Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 70
Nový díl jsem přirozeně srovnával s Dying Light 2, který mě hratelností bavil – parkoor, stamina systém, paragliding a měnící se město podle zvolené frakce přinášely zábavu i při pouhém přesunu z místa na místo. Hledání ventilátorů, které mě vystřelily zpět do výšky, bylo vyloženě návykové a zpestřovalo cestování. To bohužel v aktuálním díle chybí. Přibližně 60 % mapy tvoří příroda a přesuny zde probíhají převážně pěšky nebo autem. Ani hák ve stylu „spidermana“ nezajistil dostatek zábavy – většinou jsem jen sledoval GPS v autě nebo držel šipku dopředu, což působilo monotónně a bez nápadu. Tento aspekt mi výrazně snížil celkový dojem z gameplaye. Po dokončení hlavního příběhu jsem se musel spíš nutit k vedlejším aktivitám, než že by mě samy lákaly. Momentálně mám odehráno zhruba 33 hodin a necítím potřebu ve hře dál zůstávat a sbírat všechny trofeje. Co se týče příběhu, od Techlandu už člověk ví, co čekat – příběh nikdy nebyl hlavním důvodem pro nákup jejich hry. Zklamáním byl i meč Excalibur, jehož odemknutí bylo náročné, ale ve výsledku craftnuté legendární zbraně nabídly mnohem lepší službu, takže meč skončil zapomenutý v batohu. I přes tyto výtky je hra stále zábavná – systém RPG vylepšování postavy i zbraní funguje dobře a boss fighty dokážou nabídnout solidní adrenalin. Jediným dalším mínusem je technický stav: v aktuální verzi hry jsem několikrát nebyl schopen pokračovat v příběhové misi kvůli bugu, naštěstí vždy pomohl restart. Možná se některé zmíněné nedostatky vyřeší v budoucích updatech, ale já už se k titulu vracet neplánuji. Hodnoceno 09/2025.

Pro: RPG systém vylepšování postavy a zbraní, souboje se zombíky/bossy.

Proti: Místy nudné přesuny po mapě (auto/pěšky), průměrný příběh, bugy (ty časem opraví)

+4
  • PC 75
Nakonec je to místo 15h ->25h core gameplay loop furt zábavnej, ale je vidět, že ta šablona Poláků je neměnná. Vždycky hlavni dveře jsou zavřený, vždycky lezeš po jasně viditelný jedný cestě a nevim moc co obměnit, ale do regulérní trojky by to něco chtělo. Za mě tak 7,5/10 a jestli si fakt neplánujete dát tu dvojku (jakože byste měli), tak tady aspoň máte Kylea Cranea. Co mě vadilo krom výše zmíněného je absence fast travel, což uměle a zbytečně prodlužuje hratelnost a nemá moc smysl obnovovat tolik safe house (snad jen kvůli achievmentu), jsou blízko u sebe, takže na noc stačí pár. Co musím hodně pochválit, tak je optimalizace, měsíc navíc určitě pomohl a krom jednou zmiznutého auta jsem neměl problém a pohyb a sekání (na rozdíl od dvojky první rok-tam to dělalo denuvo) plynulé.

Pro: core gameplay loop, optimalizace

Proti: absence fast travel, natahování hratelnosti

+4
  • PC 85
Tenhle díl se vrací duchem k prvnímu dílu, zatímco hratelně vychází z dvojky, jelikož to původně mělo být jenom DLCčko. Hodně se mi líbilo, že hra se vrací z hlediska barevné palety k temnosti jedničky a nepůsobí to tak barevně jako dvojka. Alpské městečko a jeho okolí, kde se hra odehrává je nadesignovano moc pěkně. Samotná mapa není tak přehnaně velká jako ve dvojce, což vnímám jako velký plus. Příběh je pro potřeby hry docela fajn a ve výsledku mě bavil více než ve dvojce. Souboje jsou příjemné a zábavné. Ve hře je jako novinka beast režim, pro který se autoři zřejmě inspirovali u rage of sparta z God of War. Tedy se vám nabijí bar a po nabití se spouští chvilka, kdy jste prakticky nezničitelní a dáváte nepřátelům extrémní poškození. Jinak ve hře moc novinek není. Ve výsledku je, ale hra zábavnější a lepší než druhý díl.

Pro: Grafika je lákavá, návrat Kyle Crana, temnější barevná paleta, design mapy, akoratní velikost mapy, příběh, beast režim, soundtrack

Proti: Novinek možná mohlo být více, hře by neuškodil fast travel

+4