Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Hlavní deviza Clans spočívá v celkem slušném grafickém zpracování (technicky se sice nejedná o nic zvláštního, ale stylem grafika velmi přispívá k temné atmosféře celé hry) a zajímavému mixu tří žánrů (RPG, akce, adventura). Adventurní problémy jsou rozumné (sekyrou je třeba pokácet strom atd.), logické problémy jsou slušné (přepínání pák, posouvání sudů). Je možné hrát za čtyři různé postavy (válečník, barbar, elf, trpaslík) s předvolenými statistikami, těch je celkem sedm (síla, životy, obratnost, magie, ovládání sekery, ovládání meče, lockpick). Alternativně lze u každého typu postavy naházet statistiky znovu (vyplatí se, naházené postavy jsou silnější než předvolené). Herní systém připomíná ze všeho nejvíce Cadaver, postava se pohybuje po čtvercových/obdélníkových místnostech s východy na různé strany, v těchto místnostech řeší logické problémy, bojuje s nepřáteli, odemyká zamčené dveře atd. Za nalezené peníze je také možné nakoupit u obchodníků další vybavení.

Záporů obsahují Clans celou řadu. RPG prvky téměř absentují, protože postava nesbírá zkušenosti. Základní vlastnosti je možné vylepšit buď pomocí příslušných lektvarů (těch se ale ve hře nachází poměrně málo) nebo nasazením prstenů (těch se ve hře nachází pět). Postavy jsou značně nevyvážené, zejména proto, že životy se na rozdíl od many časem nedoplňují (s výjimkou přechodu do další kapitoly, kdy se postava vždy jednorázově vyléčí). Válečník v každém boji utrží pár ran a musí použít léčivý lektvar, kdežto kouzelník vysmaží nepřítele z dálky útočným kouzlem aniž by přišel k úhoně a pak chvíli počká na doplnění many. V bojích toho člověk mnoho nevymyslí, přišlo mi také, že úspěšnost zásahu záleží ne na náhodě, ale na vzájemné poloze bojujících (když jsem se postavil několikrát za sebou na stejné místo, tak sekvence zasahování/míjení mé postavy nepřítelem byla pořád stejná). V jedné kapitole je hra také značně zákysová, protože je třeba určité druhy nepřátel zabít na pošinkách, po smrti totiž zkamení a plošinku tak zatíží. Zabijete-li je jinde, máte po legraci. Picklock je také v celé hře naprosto k ničemu.

Rok po vydání Clans vyšla od stejných vývojářů podobná hra Dragonfire: The Well of Souls.

Pro: atmosféra, zajímavý mix tří žánrů

Proti: absentující vývoj postavy, nevyrovnanost přístupu válečník/kouzelník, špatně řešené boje

+15