Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Cosmic DJ


Komentáře

< >
  • PC 50
Jako fanouška taneční hudby mě hříčka Cosmic DJ moc neuspokojila. Musím uznat, že tahle tvorba hudby je jednoduchá a přístupná naprosto každému. A také pokus o humor se mi trefoval do vkusu svojí podivnou bizarností. Bohužel pořád je to hra.

Hodinu. Trvá to hodinu. A to za předpokladu, že to tam nenaklikáte náhodně. Hra totiž nehodnotí nic jiného, než počet použitých tónů. Dal jsi toho tam dost? Fajn, další level. Znovu to samé. Zvuky se trochu obměňují, leč libozvučně mi zněla jen asi třetina.

Až úplně na konci při titulcích jsem měl konečně šanci si trochu "zablbnout" s různými zvuky. A Quick play s náhodně generovanou kombinací nástrojů by se taky dal hodnotit pozitivně. Jenže dva takty jsou až příliš málo na nějaké kreace.

Pokud to budu brát jako úvod do tvorby hudby v počítačových programech, pak je to dobré ("škola hrou"). Pokud to mám hodnotit jako hru, musím jít hodně dolů za krátkost, málo volnosti a nulovou výzvu. Pravda, dal jsem za to půl eura, tak si asi nemám na co stěžovat.
+15
  • PC 75
THE POWER OF MUSIC!

Hru Cosmic DJ jsem přidával před dvěma lety já a od té doby se tu nějak zvlášť neuchytila. Něco mi ale říká, že by se to letos mohlo změnit, takže se dodatečně (po druhém dohrání) podělím o svůj pohled na hru, ve které je možné si přičichnout k tvorbě elektronické hudby.

V moderních žánrech se nevyznám, ale myslím, že hra se točí kolem psychedelic trance; vzhledem ke grafické stylizaci s důrazem na to psychedelic. Během zhruba dvou herních hodin je hráč opakovaně stavěn před úkol vytvořit dvoutaktovou sekvenci v tempu okolo 130 bpm, přičemž už od začátku hraje pevný doprovodný track. Hráč má pokaždé k dispozici 4 - 5 předpřipravených nástrojů (bicí, basa, syntezátor, vokály a další) a od každého nástroje potom 4 různé „tóny”, které jsou zvoleny tak, že k sobě pasují, takže není možné to vyloženě pokazit. Kromě hlasitosti jednotlivých nástrojů není možné měnit vůbec nic - žádné ekvalizéry, oscilátory nebo obálky. Dokonce ani pauza tam není - spustí se kolo a už to hraje. Díky tomu je možné soustředit se na to jediné: tvorbu rytmu a melodie. Zde hra nabízí dvě volně přepínatelné možnosti: buď vyklepat tóny na klávesnici (škoda, že české Z kazí posloupnost), nebo je zadat myší ve step sequenceru (škoda, že mezi takty se musí přepínat). Obojí funguje s rozlišením na šestnáctiny a není možné měnit délku tónu. Záznam vyklepání mi moc radosti neudělal, protože byl nepřesný, takže jsem radši klikal. To je ostatně stejná zkušenost, jakou mám i z opravdových hudebních programů.

Potud je to super. Program jede úplně plynule, rytmus šlape jako hodinky a atmosféru vznikající skladby dokreslují rozličné grafické výjevy a občasná pochvala nějakého pajduláka. I s docela malými možnostmi se dá s dvěma takty vyhrát třeba i půl hodiny. Ale jak se dá vyhrát? No, na to je ve hře jistý Jam Meter, který je potřeba naplnit úžasností. A to se mi, jako minimalistovi, nelíbilo, protože úžasnost jsou tóny a těch tónů tam hra chce dost. Pokud tam od každého nástroje naklikáte dostatek náhodných tónů, jdete dál a můžete mít dohráno za 20 minut.

To by ale byla škoda, neboť hra je hlavně sandbox, kde je možné si volně pohrát a pak si užít výsledek - to už se dostávám k tomu nejlepšímu. Po každé kapitole hra z hráčem vytvořených sekvencí vygeneruje jednu celou skladbu, kterou je dokonce možné vyexportovat jako mp3 a ještě si namalovat vlastní obal alba.

A páni, ono to najednou začne znít! Prostě POWER OF MUSIC!

Herní výzva 2020, kategorie 3 (♫♫♫)

Pro: Možnost osahat si snadno „opravdovou” tvorbu hudby, výsledné mixy, grafika, plynulost

Proti: Hra oceňuje pouze kvantitu, stále stejné tempo

+10