Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Anno 117: Pax Romana

Anno 117

Ubisoft Mainz
Prozatím neoznámeno
PCPS5XboxX/S
Anno 117: Pax Romana
Žánr
strategie > budovatelská strategie *
strategie > real-time strategie

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Nový osmý díl série Anno se odehrává v roce 117 n. l. ve starověkém Římě. Hra se tedy v rámci série odehrává poprvé ve starověku v dobách největší slávy samotného Římského impéria. Pax Romana je zhruba 200leté období prosperity Římské říše.

Hra se odehrává v římských provinciích, například Římský Latium nebo keltský Albion. Hráči se ujímají role guvernéra a volí mezi cestou loajality, vzpoury, nebo ekonomickou prospěšností. V kampani se naučíte základy úspěšného budování impéria. Začátek hry se neliší od svých předchůdců – malá skupina obyvatel se stará o svou osadu a začíná pomalu farmařit, aby se uživila. Vyrábí starověké předměty a pomalu se rozvijí celkový průmysl. Lidé se postupně vyvíjí v další společenské vrstvy, což přináší řadu dalších průmyslových odvětví.

Novinkou v sérii je upravená mřížka, která umí nově i diagonální stavbu cest, a dokonce i budov. Původní mřížka měla klasické 4 směry a nová mřížka umí až 8 směrů, kterými lze stavět. Tato volba je ovšem volitelná a komu by novinka nevyhovovala, může ji vypnout. Další významnou novinkou jsou modulární lodě. Nově lze lodě upravit a postavit dle sebe pomocí jednotlivých modulů. Stavba lodí je inspirována skutečným postupem stavby lodí starověkých Římanů. Například pokud se hráč rozhodne pro stavbu modulové lodi, má k dispozici třeba lepší stěžeň, který zvyšuje rychlost, věž pro lučištníka, která chrání i nevojenské plavidlo proti útokům. Lze vylepšit i vojenské lodě o vrhače kamenů nebo šípů. Jednotlivé moduly mají pozitivní i negativní vliv na loď – vyšší rychlost nebo hmotnost, zdraví či kapacita. 

Další významnou novinkou je náboženství, které se v sérii objeví vůbec poprvé. Funguje to tak, že každý z vašich ostrovů může uctívat jednoho Římského boha (například Neptun, Juno, Mars, celkem 8 božstev). Vybranému bohu postavíte svatyni, kam budou chodit obyvatelé. Každý z bohů má své jedinečné vlastnosti pro město, obyvatelé nebo produkci. Systém bohů připomíná podobný systém ze hry Pharaoh. Například volba pro boha Neptuna způsobí lepší produkci ryb, jelikož se jedná o Boha sladké a slané vody. Také se zlepší výroba lodí. A například bůh Mars zvýší oddanost a morálku vojenským jednotkám.

V neposlední řadě je důležité zmínit také rozsáhlý strom výzkumu rozdělený do tří kategorií – obyvatelstvo, armáda a ekonomika, jehož vylepšení se odemykají atributem Knowledge.