Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Geniální věc, kterou snad nikdo nezná dokud se trošku zviditelnili další dva díly které vyšly ve spolupráci se Shrapnel Games.

Jedna z mála her kde se samotná mapa mění během hraní. Země kde panuje bůh růstu obrůstají na globální mapě zelení, zato z území nemrtvých se šíří zima a záhuba. Z druhé strany zase putuje pásmo horka a lávových pramenů národu ohnivých monster.

Boje jsou úžasná záležitost kde mnoho času strávíte plánováním a simulací bitvy v simulátoru. Někdy rozhodne o boji jediné vhodně použité kouzlo, nebo pozdržený útok leteckých jednotek na velitele nepřítele. V boji často rozhoduje morálka a nebo výdrž vojsk. Je skvělé že máte neporazitelnou řadu plechových rytířů, škoda jen že po 10 kolech boje už žádný z nich neuzvedne meč a padají pod přívalem lehkých jednotek které se ještě neunavily.

Je tu také možnost používat vrahy k zabití velitelů kteří mohou mít na bitvu rozhodující vliv, takové vhodné zabití generála těsně před bitvou znamená že část nepřátel nebude mít žádné příkazy.

Velmi zábavná ( aspoň pro útočníka ) je taktika prokletí, kdy před nepřátelskou armádu přijde jediný čaroděj a na celou armádu nepřítele sešle prokletí hvězd, což má za následek že každá jednotka v nepřátelské armádě má šanci že si pro ni přijde "hrůza nebes" což je velmi vtipné monstrum které často opravdu dokáže pobít celou 500 hlavou armádu samo.

Zajímavé řešení problému jídla má národ nemrtvých kněží. Ti nepotřebují žádné jídlo a jsou imunní vůči chladu, proto většinou jejich hráči v území které ovládnou veškerou populaci pobijí, čímž se toto území stane bezcenné pro protivníka a navíc potom funguje jako nárazníkové pásmo. Porazit nemrtvého hráče je tak komplikovanější a často se na něj ostatní musí spojit. Výpravy do zemí chladu a smrti kde není jediného živáčka jsou závod s časem, nemocí a nekonečným přívalem chodících mrtvol.

Unikátní je i okruh krvavé magie, kde na zaplacení ceny kouzla se místo magických gemů používají mladé panny, které je nutno "chytat" jednotkami a které lze při bitvě cizímu čaroději pobít a připravit ho tak o možnost seslání náročnějších kouzel.

Snažili jsme se asi půl roku o vytvoření "Ultimátního válečníka" - hrdiny vybaveného mocnými magickými předměty, který by byl sám schopen porazit celé armády. Potom jsme objevili krásu kouzla na zvýšení inteligence jednotky, ze které se potom stane velitel a tudíž je možno ji vybavit předměty. Zkoušeli jsme tak skoro každou z 600ti jednotek s různými kombinacemi předmětů. Některé kombinace byly dost smrtící ale vždycky se našel nějaký ten protitah který dokázal i nejsilnější jednotku neutralizovat.

Pro: Skoro každé hraní přinese nějaké překvapení, komplexnost pravidel

Proti: Dlouhá doba odehrání jedné hry, ve více lidech klidně měsíce

+10