Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Velmi milé překvapení. Vzhledem k tomu, že hra zřejmě dokonale zapadla, čekal jsem, že bude spíše průměrným kouskem. Nicméně zvědavost na herně neotřelé prostředí cirkusu i na československý tým v čele s mými kdysi fanaticky oblíbenými redaktory Levelu (Michal "simWolf" Rybka jako lead designer? chjó!) mě k vyzkoušení svedly. A vida, ono to vůbec není neduživé klíště přicuclé k žánru tycoonů, ale zábavná a dobře odladěná budovatelská strategie.

Příběhové pozadí je sice trochu jednoduché a zkratkovité (třeba Restaurant Empire měl lepší), ale průvodce Buddy (mluvící pes s fóbií z vystupování před lidmi) je fajn a scénář sem tam potěší i slušným smyslem pro humor.

Těžištěm hry je ale sestavování programu - a to je zábavné, přehledné a ve svém základu velmi jednoduché. Uspokojit publikum není v zásadě až takový problém. Ovšem když chcete show vymakat až k dramaturgické virtuozitě, začíná přituhovat. V takovém případě je už potřeba promýšlet druh publika, pořadí vystupujících, hudbu, nasvícení, efekty... Zkrátka k vyždímání každé kapky potenciálu z Vaší squadry tajtrlíků už je třeba zapojit mozkové závity a nebát se experimentovat. Dobře vymyšlený a vytvořený systém vyhodnocování úspěšnosti show Vaši práci nenechá bez odměny. Logika sestavování programu je přitom zcela intuitivní a není třeba zkoumat zdrojový kód, abyste přišli na to, které kombinace a jak fungují. Tohle jádro cirkusové simulace, citlivě respektující hráčův zdravý rozum, považuji za velký klad hry.

Co mě ale vtáhlo nejvíce jsou samotní akrobati, tatrmani a cvičená zvířátka. Nejsou to jen náhodné generické položky na Vaší výplatní listině, ale mají své osobnosti, individuální vlastnosti či nároky a sem tam i příběh, který se s postupem jejich kariérou odhaluje (vyhořelý klaun-alkoholik byl i dost vtipný). Jejich statistiky jsou navíc podřízeny jednoduchému, ale vzácně funkčnímu a smysluplnému rpg systému. Každý level kteréhokoli ze zaměstnanců je citelně znát, ať už jde o nové triky k učení nebo vyšší psychickou a fyzickou odolnost, což jsou klíčové prvky. Zároveň je každý level potřeba tvrdě odmakat v manéži úspěšnými výstupy, takže si žádnou superhvězdu jen tak nějakým lusknutím prstů neopatříte. Tuhle cirkusáckou dřinu jsem při hraní dost spoluprožíval a pomáhala mi brát roli ředitele výrazně osobně:-)

Přesto, že je Circus Grande docela lehká hra zohyzděná ošklivou grafikou, je to jeden z nejvíce uspokojujících tycoonů, které jsem hrál. Propad do zapomění mi v tomto případě přijde dost nefér.

Pro: intuitivní systém, osobnosti artistů, povedené rpg prvky, moře zábavy

Proti: vyloženě ošklivá grafika, relativní snadnost, kampaň mohla mít větší spád

+16