vic Viper začíná jako slabá stíhačka, může ale nabrat na síle sbíráním dostupných power-upů. Těmi jsou zrychlení, rakety, dvojité střely, laserové střely, postranní střílny a silová pole. Na rozdíl od většiny soudobých vesmírných stříleček ale vylepšení neexistují separátně a hráč si specifická vylepšení kupuje za nastřádané power-upy jednoho druhu.
Hra se dočkala mnoha pokračování a spin-offů, zasazených do stejného fiktivního univerza. Prvním takovým spin-offem byl arkádový Salamander z roku 1986. Přímých pokračování se Gradius dočkal dokonce dvou, v podobě Nemesis 2 na počítače MSX a arkádového Gradius II.
Vic Viper začíná jako slabá stíhačka, může ale nabrat na síle sbíráním dostupných power-upů. Těmi jsou zrychlení, rakety, dvojité střely, laserové střely, postranní střílny a silová pole. Na rozdíl od většiny soudobých vesmírných stříleček ale vylepšení neexistují separátně a hráč si specifická vylepšení kupuje za nastřádané power-upy jednoho druhu.
Hra se dočkala mnoha pokračování a spin-offů, zasazených do stejného fiktivního univerza. Prvním takovým spin-offem byl arkádový Salamander z roku 1986. Přímých pokračování se Gradius dočkal dokonce dvou, v podobě Nemesis 2 na počítače MSX a arkádového Gradius II.
Gradius (v evropském počítačovém vydání známý pod názvem Nemesis) je první hrou ze stejnojmenné série side-scrolling arkádových stříleček. Hráč se v ní ujímá role pilota vesmírné stíhačky Vic Viper, jehož úkolem je zachránit planetu Gradius před útokem mimozemských améb Bacteriodů. Těm se postaví v sedmi úrovních různých prostředí, jako jsou například sopečná krajina, skalnaté útvary či finální mimozemská základna.
Vic Viper začíná jako slabá stíhačka, může ale nabrat na síle sbíráním dostupných power-upů. Těmi jsou zrychlení, rakety, dvojité střely, laserové střely, postranní střílny a silová pole. Na rozdíl od většiny soudobých vesmírných stříleček ale vylepšení neexistují separátně a hráč si specifická vylepšení kupuje za nastřádané power-upy jednoho druhu.
Hra se dočkala mnoha pokračování a spin-offů, zasazených do stejného fiktivního univerza. Prvním takovým spin-offem byl arkádový Salamander z roku 1986. Přímých pokračování se Gradius dočkal dokonce dvou, v podobě Nemesis 2 na počítače MSX a arkádového Gradius II.
Vic Viper začíná jako slabá stíhačka, může ale nabrat na síle sbíráním dostupných power-upů. Těmi jsou zrychlení, rakety, dvojité střely, laserové střely, postranní střílny a silová pole. Na rozdíl od většiny soudobých vesmírných stříleček ale vylepšení neexistují separátně a hráč si specifická vylepšení kupuje za nastřádané power-upy jednoho druhu.
Hra se dočkala mnoha pokračování a spin-offů, zasazených do stejného fiktivního univerza. Prvním takovým spin-offem byl arkádový Salamander z roku 1986. Přímých pokračování se Gradius dočkal dokonce dvou, v podobě Nemesis 2 na počítače MSX a arkádového Gradius II.