Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Herní výzva 2019 - 4. "S humorem jde všechno lépe" (Hardcore: Dohraj hru, ve které je humor jednou z hlavních charakteristik hry a je přítomen po většinu hrací doby.)

Moje první (do)hraná hra od Amanity (ano, trochu se stydím) mi celkem připomněla dětství, kdy jsem nadšeně sjížděl naučná interaktivní CDčka od Dorling Kindersley, kde mě bavilo klikat do obrazu a sledovat různé humorné animace, které se takto občas spustily. V té době by mě asi docela bavil i Chuchel.

Grafická stylizace a sound design jsou super, ale když řeknu, že hra se skoro hraje sama, tak to není pochvala plynulé hratelnosti, ale prosté konstatování faktu. Vyjma logických hříček hráč vlastně ani nehraje, jen kliká a spouští krátké animace.

Chuchel tedy (na chvilku) zabaví, dětem bych ho určitě pustil (kdybych nějaké měl), ale hra pro mě to úplně není.

Pro: grafická stylizace, sound design, humor

Proti: krátkost, sotva existující hratelnost

+14
  • PC 65
Napadlo vás někdy, co má chuchvalec chlupů společného s třešní? No vůbec nic, to se ale nedá říci o hře Chuchel, kde se právě takový chuchvalec snaží jednu třešeň získat.

Hra je od českého studia Amanita Design, které má na svědomí počiny typu Machinarium, Botanicula nebo sérii Samorost. Všechna tato díla jsou point&click adventury a Chuchel není výjimkou. Dočkáme se tedy funkční hratelnosti, pěkné (šílené) grafiky, chytlavého (šíleného) soundtracku a bezpočtu šílených situací. Chuchel je na rozdíl od předešlých titulů tažený až za hranice extrému, ale světe div se, ono to funguje! 

V roli ztřeštěné koule chlupů se hráč musí dopracovat ukradené třešně, na které si náš Chuchel chce pochutnat, ale v cestě mu stojí překážky v podobě obří neznámé ruky, „psa“ a desítek puzzlů. Tyto jsou poskládány, aby za nic na světě nedávali logiku, takže pokud je hráč chce pokořit, nesmí zkrátka přemýšlet. Místy můžou být až frustrující, ale po vyřešení hádanky je odměnou ztřeštěná scénka, s o nic méně ztřeštěnou hudbou a opětovná krádež kýžené třešně. I přes neskutečně ulítlé situace hra neustále tlačí dopředu, takže kratší herní doba je poměrně pozitivní, protože by z delšího tripu takového ražení mohl člověk přijít o své duševní zdraví.

Přes neskutečně smíšené pocity z takového díla musí být výsledný verdikt kladný. Po dohrání to chce nějaký čas na rekonvalescenci, ale takový úlet se zkrátka musí alespoň jednou za život vidět. Jen by mě zajímalo, na čem autoři jeli, při samotné tvorbě…to by taky mohlo stát za to :D
+13
  • PC 50
Po oznámení nové hry od Amanita jsem se na ní samozřejmě těšil. Potom nastala změna designu, pro evropany nepochopitelná a co je smutné k horšímu. Nyní je hra rasisticky zaměřena na nás "red hair".

Ze začátku hraní mi vadilo, že procházím bez využití všech možností a měl jsem strach, že tím příjdu o nějaké achievementy ( já achievement hunter ) a tři achievementy také utekly. Uprostřed hraní se dostavil divný pocit, zcela nový pro hru od Amanity. Za nedlouho bylo zcela jasné o co jde. Je to neskutečná nuda. Smích se nedostavil ani jednou.

Trochu mi to připadá , že obtížnost je upravena pro stejný trh jako byla změna designu.

Hodnoím 50% (přece nemohu dát méně než Puzzle Masteru)

Pro: Amanita

Proti: Nuuudaaa.

+11 +12 −1
  • PC --
80%
Chuchel?Krásná oddychovka.Chvílemy jsem prskal smíchy ale i namáhal mozek.Naštěstí po chvíly poštouchne nápověda.Minihry my připoměly mince naházená videohernich automatu.Obcas jsem si říkal co asi lidi z Amanita berou,že to chci taky.No a nemužu jsi pomoct ale Chuchel je original v černé lepší a zaživnější hraní než oranžový.To ale neni vina Amanita ale jak víme těch blbcu z USA co dělají z ranní stolice rasismus
-10 +1 −11