Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Uf, ta poslední íránská mise byla teda pekelně těžká. Dlouhá, jen 3 uložení a z každého rohu vyskakovali nepřátelé. Jsou sice extrémě blbí, ale kompenzujou to hojným počtem a faktem, že vám stačí na smrt jedna rána. Spolubojovníci v boji moc nepomůžou, protože jsou ještě blbější. Ještě, že se tady pořád dá zastřelit panáka do chodidla nebo ruky.

11 nových misí. Jsou pěkně postaveny. Žádné překvapení vás sice nečeká, ale jsou docela slušně rozmanité. V každé zabijete asi 100 nepřátel. Každá má děj. Je to prostě pořád zábava. Akorát škoda, že tady není větší volnost. Hra vás nutí jít pořád koridorem. Časy prvních třech dílů jsou v tomhle bohužel pryč. Tady má mise pevně daný scénář.

Trochu mě krkalo, že mi hra na misi nutila jen určité zbraně, bez možnosti velkého výběru. O co jednodušší by byla poslední íránská mise, kdybych si mohl navolit M16 s granátometem. Místo toho mi hra nutila kulomety a jeden špatný samopal. Omezený počet savů je super věc. Člověku to zvedá adrenalin a nutí trochu taktizovat.

Celkově je hra docela těžší a pořád to vypadá jako realistická arkáda, kde vám ke smrti stačí málo. Ve své době i docela nenáročné na hardware s ucházející grafikou.

Íránská kampaň je lepší.

Pro: těžší, omezený počet savu, celkem zábavné střílení

Proti: UI nepřátel i spolubojovníků, stále bez zásahových zón, malá volnost v pohybu

+16
  • PC 70
Hned ze začátku upozorňuju, že jsem hru hrál již z nainstalovaným datadiskem a tak mi trochu ušlo, co bylo v původní hře obsaženo a do jaké míry by se mohlo jednat o dodatečná vylepšení.

Kampaně celkem ujdou, zvlášť některý mise. Co ale autoři nezvládli, jsou zvuky –
Zaprvé dabing je o třídu níž a občas je tam i zmatek v hlasech a není patrno, kdo vlastně mluví a to někdy ani z pohledu hráč – NPC.

Zadruhé je zvuk motoru někdy součástí hudby. My, kdož muziku vypínáme, jsme tak museli letět ve vrtulníku v naprostém tichu. Taky pralesy byly utichlý – ani pípnutí – jen vlastní kroky. Když člověk opatrně šel v podřepu (což bylo celkem často) nebylo slyšet ani Ň – doslova jen ubíjející ticho.

Jinak slušnej přídavek, komu se líbíla původní hra, hurá do toho.

70%

Více v kometáři k původní hře.

Pro: Stejné jako u původní hry - poctivá střílečka, taktika, příkazy kolegům, obtížnost, atmosféra, realistické zbraně, možnost vypnou HUD a zaměřovač, optika

Proti: UI, zásahový zóny, mise v prostředcích, nyní i zvuky

+8
  • PC 50
Datadisk jsem hrál kdysi před mnoha lety a vím, že i tehdy jsem z něj dvakrát nadšený nebyl, proto jsem ho zde původně hodnotil jako 60%. Nicméně celou ságu nyní dávám znovu a stejně jako u samotného BHD i tady srazím hodnocení a ne, není to jen kvůli tomu, že tentokrát jsem celou hru nedohrál (protože pak bych musel kvůli té nudě a nezajímavosti jít ještě níže).

Oproti hlavní hře se v datadisku dostáváme z poloviny hry i mimo hnusné šedé prachopísečné textury blízkého/středního východu. Celý datadisk se totiž dělí na dvě kampaně - Írán a Kolumbie, ve které se zase všechno zeje zelení a drogovými mafiány. Ačkoliv se zde (v obou kampaních) autoři snaží o nějaké oživení, furt jde o striktní koridorovku, ve které v několika málo jihoamerických misích dává zavzpomínat na předchozí díly a máte o trochu větší volnost v postupu. Nicméně pokud se vychýlíte z pohledu hry příliš mimo trasu (třeba jen vylezete na blízký kopec, abyste měli přehled o údolí a nemuseli jít jak kachny na odstřel trestnou uličkou), váš velitel vám začne do interkomu ječet, kam to lezete a ať se vrátíte splnit svou misi. A většinu misí tak prostě musíte plnit v koridorech mezi kopci a budovami a chýšemi (ála Mogadišo z BHD).

Oproti BHD se nikam samozřejmě neposunula ani grafika, takže autoři sice umí udělat poměrně rozsáhlou mapu, nad kterou ale budete moci slintat jen díky přeletu ve vrtulníku nebo obeplouvání ostrůvků, čímžto smysluplnost rozlehlosti oproti např. jen textuře nedává žádný smysl. A platí i chyby a plusy z hlavní hry: Parťáci nejsou jen vocasové, ale skutečně dokáží pomoct a sejmout nepřátelé a mají i celkem výdrž (ale nejsou nesmrtelní ani tak). Nepřátelé jsou idioti s výbornou uškou, takže se trefují, ale většinou na vás chodí jak tupá zombie a vy z toho tam máte Moorhuhn a bolivijské kartely tak mají zjevně vojenský výcvik u druhoválečných sovětských vojsk s předobrazem masivních lidských bezhlavých útoků k vyčerpání munice nepřitele. Navíc jsou enemáci tak moc kontrastní, že je mnohdy nevidíte, dokud už není pozdě nebo dokud si danou část mise jednou dvakrát nezopakujete. Díky tomu potěší smysl jen omezených pozic na ukládání průběhu hry, takže nevíte, jestli uložit TEĎ nebo ještě počkat, protože nevíte, co přijde a zbytečně byste tak uložení pozice vyplýtvali. Pak vás ale rozstřílí hlídková loď na vašem motoráčku, kterou nestačíte pouhým kulometem sundat, protože je jednak až čtvrtá pátá v pořadí ostatních dotírajících obrněných lodí a druhak není oproti skalnatému pobřeží vůbec letmo vidět. Nezřídka kdy jsem tak umíral a nevěděl vlastně vůbec proč a čí rukou, což je sice možná realistické, ale herně dost na hovno, velebnosti. No a pokud si zapomenete uložit hru (a vyplýtvat jednu pozici z např. tří možných) těsně před začátkem akce, dostáváte se znovu na úplný začátek mise a trpíte zbytečnými kecy v herním enginovém intru a cestou v humwee k oné akci. Když tohle zažijete dvakrát, máte chuť něco rozbít (třeba atom!)

Ony vůbec kecy tu nejsou kladem. Autoři se snažili prohloubit hráčův zážitek tím, že vašem postava a její okolí má možnost hovořit a tak kdákají naprosté hovadiny, které nejen ruší, ale jsou zcela zbytečné, neřku-li mnohdy idiotsky blbé - např. se prostřílíte k jednotkami chráněné lodi (v misi, která jako by z oka vypadla chýšovým koridorům z Mogadiša), nastoupíte na loď, vaše postava začne na neviditelného pilota/řidiče, kapitána lodi kdákat, že "Ty mě teď dovezeš k ropné plošině", načež on odvětí že "Ano, samozřejmě, rád a že je rád, že může pomoct Američanům", vaše postava kontruje tím, že "děkuje a že tím, že pomáhá Američanům, dělá správnou věc" atd. Co to má doprkýnka co dělat se samotnou hrou? Nevadí mi adorace americké armády v jejich filmech a hrách, ale zase jako 'vocaď-pocaď'.

Prošel jsem všechny mise Íránu a skončil někde ve tříčtvrtině Bolívie, protože hra v tuhle chvíli klesla svým vyzněním hrozně moc hluboko do vod bezambiciózních tupých béčkových low-budget stříleček až příliš na to, aby mě to dohrávání skoro až fyzicky nebolelo. Stejně jako BHD ani TS už prostě není Delta Force a já vím, že ačkoliv se mi BHD kdysi ještě poměrně líbila a TS dokázala nakrknout, po aktuálních dohráních už s těmihle dvěma díly nechci mít nic společného. Novalogic (ehm, tedy vlastně koukám, že Ritual Entertainment) v mém vesmíru tohle prostě nevychytal a datadisk může být za 50% ještě docela rád.

Pro: Některé mise jsou živější díky novým překážkám (krododýli), bolivijská džungle; u několika málo misí pečlivý pomalý postup s vícero možnostmi řešení směru postupu; asi i nějaké nové zbraně

Proti: Grafika, AI nepřátel, low-budgetovost a koridorovost spolu s omezeným ukládáním z BHD; nekontrastnost nepřátel; nuda a bohužel prostě nezábava; postavy nedrží hudu, ač by to bylo záhodno

+7