Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 45
Herní výzva 2021 - 7. Čas je relativní (Hardcore) 
Na úvod by bylo více než vhodné řici, že následující komentář se zaobírá pouze Kariérou, nikoliv složkou Ultimate Team ani VOLTA Football, v rámci PC.

Hned při zapnutí hry je na první pohled patrné, že ani letošní ročník žádnou revoluci nepřináší. Přináší však alespoň evoluci? Bojím se, že bohužel ani to ne, hned se podíváme na několik faktorů proč. Při zapnutí hry se hráč, který hrál alespoň některý z předešlých dílů v uplynulých 5 letech, cítí jako doma. Menu je stále stejné, nastavení je stále stejné, jediné co prošlo doposud změnou je, že z loňského červeného pozadí ve FIFA 20, je náhle pozadí modré.

Nyní už se zaměříme na Kariéru a samotnou hru, kde bychom slibované ,,revoluční,, změny hledali marně. Veškeré nastavení opět probíhá naprosto stejně jako v letech minulých. Teprve v samotném řízení týmu vycházejí na povrch některé drobné nové prvky. Každý hráč má najednou svou náladu, dovednost zakončování a svůj názor, který však málokdy dává skutečně smysl. Další ,,novinkou,, je možnost každodenní regulace tréninku, odpočinku přímo z menu kariéry. Na první pohled změna hezká, která však po čase začně spíše iritovat. Další opěvovanou novinkou je propracovanější režim simulace zápasu. Což je nepřekvapivě další novinka, která na papíře může vypadat hezky, ale v praxi? Proč by člověk hrající hru FIFA, kde jde především o tu hru, namísto managerů typu Footbal Manager, měl uvítat propracovanější režim automatické simulace zápasů?

Co se týče samotné hry (fotbalu), tady jsou změny snad patrné ještě méně než v menu. Hra se stále stejně hraje, stále stejně vypadá a každoročně vývojáři opěvovaná nová fyzika je pozorovatelná snad jen hráči, kterí ve virtuálním fotbale tráví více času než ve skutečném světě. Avšak stále je samotná hratelnost poměrně povedená, ačkoliv nerealistická. Některé situace dokáží překvapit a každý zápas může mít překvapivě dost odlišný průběh.

Jak jednotlivé dojmy nové FIFA 21 shrnout? O sérii FIFA se už spoustu let mluví jako o sérii, která je stále stejná. Vždy jsem se snažil sérii spíše obhajovat, ačkoliv změn bylo opravdu málo, ale stejně FIFA 17 přinesla nový engine a příběhový režim, FIFA 19 mnou velmi vítanou licenci pro soutěže UEFA, FIFA 20 stále přinesla alespoň VOLTA Football režim, ale FIFA 21? Bojím se, že novinek je stále a stále méně, co víc, stále ubývá licencovaných klubů (v loňském ročníku Juventus FC, letos dokonce i AS Roma) a přibývá nesmyslných bugů a chyb. Jedinou nadějí do budoucna, je příchod nových konzolí, která by úroveň alespoň trošku mohla pozvednou. Ačkoliv je opravdu velmi úsměvné odůvodnění, proč upgrade pro nové konzole nemohl dorazit i na PC, jinými slovy, aby nebyli ošizeni hráči s horší PC sestavou, které by nesplňovaly minimální požadavky. Jak moc vývojářům věříte, na to si odpovězte sami. Pro koho je tedy FIFA 21 vhodná? Pokud nevlastníte žádný z předchozích ročníků FIFA 20, 19, 18, ... a zároveň toužíte po skutečné kariéře hrajícího trenéra (kterou bohužel konkurenční eFootball PES série zatím skutečně nenabízí), je pro vás FIFA 21 nejlepší volbou. Pokud ale některý z předchozí ročníků máte, můžete v klidu zůstat u starších dílů a nad novým ročníkem (a bojím se že i několika dalších) vůbec uvažovat nemusíte.

Hodnocení: 45%

Pro: Hratelnost, stále bezkonkureční režim kariéry

Proti: Beze změn, stále více nelicencovaných týmů, bugy, nelogičnosti

+12
  • PC 80
Předešlé ročníky jsem hrál na konzoli a nejsem si jistý, jestli vůbec můžu porovnávat aktuální ročník PC verze a předešlé konzolové. Každopádně i tak začnu tvrzením, že FIFA 21 je nejzábavnější fotbal od ročníku 18, u kterého jsem strávil moře času. Předešlé dva ročníky mi přišly více zaměřené na „realističtěji pojatý fotbal“. Pomalejší animace, tudíž pomalejší a zakládání brejků na jeden dotyk jsem nebyl schopný úspěšně zakončit s tím nejlepším týmem na prostřední obtížnost (profík/polo profík).

Aktuální ročník této dlouholeté herní série je mnohem rychlejší a to je pro mě dost zásadní věc. Kdybych chtěl hrát pomalejší fotbálek, sáhl bych po konkurenci. Možná je to jen základní nastavení hry, ale já nejsem člověk co se hrabe v nastavení každé hry. Takže pokud zapnu hru a hra mi řekne „tohle je default“, tak se přizpůsobím hře. Abych lépe vystihl dojem z hraní Fifky a PESka - FIFA je jako CoD a PES jako Battlefield. A já vždy víc tíhl k CoD.

Součástí jsou klasické každoroční tweaky v režimu kariéry. V kariéře trenéra strávím bezesporu nejvíc času a není ročník, kdy bych se nesnažil druholigový tým vytáhnout na špici všech tabulek a nesnažil se vyhrát každý dostupný pohár. Komunikace s hráči je zase o fous posunuta dál a to platí i pro komunikaci s médii. Přednastavené odpovědi nejsou nic moc a „situace“ které jako trenér řešíte se hodně rychle okoukají, ale zase je to o něco víc nutné správy týmu a zároveň to je pěkný příslib do budoucna.

Přidání další vrstvy k řízení týmu v podobně statistik jako je kondice, zápasová praxe a morálka je super krok ke komplexnějšímu řízení týmu. Není moudré odpovídat nešťastným hráčů "jasně, příští zápas hraješ", když s ním ve skutečnosti nepočítáte. Statistiky se ovlivňují navzájem a vidle do toho hází fakt, že i slabší hráči můžou chytit slinu a dostat "bonusové" body do celkového hodnocení. Nejedná se o vyloženě nový mechanismus, ale tím, že formu hráče ovlivňuje mnohem víc věcí, je skládání týmu a snaha o jeho udržení v top stavu dost zajímavější. S ohledem na tuto vrstvu kvituju s naprostým povděkem a láskou možnost vytrénovat hráče na jiné pozice - gejmčenžr

Mohl bych ještě chvíli s ódou na FIFU 21 pokračovat, ale to nikdo nechce. Tenhle ročník zase zrychlil tempo, tweaknul správně režim kariéry. Přidal detaily na stadionu jako jsou zvuky prostředí při záběru z „oslavné kamery“ po vstřeleném gólu, což hrozně oživuje zápas jako takový. Dává konečně smysl šlechtit si nejen mladé hráče, kteří mají naději stát se hvězdami, ale i ty postarší skoro hvězdy, které byly dobré na zahřívání střídačky. A to jsou jen věci spojené převážně s režimem kariéry. Za mě je FIFA 21 jeden z nejpovedenějších ročníků a to ne jen kvůli hratelnosti, ale kvůli snaze oživit zápasy jako takové. Větší nutnost dbát na správu týmu, ale zároveň nemuset projíždět každou malou statistiku alá Football Manager.

Herní výzva 2021 - 4. Minihraní
+11
  • PC 40
HRÁNO NA PC  

Musím se přiznat, že fotbal mám rád a jsem obrovský fanoušek této sportovní série.
Poslední dobou zažívám ale pocit, kdy mě na nových dílech fotbalu mrzí absence licencí na italskou ligu chybí Juventus Turín, AS Řím – nahrazeny týmy s jiným názvem, a taky absence lig jiných. Za mě osobně bych rád viděl například ukrajinskou, českou nebo srbskou ligu, byť nejsou tak prestižní, stále jsou velice zajímavé.

Tvůrci se snaží neustále zlepšovat prvky hry jako je třeba stabilita míče, realistická fyzika hráčů, ale jsou prvky, které mě oproti předchozím dílům zklamaly.

Pokud hru porovnám s dvěma předchozími díly, rozdíl je naprosto znatelný. Zatímco třeba taková FIFA 19 měla své kouzlo v tom, že i se slabším mužstvem jsem dokázal ,,zaparkovat autobus“ proti silnějším týmům a s kvalitní taktikou jsem vyhrál 1:0 několik zápasů v řadě a docílil tak finále FA Cupu, v tomto ročníku to není úplně možné. Ovladatelnost je až hnusně arkádová, hráči jsou lehcí jak pírko, v obraně můžete betonovat v 11 hráčích a přesto vám soupeř nasype aspoň 3 góly.

Nevím… Beztak to neumím jenom hrát a jsem marný, kámoš, který za celý život hrál tak maximálně Dotu, nade mnou vyhrál 1:0 gólem z půlky hřiště v 80. minutě, ale na střely to bylo 27:2, to nemění nic na tom, že jsem hrál na šipkách a on na gamepadu, přesto moje zápasy končívaly běžně 5:6, 7:4, 12:3 nebo 8:8.
Hlavně v Ultimate Teamu hodně hraju Squad Battles a proti bronzovému týmu dokážu dostat 4 góly.

Musíte ale uznat, že brankáři jsou absolutně neschopní. Ani tam nemusí být, když chytne za celý zápas dvě střely a ještě ji vyrazí do vápna. U těchto momentů, kór když vám jde o krk v Division Rivals, jsem vždycky byl tak neskutečně frustrovaný.
Vedu 1:0, blíží se konec, chábr vymění Neymara za nějakého rychlého hroťáka a dostanu dvě bomby, ale vůbec hru nezajímá, že mi chytá Curtois nebo nějaká brankařská legenda, hned je míč v síti.
Nepochopím.

Stalo se mi, že mi naráz popadaly tři hráči a soupeř díky tomu šel sám na branku a dal mi gól, třeba vyrovnal, když už to vypadalo, že to mám v kapse.
U těchto momentů jsme zestárl o 20 let, proto bylo načase na chvíli hru ukončit a příští ročník vynechat.

Abych byl férový, musím vyzdvihnout i klady hry.

Hodně mě potěšilo například to, že můžete v kariéře trenéra sledovat průběh zápasu a reagovat na něj. Ušetří to dost času. Všiml jsem si však, že při rychlé simulaci, kdy vám UI vyhodnotí výsledek, je počet střel celkem 4:2, což proti týmu ze 4. ligy je poněkud zavádějící, když máte v útoku Ronalda, Sancha a Martiala ano, jsou to Rudí ďáblové, awww, byť v hraném zápase mívám normálně proti slabším i 12-15 střel.

Taky se mi líbí správa mužstva, nastavování taktik a případné rozhovory s hráči v týmu. Tohle vše jsou suprové features, jejichž nastavováním jsem strávil klidně celé odpoledne a připadal jsem si jako skutečný manažer fotbalového mužstva.

Celkově vzato není tento ročník špatný, jen je od tvůrců pojat jinak než bych čekal.

Nemůžu se vyhnout pocitu, že Levante vyhraje 8:4 nad Realem Madrid, který dojel jen na to, že mají brankáře, který těch 8 ušmatlaných střel nechytne a já pak, frustrován hrou a výsledkem a už ztrácím motivaci a snahu.

Pro milovníky fotbalu must have.

Pro random hráče sportovních her bych se poohlédl jinde.

Sorry jako, další FIFU nebudu předobjednávat za dvojku, ale radši si chvíli počkám, poněvadž tento ročník byl docela pain.

A těch rozbitých ovladačů…

Pro: nastavování taktik, správa týmu, rozhovory s hráči, hra pro jednoho hráče pořád baví (aspoň mě)

Proti: neschopní gólmani, hokejové výsledky, sem tam nějaký bug, účet za rozbité ovladače, nervy, výhry vás netěší

+9 +10 −1