Nový díl jsem přirozeně srovnával s Dying Light 2, který mě hratelností bavil – parkoor, stamina systém, paragliding a měnící se město podle zvolené frakce přinášely zábavu i při pouhém přesunu z místa na místo. Hledání ventilátorů, které mě vystřelily zpět do výšky, bylo vyloženě návykové a zpestřovalo cestování. To bohužel v aktuálním díle chybí. Přibližně 60 % mapy tvoří příroda a přesuny zde probíhají převážně pěšky nebo autem. Ani hák ve stylu „spidermana“ nezajistil dostatek zábavy – většinou jsem jen sledoval GPS v autě nebo držel šipku dopředu, což působilo monotónně a bez nápadu. Tento aspekt mi výrazně snížil celkový dojem z gameplaye. Po dokončení hlavního příběhu jsem se musel spíš nutit k vedlejším aktivitám, než že by mě samy lákaly. Momentálně mám odehráno zhruba 33 hodin a necítím potřebu ve hře dál zůstávat a sbírat všechny trofeje. Co se týče příběhu, od Techlandu už člověk ví, co čekat – příběh nikdy nebyl hlavním důvodem pro nákup jejich hry. Zklamáním byl i meč Excalibur, jehož odemknutí bylo náročné, ale ve výsledku craftnuté legendární zbraně nabídly mnohem lepší službu, takže meč skončil zapomenutý v batohu. I přes tyto výtky je hra stále zábavná – systém RPG vylepšování postavy i zbraní funguje dobře a boss fighty dokážou nabídnout solidní adrenalin. Jediným dalším mínusem je technický stav: v aktuální verzi hry jsem několikrát nebyl schopen pokračovat v příběhové misi kvůli bugu, naštěstí vždy pomohl restart. Možná se některé zmíněné nedostatky vyřeší v budoucích updatech, ale já už se k titulu vracet neplánuji. Hodnoceno 09/2025.
Hakha
Pro: RPG systém vylepšování postavy a zbraní, souboje se zombíky/bossy.
Proti: Místy nudné přesuny po mapě (auto/pěšky), průměrný příběh, bugy (ty časem opraví)