Europa Universalis je realtimová strategie z roku 2001 (ve Švédsku, Belgii a Německu již v roce 2000) od švédských Paradox Interactive. Námětem vychází ze stejnojmenné francouzské deskové hry od Philippe Thibaulta.
V Europě Universalis (EU) se hráč dostává do pozice jakéhosi vrchního stratéga, jenž vede vybraný národ v historickém období 1492 až 1792 a posiluje pozici své vlasti pomocí obchodu, diplomacie či války. Specialitou EU je maximální důraz na realitu, čili veškeré herní prostředí a reálie vycházejí ze skutečné lidské historie. Hra tedy baví a zároveň rozšiřuje vědomosti o novověké Evropě.
K záporům hry patří poměrně složité ovládání, stejně jako hráčův počáteční pocit zmatenosti z řízení státu. Poměrně často také dochází k hluchým místům, kdy se ve hře na první pohled skoro nic neděje. Většinu neduhů napravila pozdější pokračování.
V Europě Universalis (EU) se hráč dostává do pozice jakéhosi vrchního stratéga, jenž vede vybraný národ v historickém období 1492 až 1792 a posiluje pozici své vlasti pomocí obchodu, diplomacie či války. Specialitou EU je maximální důraz na realitu, čili veškeré herní prostředí a reálie vycházejí ze skutečné lidské historie. Hra tedy baví a zároveň rozšiřuje vědomosti o novověké Evropě.
K záporům hry patří poměrně složité ovládání, stejně jako hráčův počáteční pocit zmatenosti z řízení státu. Poměrně často také dochází k hluchým místům, kdy se ve hře na první pohled skoro nic neděje. Většinu neduhů napravila pozdější pokračování.
Europa Universalis je realtimová strategie z roku 2001 (ve Švédsku, Belgii a Německu již v roce 2000) od švédských Paradox Interactive. Námětem vychází ze stejnojmenné francouzské deskové hry od Philippe Thibaulta.
V Europě Universalis (EU) se hráč dostává do pozice jakéhosi vrchního stratéga, jenž vede vybraný národ v historickém období 1492 až 1792 a posiluje pozici své vlasti pomocí obchodu, diplomacie či války. Specialitou EU je maximální důraz na realitu, čili veškeré herní prostředí a reálie vycházejí ze skutečné lidské historie. Hra tedy baví a zároveň rozšiřuje vědomosti o novověké Evropě.
K záporům hry patří poměrně složité ovládání, stejně jako hráčův počáteční pocit zmatenosti z řízení státu. Poměrně často také dochází k hluchým místům, kdy se ve hře na první pohled skoro nic neděje. Většinu neduhů napravila pozdější pokračování.
V Europě Universalis (EU) se hráč dostává do pozice jakéhosi vrchního stratéga, jenž vede vybraný národ v historickém období 1492 až 1792 a posiluje pozici své vlasti pomocí obchodu, diplomacie či války. Specialitou EU je maximální důraz na realitu, čili veškeré herní prostředí a reálie vycházejí ze skutečné lidské historie. Hra tedy baví a zároveň rozšiřuje vědomosti o novověké Evropě.
K záporům hry patří poměrně složité ovládání, stejně jako hráčův počáteční pocit zmatenosti z řízení státu. Poměrně často také dochází k hluchým místům, kdy se ve hře na první pohled skoro nic neděje. Většinu neduhů napravila pozdější pokračování.
Europa Universalis je realtimová strategie z roku 2001 (ve Švédsku, Belgii a Německu již v roce 2000) od švédských Paradox Interactive. Námětem vychází ze stejnojmenné francouzské deskové hry od Philippe Thibaulta.
V Europě Universalis (EU) se hráč dostává do pozice jakéhosi vrchního stratéga, jenž vede vybraný národ v historickém období 1492 až 1792 a posiluje pozici své vlasti pomocí obchodu, diplomacie či války. Specialitou EU je maximální důraz na realitu, čili veškeré herní prostředí a reálie vycházejí ze skutečné lidské historie. Hra tedy baví a zároveň rozšiřuje vědomosti o novověké Evropě.
K záporům hry patří poměrně složité ovládání, stejně jako hráčův počáteční pocit zmatenosti z řízení státu. Poměrně často také dochází k hluchým místům, kdy se ve hře na první pohled skoro nic neděje. Většinu neduhů napravila pozdější pokračování.
V Europě Universalis (EU) se hráč dostává do pozice jakéhosi vrchního stratéga, jenž vede vybraný národ v historickém období 1492 až 1792 a posiluje pozici své vlasti pomocí obchodu, diplomacie či války. Specialitou EU je maximální důraz na realitu, čili veškeré herní prostředí a reálie vycházejí ze skutečné lidské historie. Hra tedy baví a zároveň rozšiřuje vědomosti o novověké Evropě.
K záporům hry patří poměrně složité ovládání, stejně jako hráčův počáteční pocit zmatenosti z řízení státu. Poměrně často také dochází k hluchým místům, kdy se ve hře na první pohled skoro nic neděje. Většinu neduhů napravila pozdější pokračování.