Samy o sobě Dreams nejsou hrou, ale především sadou nástrojů na uměleckou tvorbu, pomocí kterých jdou vytvářet nejen hry, ale také jednotlivě jejich komponenty (assety) či samostatná díla (3d modely, animace, hudba, gadgety s herní logikou...). Ty lze následně zveřejnit samostatně k použití ostatními hráči nebo je zformovat do větších ucelených "snů" (nejčastěji her, ale teoreticky i animovaných filmů a podobně). Hráči mohou výtvory ostatních nejen použít ve svých snech, ale také je "remixovat" tj. jakkoliv upravit či vylepšit.
Hra je rozdělena na 2 základní módy: Dream Shaping, kde probíhá již zmíněna tvorba v komplexních nástrojích dedikovaných jednotlivým formám kreativní činnosti (hudební editor, editor pro modelování atp.), a Dream Surfing, kde je možno listovat a filtrovat výtvory ostatních hráčů, a to jak jednotlivé assety samostatně, tak hrát a sledovat celé sny. K tomuto účelu je připravena i celá sada sociálních funkcí, pomocí kterých lze výtvory hodnotit, poskytovat zpětnou vazbu atp.
K vydání hry připravili autoři příběhovou kampaň pojmenovanou Art's Dream, která byla kompletně vytvořena pomocí herních nástrojů v Dreams obsažených. Sledujeme v ní příběh Arta, hráče na basu v jazzové kapele, který se snaží čelit svému vnitřnímu strachu z neúspěchu a nalézt cestu zpět k přátelům a své kapele. V několika navzájem se prolínajících snových sekvencích dochází k plynulému střídání hned několika herních žánrů a stylů (3d plošinovka, point and click adventura, akční pasáže...), což má ilustrovat komplexní možnosti Dreams nástrojů. Herní doba Art's Dream je přibližně 2-3 hodiny.
Hra je rozdělena na 2 základní módy: Dream Shaping, kde probíhá již zmíněna tvorba v komplexních nástrojích dedikovaných jednotlivým formám kreativní činnosti (hudební editor, editor pro modelování atp.), a Dream Surfing, kde je možno listovat a filtrovat výtvory ostatních hráčů, a to jak jednotlivé assety samostatně, tak hrát a sledovat celé sny. K tomuto účelu je připravena i celá sada sociálních funkcí, pomocí kterých lze výtvory hodnotit, poskytovat zpětnou vazbu atp.
K vydání hry připravili autoři příběhovou kampaň pojmenovanou Art's Dream, která byla kompletně vytvořena pomocí herních nástrojů v Dreams obsažených. Sledujeme v ní příběh Arta, hráče na basu v jazzové kapele, který se snaží čelit svému vnitřnímu strachu z neúspěchu a nalézt cestu zpět k přátelům a své kapele. V několika navzájem se prolínajících snových sekvencích dochází k plynulému střídání hned několika herních žánrů a stylů (3d plošinovka, point and click adventura, akční pasáže...), což má ilustrovat komplexní možnosti Dreams nástrojů. Herní doba Art's Dream je přibližně 2-3 hodiny.
Samy o sobě Dreams nejsou hrou, ale především sadou nástrojů na uměleckou tvorbu, pomocí kterých jdou vytvářet nejen hry, ale také jednotlivě jejich komponenty (assety) či samostatná díla (3d modely, animace, hudba, gadgety s herní logikou...). Ty lze následně zveřejnit samostatně k použití ostatními hráči nebo je zformovat do větších ucelených "snů" (nejčastěji her, ale teoreticky i animovaných filmů a podobně). Hráči mohou výtvory ostatních nejen použít ve svých snech, ale také je "remixovat" tj. jakkoliv upravit či vylepšit.
Hra je rozdělena na 2 základní módy: Dream Shaping, kde probíhá již zmíněna tvorba v komplexních nástrojích dedikovaných jednotlivým formám kreativní činnosti (hudební editor, editor pro modelování atp.), a Dream Surfing, kde je možno listovat a filtrovat výtvory ostatních hráčů, a to jak jednotlivé assety samostatně, tak hrát a sledovat celé sny. K tomuto účelu je připravena i celá sada sociálních funkcí, pomocí kterých lze výtvory hodnotit, poskytovat zpětnou vazbu atp.
K vydání hry připravili autoři příběhovou kampaň pojmenovanou Art's Dream, která byla kompletně vytvořena pomocí herních nástrojů v Dreams obsažených. Sledujeme v ní příběh Arta, hráče na basu v jazzové kapele, který se snaží čelit svému vnitřnímu strachu z neúspěchu a nalézt cestu zpět k přátelům a své kapele. V několika navzájem se prolínajících snových sekvencích dochází k plynulému střídání hned několika herních žánrů a stylů (3d plošinovka, point and click adventura, akční pasáže...), což má ilustrovat komplexní možnosti Dreams nástrojů. Herní doba Art's Dream je přibližně 2-3 hodiny.
Hra je rozdělena na 2 základní módy: Dream Shaping, kde probíhá již zmíněna tvorba v komplexních nástrojích dedikovaných jednotlivým formám kreativní činnosti (hudební editor, editor pro modelování atp.), a Dream Surfing, kde je možno listovat a filtrovat výtvory ostatních hráčů, a to jak jednotlivé assety samostatně, tak hrát a sledovat celé sny. K tomuto účelu je připravena i celá sada sociálních funkcí, pomocí kterých lze výtvory hodnotit, poskytovat zpětnou vazbu atp.
K vydání hry připravili autoři příběhovou kampaň pojmenovanou Art's Dream, která byla kompletně vytvořena pomocí herních nástrojů v Dreams obsažených. Sledujeme v ní příběh Arta, hráče na basu v jazzové kapele, který se snaží čelit svému vnitřnímu strachu z neúspěchu a nalézt cestu zpět k přátelům a své kapele. V několika navzájem se prolínajících snových sekvencích dochází k plynulému střídání hned několika herních žánrů a stylů (3d plošinovka, point and click adventura, akční pasáže...), což má ilustrovat komplexní možnosti Dreams nástrojů. Herní doba Art's Dream je přibližně 2-3 hodiny.