Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Degrees of Separation


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 70
Další vizuálně uhrančivá pohádka od norských Moondrop, ale na rozdíl od Amphory přidává i celkem fajn hratelnost a hlavně ovladatelnost. Hrál jsem sólo a až na pár pasáží s ovládáním nebyl problém a řekl bych, že v koopu se bude páreček ovládat ještě lépe. Jedná se především o hru logickou, nejsou zde nepřátelé a postavy nemohou umřít, takže se většina překážek dá vyřešit krok za krokem.

Degrees of Separation se dělí na 6 úrovní (+ hub) a v každé se musíte popasovat s novým herním mechanismem. Jednou dostanete kabát blokující schopnosti, jednou dokážete rozříznout světy neprůstupnou hranicí apod. Celkově se mi míchání základních elementů líbilo a bavilo mě překážky řešit. Obtížnost beru jako spíše lehčí, byť jsem tam jeden zákys s nepovinnou šálou měl:)

Pokud bych měl zážitku s Degrees of Separation něco vytknout, byla by to mapa, která není podsvícená, a v tmavých lokacích není pořádně vidět. A pokaždé když jsem hru vypnul, musel jsem začínat z hubu, přičemž transportní systém mezi hádankami není nejrychlejší. Vždy bylo snazší dohrát celý level na jeden zátah.

Vzdáleně mi to připomnělo českou freewarovku Faux Pa.

Pro: pohádka, audiovizuální stránka, zajímavé herní mechanismy, správně zvolená obtížnost, teoreticky multiplayer

Proti: problémy s navigací, pomalý pohyb mezi hádankami, neukládá se poloha hrdinů při opuštění hry

+14
  • PC 60
Hráli jsme s manželkou v co-opu. Prošli jsem první svět a část druhého, pak nás to přestalo bavit. Takže moje zkušenosti zahrnují jen část hry.

Od hry jsem podle stylu trochu očekával, že bude dětsky jednoduchá - a asi může být, když poběžíte pořád jen za nosem nejkratší cestou. Ale posbírat všechny šály v úrovni není úplně triviální, a párkrát jsme se museli podívat i na řešení online, protože jsme fakt nevěděli, jak na to. A tam byl kámen úrazu, protože jsme často zjistili, že nejsme blbí, ale prostě jen neznáme herní mechaniku, kterou hra nikdy nevysvětlila, a dost často působila jako cheat spíš než jako očekávané řešení. Jako příklad může být, že ačkoliv voda pod chlapcem vždy zmrzne, a pod dívkou vždy roztaje, tak pokud s nimi běžíte v tandemu extrémně blízko u sebe, tak dívka může běžet po zmrzlé vodě, protože voda roztává o zlomek vteřiny později, jí těsně za patami. Bez tohoto "řešení" se zdálo, že některé hádanky nejdou jinak udělat. Docela nás to rozladilo, protože jsme chtěli logickou výzvu, a ne nutnost hledat glitche v herních mechanikách. Dalším častým problémem bylo, že ačkoliv se dalo odhadnout správné řešení, tak provést ho vyžadovalo spoustu trápení s posunováním postaviček o pár pixelů doleva/doprava. Jelikož je přechod mezi postavami takový plovoucí, a zejména u šikmých čar se velmi špatně odhaduje, tak mnoho puzzlů je spíše o šoupání postaviček dokud to neklapne, než o vymýšlení nebo správném provedení.

Abych jen nehaněl, na nízkorozpočtovou indie záležitost je to pěkně nakreslené a takové příjemné. Časem dostáváte nové schopnosti, objevujete nová prostředí (soudě dle námi dohrané části). Označil bych to za mírně nadprůměrnou hru se zajímavým nápadem a pěkným zpracováním, u které nám však nesedl pohyb předělu mezi postavičkami a některá obskurní řešení složitějších puzzlů.
+9