Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Po všech stránkách netradiční přídavek, ze kterého musí hardcore armařům vstávat vlasy na hlavě hrůzou.

Jedenáct krátkých misí se soustředí na vyprávění příběhu malé jednotky soukromých kontraktorů při zdánlivě rutinní službě - poskytovat ozbrojený doprovod inspektorům OSN při pátrání po zbraních hromadného ničení. Brzy však začne být jasné, že není vše tak, jak vypadá, a jednotka se bezděčně zaplétá hlouběji a hlouběji do kolotoče mezinárodních konspirací, zkorumpovaných armád a tajemných frakcí v pozadí.

To vše sledujete očima Briana Frosta, hrdiny předchozího přídavku BAF, který se vykašlal na vlast a královnu a rozhodl se přivydělat si v soukromém sektoru. V průběhu PMC kampaně je už zjevně na pokraji duševního zhroucení, což jen přispívá atmosféře rozkladu a beznaděje, která se táhne celou hrou.

I po stránce hratelnosti se jedná o značný odklon od standardů série. Mise oddělené spoustou předrenderovaných cutscén jsou převážně hodně svázané a některé neposkytují o moc více volnosti než průměrné Call of Duty. Ani na realismus se tentokrát moc nehledí, takže nepřátelské tanky T-72 vybuchují po pěti zásazích ze sniperky, bráníte se překvapivému útoku bezpilotních minivrtulníčků a podobně.

Jedna věc bohužel připomíná, jaká firma za PMC přídavkem stojí, a to jsou bugy. Zatímco v BAF a ani ve vanilla Arrowheadu moc chyb není, tady jsem na menší či větší nedodělky narážel dost často, což ještě víc zamrzí s přihlédnutím k poměrně prostým a nalajnovaným misím.
+5
  • PC 60
Udělat cosi jako příběhovou atmosferickou hříčku jsem na začátku kampaně nepovažoval za šlápnutí vedle. Počínání několika žoldáků uprostřed Tákistánu - to zní prostě COOL a taky to tak ze začátku na hráče působí. Bohužel, některé aspekty tento pokus zkazí.

Nové zbraně a vybavení přídavek samozřejmě obsahuje (jako každý DLC), tentokráte toho však není zdaleka tolik, jako v předchůdcích. Přesto třeba XM8 od precizních HK potěší. Taky jednu novou mapu jsem zaznamenal "kráter" a není vůbec špatná, ač se nejedná o nic rozlehlýho.

Samostatné mise autoři přidali tři, dvě z nich se celkem povedly (záchrana rukojmích v mlze a zničení scud-launcherů). Třetí je potom pilotní - zkusil jsem to asi 5x a vždy mě sestřelili - letadlo jsem tedy vzdal. Někoho však může bavit i tato mise.

Největším tahounem však pro mě zůstávala SP kampaň. Zde si musím postěžovat víc jak obvykle:

1) Mise jsou krátké a (povětšinou) i snadné - třeba jednu jsem dokončil asi za osm minut. (jednu dokonce za 20 vteřin).
V původní Armě přitom zabrala jedna mise (Manhattan) třeba i několik hodin!

2) AI se chová nějak podivněji než obvykle (a to už je co říct, pánové!) - především velící team SHIELD - hráčův velitel.
- například místo plnění úkolu "ochraň letiště" se chlapi vydaj poklusem kamsi 3 km na sever pouští, kde se nesmyslně zformují do rojnice a Reynolds po mě neustále řve "Return to formation!," přitom jsem jediným, kdo misi dokončí na místě určení. Bohužel se toto nestalo pouze jednou, ale hned dvou misích.

3) A to nehorší - jen těžko stravitelné: Aby to mělo cool příběh s vostrýma cutscénama, muselo se vědět, kdo umře předem. Takže ano: spolubojovníci jsou nesmrtelní s vyjímkou poslední mise, kdy ten jeden panák buď zařve, nebo ne. Tomu říkáte "simulátor" kluci?

Takže na place je to asi takto: Borec stojí vedle mě jako osel (nemůžu mu říct aby zalehnul, ukryl se - nevelím). I napere to do něj samozřejmě nepřátelský APC z těžkýho kulometu, během 5ti vteřin dostane tak 40 zásahů do hlavy a hrudi, krev jenom lítá, přesto tupě stojí dál na místě. A pak prej:

"ENEMY APC, FRONT, 100 METERS!" Jo? Taky sis všiml?

Opravdu by se měli kluci rozhodnout, kudy dál. Pokud chtěj dělat hry s příběhem, cutscénama a "propracovanýma" charakterama, řešit jejich vzájemný vztahy a zrady - pak by se asi slušelo vymyslet něco lepšího, než nesmrtelný panáky postávájící na place kolem hráče!

Kdo hodně přivře oči, dostává jakousi zásobárnu několika krátkých misí, pár novejch zbraní a mapu. Kampaň tentokrát bohužel není kvalitní, ač se to tak snaží působit. Především nesmrtelnost kolegů mě vytočila tak, že jsem dokončoval poslední mise jen s jakýmsi sebezapřením.

Hru lze asi doporučit jen těm, kterým se předtím ARMA zdála příliš komplexní a těžká. Tedy člověk téměř nevelí a pokud ano, jeho svěřenec až na jedinou vyjímku nemůže zemřít. Smutné.

60%

Pro: pozitiva původní hry, nová mapa, XM8 od HK

Proti: negativa původní hry, nesmrtelnost kolegů!!!, pohaněnej simulátor vojenství, odfláknutý a krátký mise, UI bugy

+5