Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Elite Legend 128k

pět nových stanic
    více než dvacet nových položek
    více než patnáct nových lodí
    nové vybavení a zbraně
    trh nákladní/osobní dopravy
    možnost výměny lodi
    několik nových misí
    a další..

Petatricet let a nekomu stoji za to tu hru vylepsovat :)
Hra je zdarma dostupná zde. Zřejmě se jedná o původní verzi na počítač BBC s emulátorem, aby běžela na PC. Nevím, jestli se nějak liší od této na databázi. Jinak by se dalo říct, že je hra freeware.
@mazar1234 (07.11.2014 23:27): Není třeba propadat panice, nikdo nikoho do hraní nenutí. :-) co všechno můžou za měsíc stihnout?

// a další video na téma "jednou budem dál"

22.11. dorazí "preview" build gamma (spekuluje se, že by měl reprezentovat featury v plné verzi), tedy jakýsi early access pro betatestery, Doteď se mělo za to, že na přelomu bety a gammy dojde k finálnímu wipe a betatesteři dostanou před ostatními pár dní náskok. Takže je to ještě horší. Tady má být od 18:30 premiere stream (u nás asi 23. v půl jedné po půlnoci)

Ačkoliv hra vydělala na Kinckstarteru £1,5mil (liber), původní budget byl £8mil, a ještě od té doby narostl - zdroj.
"The making of..." rozhovor.

Beta 3 trailer

něco o sluneční soustavě: "In Elite: Dangerous there will be areas of the game that will not be immediately accessible. Players may have to build a reputation with the governing faction in order to be given a permit to visit an area under their jurisdiction.

The Solar system, which is the star system of the birth of humanity, is restricted in this way. In the year 3300 humanity's homeworld has become a rich playground for the successful, the wealthy, and the powerful and famous. And of course, as a Beta backer, you belong in that set. All visiting commanders will need a permit, granted by The Federation in order to visit Sol or anywhere in the Solar system. However, all Alpha and Beta backers will be given an automatic permit, without having to first earn a reputation with The Federation. (For those of you whose allegiances lie elsewhere this could be a very useful benefit indeed!).
" zdroj - newsletter 47

zásadní informace: aktuální podoba různých herních prvků neodpovídá jejich konečné podobě. Třeba u těžby zatím nejdou oscanovat asteroidy a poslat pro úlomky asteroidů drony, které by je automaticky posbíraly. Finální podoba je zatím jen naznačena v Design dokumentech (např. viz PDF odkazované níže)
Wipe v Betě 3 bude částečný - kredity zůstanou.

// na fóru se šíří skepse ke stavu hry, že sliby neodpovídají realitě.

1 - vlákno o tom, co všechno vývojáři nejspíš nestihnou do vydání - přehlednější mapu systému, neustále padající síťový kód, nefungující a chybějící komunitní featury což hru posouvá k offline zkušenosti, chybí player logs, cestující, reputace, aliance/squadry...
2 - vlákno o nefunkčních komunitních aspektech hry
3 - jakoby nestačilo, že v betě sotva kdy narazíte na živáčka, komunita se pravděpodobně rozdrobí do nezávisle na sobě hrajících skupin, např. tato skupina nabízí online hru bez PvP elementu. Idea je taková, že v ní budou hrát ti, kteří nestojí o to, aby je zkušenější hráři s kvalitnějším vybavením otravovali (PvP tam bude až na zvláštní oblasti k tomu určené zakázáno).. Nuda, ale někomu by mohla vyhovovat.

Tohle je dobrý :-) + vzdálenosti ve sluneční soustavě přepočtené na ls (light sekundy) z E:D.

Pěkné combat video.
@orromis (21.10.2014 13:52): Někdo by to zas musel otestovat, protože to právě v betě 2 změnili. Možná ne zásadně, ale na 0°C jsem se nedostal ani se sidewinderem. Aspoň napíšu, jak to bylo v alfa verzi/betě 1.

Jsou tři stádia identifikace cíle - 1, nejsi na radaru -> 2, na radaru jsi jako poskakující indikátor (tzv. vágní identifikace, neboli "unresolved contact"), který neumožňuje určit kde se přesně loď nachází -> 3, na radaru jsi normálně vidět (tzv. normální identifikace, neboli "resolved contact") = v ten okamžik se objeví na obrazovce hláška "1 new contact", automaticky dojde k oskenování tvé lodě lodí která na tebe směřuje čumákem, zobrazí se informace zda jsi "Wanted" a je možné tě zaměřovacím tlačítkem zaměřit kvůli raketám a "gimballed" zbraním (zbraním s automatickým zaměřováním).

V alpha verzi (zdroj 1, zdroj 2), která se v tom od bety č.1 údajně nelišila, to bylo tak, že jsi úplně zmizel z radaru, jen když jsi měl 0° až pár°C, zkrátka když jsi měl "zamrzlá okýnka", a zároveň jsi měl vypnuté motory (zapnuté motory a být bez pohybu nefungovalo) ani jsi nevytáhl zbraně. Proto se manuálně vypínaly systémy a nevytahovaly zbraně - aby byla teplota blízko 0°C a loď nebyla z dálky cca 700 metrů a dál vůbec vidět na radaru, a od 700m do bezprostřední blízkosti (cca 30m) byla vidět jen jako poskakující indikátor, v bezprostřední blízkosti tě šlo zaměřit normálně. Se zapnutými motory a 0°C jsi byl vidět na radaru jako poskakující indikátor cca do 700m, od 700m jsi byl vidět normálně. Se všemi systémy zapnutými a normální teplotou lodi jsi byl vidět již z velké dálky jako poskakující indikátor a od cca z 1400-1200m normálně.

Všechny ty vzdálenosti je třeba brát s rezervou, určitě budou ještě záviset na použitých lodních sensorech a druhu lodi.

"Silent running" s radarem souvisel v tom, že zatímco zvyšoval tepelnou stopu lodi (a vyšší teplota ovlivňuje vzdálenost identifikovatelnosti cíle), tak po zapnutí udělal z normální identifikace vágní (identifikátor začal poskakovat) až do nějakých 300m (při všech systémech zapnutých a zapnutém silent running), po kterých se zase automaticky chytla normální identifikace. Tj. "silent running" zmenšil vzdálenost při které tě lze "normálně identifikovat" a uzamknout jako target, ale "úplná neviditelnost" na radaru to nebyla...
@MiDlo (21.10.2014 13:46): Na radaru nejsi vidět jen pokud máš zaplý silent running ne? (místo tepelné siluenty na tom heat meteru je napsáno silent)

A mě se teda podařilo jít až na nulu bez problémů (sidewinder, viper). Podařilo se mi i propašovat náklad do Freeportu (byl tam hráč v anakondě který sestřelil vše před freeportem a když se mě všiml, tak mi napsal, že nesnáší tyhle rychlý lodě ^^)

Ale ty změny při Flight Assist off mě naštvali - změnili to chvíli po tom, co jsem zjistil, že rychlost zůstává konstantní a hned mě napadlo, že bych si s tím mohl užít dost srandy :)
Ha! Ještě k tématice stealthu tj. ke "cold runing" (manuální vypínání systémů)/silent running a k charakteristice letu při vypnutém flight assistu - níže uvedené informace platily pro alpha verzi a beta 1 verzi hry :-)), v aktuální betě 2 to je vše trochu jinak, vývojáři to změnili a ještě možná změní... diskutuje se to tady. PS vypínám systémů se mi nepodařilo dostat se s lodí na 0°C což by mělo mít za následek zamrznutí cockpitu, a co je důležitější - úplnou neviditelnost na radaru.
Já teď betu 2 skoro vůbec nehrál a asi si počkám až na full release (už sem tam strávil dost času v betě 1 a nechce se mi několikrát začínat s 0 na kontě :D)

ale asi si vyzkouším tu těžbu

@mazar1234 (21.10.2014 12:07): To dokování není zas tak hrozné :) E:D je můj první simulátor (a první hra, u které jsem používal joystick) a po pár dnech přistávám bez problémů :) (ale je pravda, že s Anakondou jsem ještě nepřistával - vzhledem k tomu, jak je velká to není zrovna jednoduché)

Docking computer tam je.
@MiDlo (21.10.2014 11:33): No vyzera to byt poriadne vytuhly hardcore. Co som len chvilu pozeral video z pristavania v kocke tak ono nestaci len preletiet branou, ale este pilot musi presne najst konkretnu plosinu podla prideleneho cisla a na nej jemne pristat. UF!
Dufam ze je tam "docking computer" ako v starom Elite :-).

Hra nic nedaruje len tak, stale je potrebne aktivne ovladat vsetko/sledovat ukazatele atd, asi na to treba dobrych par hodin kym hrac zacne mat nejaky aspon trochu slusny skill.

Vyzera to ze do toho potom pojdem (full release) takze do konca roku musim dohrat vsetky vacsie (dlhsie) hry co mam.
další zajímavosti z běty Elite: Dangerous :-)

- 3 způsoby jak se statusem "Wanted" (hledaný) nebo s ilegálním zbožím na palubě přístát v dockovací stanici Federace. Wanted status můžete získat i když zapomenete požádat stanici o přístání a vlítnete dovnitř bez povolení, tak pozor... Tyto 3 způsoby jsou: 1, vysokou rychlostí 2, potají - stealth 3, kombinace obou předchozích. Cílem je vyhnout se oscanování vlastní lodi hlídkami poletujícími před dokovací stanicí, protože při scanu odhalí, že jste "Wanted" a ihned Vás eliminují. Druhý způsob (stealth) je doveden k dokonalosti na tomto videu pomocí vypínání lodních modulů (engine, shield) se zapnutým Flight Assist OFF (Flight Assist ON totiž způsobuje zahřívání lodi při manévrování pomocí automatizovaného zapínání trysek) kvůli maximálnímu možnému snížení teploty AKA tepelné stopy ("Heat signature") lodi na 0°-3°C. Když má jeho loď 0°C, zapne zpátky modul engines a dokáže sebrat lodím hlídajícím před vchodem do stanice poletující ilegální cargo, které tam ztratil jiný (zničený) nešťastník. Krátkodobě (v řádu sekund) lze snížení teplotní stopy dosáhnout i vypálením "Heat sinks", ale teplota lodi pak rychle naroste zpátky na původní hodnotu. Teplotu lodi postupně zvyšuje zapnutý tichý mód ("Silent running mode"), jeho výhodou je, že podstatně zvýší šanci, že Vás cizí lodě v nejkritičtějším okamžiku nezaměří a neoskanují, ale evidentně to nefunguje vždy, buď to souvisí s teplotou lodi, nebo spíše s tím, že proletíte těsně vedle hlídky, tj. chytrý pašerák si asi pohlídá i to, jestli těsně kolem vstupu do stanice právě nepoletuje nějaká hlídka. Další informace k tématu silent running a tepelné stopy jsou uvedeny zde (+ video).
- stavu "Wanted" se zbavíte tak, že zaplatíte (údajně na libovolné stanici, které patří k danému spolku - v tomto případě k Federaci) požadovaný obnos. Nejdřív se tam ale musíte vplížit, protože jste tam "Wanted". Trochu divné, možná to ještě vývojáři upraví.
- cizí lodě lze pronásledovat po vstupu do Supercruise i Hyperspace pomocí modulu Frame shift wake scanner (od 18. minuty videa). Stručně: pokud narazíte na radaru na "Low energy wake", znamená to, že tam někdo vyskočil z Supercruisu. Pokud narazíte na "High energy wake", znamená to, že tam někdo skočil do Supercruisu nebo Hyperspacu. Oba tyto signály můžete sledovat, pokud se dostanete dostatečně blízko (2-3km) pomocí Wake scanneru, pokud dotyčný neskočil dál než může skočit Vaše loď... Toto video obsahuje i další zajímavý tip: jak krátkodobě zvýšit max.rychlost Vaší lodi pomocí zapínání thrusters (7.minuta).

- úvod do hry v češtině - základní informace a kokpit
- úvod do hry v češtině - vzlétnutí a přistávání

- 28.10. dorazí Beta 3. Pravděpodobně dojde k wipe všech kreditů a lodí. Snad dojde k opravě bugů, které umožňovaly rychle si vydělat různými podvůdky. Do hry přibude možnost mít více lodí a možnost těžby surovin hráčem. Plná hra vyjde koncem roku.
Mají výhodu že na tom pracují už X let a že solidně mákli na designu. Samotná implementace by nemusela být až tak zdlouhavá, a vypadá to, že i naimplementováno už mají něco do zásoby - mrkni na spod tohoto příspěvku.

jsou tam tři možnosti - solo, private group, open play

Některé níže uvedené informace z alfa verze hry možná už nejsou platné.

Solo - singleplayer, v podstatě to samé jako hra v private group kdy jsi ve skupině sám, při vydání prý bude možnost hrát solo kompletně offline, zatím je v betě solo online. Nevím, jestli půjde vydělat v solo hře credity a ty pak použít v online hře (vývojáři si to samozřejmě uvědomují a nějaké řešení nabídnou)

Private group - hra online jen s lidmi v rámci jedné skupiny, účast je možná jen v jedné skupině, pozvat cizí hráče lze v open play, skupiny se dělí na normální a "iron man" (~ skilleři?).

Open play - hra online se všemi, ale kvůli limitujícím faktorům - možnost tisíců hráčů na jednom místě - hra zobrazí ve tvé hře jen některé z nich, přátele vždy, alianční hráče preferovaně, hráči hrající obtížnost "iron man" hrají proti ostatním "iron manům", možnost poslat ve hře friend request, možnost komunikace "Player to Player" (více viz zde) v textové nebo hlasové formě, možnost označit lodi tagy zaútoč/braň/oskanuj.

Kromě privátních skupin budou existovat "aliance", účast v nich znamená, že si navzájem s ostatními členy aliance věříte, tj.:
- možnost po sobě v rámci aliance beztrestně střílet
- můžou si navzájem přebírat náklad bez kriminálních postihů
- když jsou poblíž dva hráči z jedné aliance, dostanou za ?stejný úkol? stejnou odměnu nebo postih (criminal status/ reputation / bounty /reward)
- možnost cestovat ze systému do systému společně
- ...
- účast v max. jedné alianci
- odměny z aliance zůstanou hráči i po opuštění aliance, tj. možná je bude možné využívat i pro dočasnou krátkodobou společnou hru (výpravu) několika lidí

Hru představují fan-made PDF dokumenty:
- Sidewinder's owner manual (základy ovládání)
- Pilot's guide manual (uvozující dokument + info k ovládání přes různé joysticky)
- David Braben Answers & Questions (QA formou rozhovorů)

...DOPORUČUJI -> The Beginning - Early game designs (rozsáhlé PDF kombinující vize posledních 5-7 let kdy se hra rodila a další zveřejněné informace se screenshoty z letošní alfa verze) <- DOPORUČUJI...
@MiDlo (16.10.2014 00:10): TVL to si trufaju teda riadne, ved to znie tak na min. 10 rokov prace systemom 24/7/365.

Joystick testuj, to je super ze uz ho mas, ta konfiguracia sa potom bude hodit urcite, ja tieto veci moc rad nemam a nerad sa s tym seriem takze FAQ screen urcite pomoze.

A to funguje tak ze ty ked chces tak sa pripojis do online vesmiru a ked nechces tak ides normalne offline bez hracov (bez PvP)? Ako ked by si u Dark Souls vytiahol netovy kabel?
otestoval jsem v betě E:D joystick Thrustmaster T-Flight HOTAS X a je fakt OK, jen by na něm mohlo být tak o 3-4 tlačítka víc aby nebylo nutné nic mapovat na klávesnici. Stejná tlačítka lze přitom chytře použít v různých situacích (např. směrový kříž na páce může být zároveň namapován na pohyb po menu, na pohyb hlavou v headlooku, na různé způsoby zaměřování i na pohyb po galaktické mapě. Pokud by byl zájem pošlu screenshoty způsobu namapování joysticku) PS: domnělý problém s deadzone vyřešila následující rada, takže se s ním nakonec dá i přesně mířit: "Okay, I figured it out and it was a lot more obvious than I thought it was. When setting your controls, make sure you just set the axis for pitch, yaw, etc., rather than the pitch right/left controls. Thanks for the help everyone!" zdroj PSS s myšé a klávesnici se dá také dobře létat, ale s joystickem je to lepší, přirozeněji se zatáčí a je to větší zábava

jako lidi si nejvíc stěžujou že v betě "není co dělat" a bojí se, že to nebude o mnoho lepší v plné verzi hry. To se *trochu* zlepšilo patchem začátkem října (jednoduché questy, prodej map prozkoumaných systémů, více systémů k prozkoumávání). Mimoto tam zatím jsou souboje PvE, MMO PvP, těžba (čím dál jsou suroviny od obydlené oblasti, tím je větší šance nalézt něco opravdu hodnotného), trade, pašování zakázaného zboží. Zatím tedy hra stojí spíše na enginu, grafice, možnosti prozkoumat rozsáhlé území, na soubojích a základních ekonomických možnostech (trade, těžba). Co se tedy plánuje do budoucna kromě toho, že Braben přidá milióny hvězdných systémů s různými druhy astronomických objektů a možná vyladí ještě grafické zpracování různých astronomických jevů? Toto video na to odpovídá. Představuje si to tak, že po vydání v nějakém major updatu přidají možnost chodit po základnách a do zaparkovaných lodí, přistávat na planetách a planetkách, navštěvovat tamní města a kochat se přírodou (zajímavá by byla možnost sběru vzorků a těžby surovin po přistání), možnost vplížit se někomu na základně do jeho lodi do nákladního prostoru a pokud si pilot, který vás nevědomky převeze do jiného systému odskočí na procházku po další stanici, loď mu odcizit.. Featury budou přibývat pomalu, protože podle slov Brabena to chtějí udělat pořádně, chodit po planetách tedy bude možné až si poradí s tím, aby to na každé planetě nebylo furt to samé, tj. až budou umět na planetách generovat různé podoby měst, přírodu, zvířata... No jsem zvědav jak to dopadne :-).
@mazar1234 (09.10.2014 22:15): jo sám do něj půjdu, je to sice celé vyrobeno z plastu, ale s E:D by měl fungovat dobře. Určitě to bude lepší herní zážitek než s joystickem co má throttle jednotku na těle joysticku (HOTAS = Hands on Throttle and Stick tj. joystick se samostatnou throttle jednotkou). Tady máš doporučení a na youtube jsou i videa z hraní E:D a vyplívá z nich, že je fajn, třeba tohle a tohle (kombinace joysticku s ovládáním přes mikrofon). Nevýhodou bude vzhled, materiál, kablík mezi oběma jednotkama, žádné serepetičky navíc. Výhodou, jak už jsem zmínil, že plní svou roli (prej) překvapivě dobře. Pozor: tady se píše, že je vhodnější spíš pro menší dlaně.

ps někde jsem četl že to jde hrát i na dvojjádru. A pokud nejsi omezen financemi, tak určitě zkus objednat z USA "CH Pro throttle a CH Fighterstick" (ergonomicky hodně povedený HOTAS) a do košíku přihoď Oculus Rift nebo aspoň TrackIR .-).

Češi v E:D

recenze aktuální verze E:D (beta 2)

tipy pro nastavení ovládání pomocí myši a klávesnice
vysvětlivky k HUDu z aktuální verze hry
tipy na vydělávání plněním misí
jak na early game PvE souboje
vysvětlení rozdílu mezi Flight Assist ON a OFF a kdy mezi nimi přepínat v PvP soubojích
@MiDlo (05.10.2014 23:45): Pockaj len pre ujasnenie, bavime sa o tom istom.... Mliecna Draha = prakticky neviditelna mikroskopicka bodka nuloveho vyznamu na mape vesmiru?
To je ono IMO.

Ale teraz uz vazne, mas nejaku skusenost s tym "Thrustmaster T-Flight HOTAS X "? Lebo som na to pozeral a na to ako to vyzera a co to ma poskytovat je to nejako neuveritelne podozrivo lacne - v porovnani s podobne funkcnym HW, extremne velmi lacne, v niecom musi byt hacik.

Ako po 20 rokoch prva hra, kvoli ktorej uplne vazne uvazujem nad kupou potrebneho joystick-HW ale ta sialene nizka cena pre "Thrustmaster T-Flight HOTAS X " sa mi nejako nezda.
Mně na tom láká ta údajně reálně namodelovaná mléčná dráha. A jestli vypiplají sluneční soustavu, neodolám.
@orromis (24.08.2014 16:57): Ne, ale je to mazec. Koukal jsem na pár videí, vypadá to na jedničku maximálně dvojku v žánrů vesmírných mmo :-). Chce to však joystick s samostatnou pákou na plyn, na klávesnici s myší to není ono. Thrustmaster T-Flight HOTAS X vypadá podle zkušeností hráčů bety na nejlepší entry level volbu, stojí 1200Kč + cena hry 40éček nebo s přístupem do bety 60e, není to zadarmo a to nepočítám nároky na hardware (minimum v alphě začátkem roku bylo Quad Core, 2 GB RAM a DX10 GPU s 1GB video ram). Jsou ale šílenci co hrajou s ThrustMaster HOTAS Warthog nebo s CH Pro throttle a CH Fighterstick, s Oculus Riftem nebo s TrackIR (snímá pohyb hlavy). Je tam možný zprovoznit hlasový příkazy..
To snad nie, ja som si nikdy nevsimol ze tu nie je Elite to je facepalm.

S najvacsou pravdepodobnostou hra, v ktorej mam najviac nahranych hodin v zivote, hoci som ju naposledy hral pred nejakymi cca 21 rokmi na C64.

Nastastie som ju stihol "dohrat" (v ramci moznosti) pac som disponoval plne vyupgradovanu lodou (vratane bocnych military laserov) a najvyssim rankom Elite. Myslim ze som skoncil (z dovodu predaja C64 aby bolo viac zlata na PC386) v piatej galaxii.