Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Spec Ops: The Line

  • PC 80
Tohle je vskutku zvláštní hra. Samotné hraní mě moc nebavilo, příběh jsem nepobíral a vůbec jsem tím vším prolítl za tři odpoledne. Celkově jsem ale hlavně čekal, že se onen příběh nějakým způsobem vysvětlí. Myslel jsem, že na konci přijde něco, co mi kompletně objasní to všechno zabíjení. Mno nestalo se tak. Přišel konec, dohráno, bum a smazáno z disku. JENOMŽE! Pro mě osobně ta pravá hra začala až po dohrání, paradoxně. Všechno mi to začalo šrotovat hlavou.... O co tam sakra vlastně šlo? Proč 33cátá zabíjela civilisty? Kdo byl rozhlasák? Jakou roli v tom všem hrál Konrád a vůbec, jakou roli jsem v tom hrál já, jako hráč, jako cp. Walker?... No dalo mi to dva dny přemýšlení, hledání odpovědí na internetu, ale nakonec zabralo až znovuprojití všech cutscén (tedy celého příběhu) na youtube. A konečně jsem pochopil..... Není ale divu, že mi to trvalo tak dlouho. Tohle nám tu totiž skutečně ještě nikdo nenaservíroval. Tady nejde dělat dobrá rozhodnutí, nejde se z toho všeho nějak vyvlíknout. Tady skutečně nejste vy ten hrdina. Nikdo není hrdina. Tohle je jenom válka.... zatracená válka.

Takže pro přehled. Spec Ops není klasická herní FPS. Herně možná ano, ale příběhem je to něco tak odlišného od současné produkce, že nelze než souhlasit s těmi všemi pozitivními ohlasy. Takhle zamotanou hlavu po dohrání hry jsem již skutečně dlouho neměl. Už jen za to si ta hra body zaslouží.

Pro: že z toho mám mozek na kaši

Proti: že z toho mám mozek na kaši ... a taky ta trochu jednotvárná hratelnost :-)

+22

Mass Effect 3

  • PC 100
100%. Tak hodnotím. Myslím, že jsem měl tu čest dohrát něco vskutku velkolepého. Opravdu se celá série nádherně uzavřela a všechny otázky byly zodpovězeny. Mass Effect 3 je bezesporu nejlepší díl série. Přijde mi, že jsem právě dokoukal 21 hodinový film. 21 hodinový epos o jednom muži, jehož tíží břímě vskutku galaktických rozměrů. Shepard dospěl. Dospěl a jednoznačně zvážněl. Je až vcelku neuvěřitelné, jak dospělá hra je. Věřím, že mladší hráči tento skvost nemůžou plně docenit, ale to není jejich vinou. Prostě jenom ještě nedospěli do věku, kdy nad věcmi uvažují trochu jinak.

Marně se snažím najít chybu či nedostatek, který by mě nutil snížit z absolutního hodnocení. Opravdu vše mi naprosto sedlo. Příběh je výtečně podán přes naprosto parádní in-game filmečky. Renderovaná videa jsou taktéž vysoce kvalitní. Atmosféra beznaděje vás pohltí. Rozhodnutí jsou tvrdá, ale o to víc pro vás budou znamenat a zaryjí se hluboko pod kůži. Gameplay je dobře vyvážený a nestane se, že by začal nudit. A ten konec? Asi jsem měl jiný konec než většina hráčské populace. Mě naprosto dostal a po shlédnutí závěrečných titulků jsem se ještě nějakou dobu vzpamatovával. Vlastně...stále se vzpamatovávám. Na tuto hru se bude ještě dlouho vzpomínat. Díky BioWare.

Pro: Atmosféra, příběh, Shepard, grafický design a celková ucelenost hry

Proti: Opravdu nepřicházím na jedinou věc, která by mě při hraní vadila.

-1 +19 −20

Doom 3

  • PC 95
Doom 3 je tak dobrá hra podle toho, jakou si ji sami uděláte. Od začátku vývoje bylo jasné, že to bude horor. Tudíž se k tomu musí přistupovat jako k hororu. Hrát Doom 3 pěkně v pravé poledne za svitu sluníčka a cvrkotu cikád se zvukem na hranici slyšení určitě nebude to pravé ořechové.

Já to hrál jen v noci, sám v místnosti, všude ticho, vosolený 5.1 repro a moje specialita, dvě svíčky (kvůlí vrhání stínů), každá na jedné straně stolu vedle monitoru. Větší náser jsem nezažil!

Pro: famózní grafika, nervydrásající horor (kam se hrabe Dead Space), hra světla-stínu

Proti: po čase si člověk na lekačky "trochu" zvykne, což je škoda:-)

+23 +26 −3

Drakensang: The River of Time

  • PC 90
Tak jsem pokořil i druhý díl Drakensangu. Moc novinek si pro mě nepřichystal, ale to vůbec nevadí, jelikož jednička se mi velmi líbila. Přesto jeden zásadní nedostatek z prvního dílu byl opraven. Zdlouhavé chození od zadavatele úkolu k jeho vyřešení a zase zpátky, bylo v River of Time chytře vyřešeno možností se teleportovat na dané body mapy. Myslím, že tuto vychytávku ocení všichni hráči prvního dílu.

Příběh je možná o trochu slabší než v jedničce, ale to může být jen věc názoru. Potkáte tu opět skutečně tuhé obludy, zavítáte do nádherného elfího příbytku, potkáte krásné ženy, zasmějete se Forgrimmovým hláškám, navléknete se do plátového brnění a na konci se stanete velkými hrdiny. Srdce nadšeného RPG hráče musí plesat. Já osobně považuji oba díly Drakensangu spíše za jeden celek a jako takový ho musím šikovným vývojářům z Radon Labs skutečně vychválit. Je obdivuhodné s jak komplexní (na dnešní poměry) hrou se nebáli v současnosti vystoupit. Paráda.

Pro: vylepšená grafika, možnosti teleportovat se po lokaci, herní postavy, vizualizace zbrojí

Proti: méně napínavý příběh, kamera stále dokáže pozlobit

+7 +8 −1

Sid Meier's Civilization V

  • PC 90
Z mého pohledu se nová Civilizace povedla. Patřím mezi ty, které čtvrtý díl nezaujal. Nejspíše to bylo tím nepřehledným grafickým zpracováním nebo zvláštním interfacem. Každopádně po třech pokusech jsem se vzdal nadějí, že by mě mohla Civ IV chytnout. Na Civ V jsem zpočátku hleděl celkem skepticky. Informace o zjednodušování a prakticky vypuštění diplomacie se mi moc nepozdávaly. 3D grafika mi taky nepřidala na nadějích. Možná to bude znít hloupě, ale za graficky nejhezčí díl považuji třetí civilizaci.

Jenomže...jakmile se mi do ruky dostala Civ V a spustil jsem první hru, náhle moje obavy byly tu tam. Hra se hraje velmi svižně, přirozeně, ale určitě ne sama, jak tu někdo podotýkal. Dala mi vzpomenout na velmi kvalitní trojku. Za mě tedy velké plus.

Pro: grafika se povedla, hexová pole, na jednom poli jedna jednotka

Proti: chybí mi tu závěrečné ohlédnutí za budováním mé říše -- video z předchozích dílů

+6 +8 −2

KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child

  • PC 70
Kdysi jsem ji hrál jako demáč, když byla přiložena ke Score CD. Jednalo se vlastně o jednu z prvních FPS co jsem kdy hrál. Nikdy jsem nehrál plnou, takže bych ji vlastně správně ani neměl hodnotit, ale co už. 70% jí dávám za unikátní ujetost, která se v tom demu objevila...plná stejně asi na víc než průměr nedosáhla:-)
-3 +4 −7

Jagged Alliance 2

  • PC 100
Jagged Alliance 2 nabídla ve své době to nejlepší, co nabídnou mohla. Mezi tahovými strategiemi se jedná dozajista o naprostou špičku, kde záleží už jen na jednotlivci, zda ji posadí na trůn tahovek všech dob. Pro mě osobně se jedná vskutku o tu nejlepší tahovku. Kombinací parádní izometrické grafiky, tahových soubojů, hudby, skvělých charakterů, laptopu a hnusných, přerostlých brouků, si JA2 získala nemála fanoušků a je škoda, že tito věrní se nejspíš už nikdy ničeho podobně skvělého nedočkají.

Pro: grafika, tahový systém soubojů, charaktery, Bobby Ray´s Guns:D

Proti: některé zbraně neměli kloudného využití

+12

Half-Life

  • PC 100
Half-Life...pojem, který jsem ohodnotil 100%. Zaslouží? Nezaslouží si to? Ve zkratce je Half-Life hrou, která udala směr, vyšly na ni stovky modifikací, díky nimž hra žije i dnes (12 let po vydání). Tehdá ohromila nejen grafikou, ale kompletně novátorskými herními principy, které do té doby nebyli k vidění v žádné jiné hře. Nejen díky tomu se Half-Life skvěle hraje i dnes, protože se jedná vlastně stále o "moderní hru".

Pro: unikátní pojetí hratelnosti, které udalo směr

Proti: možná poslední pasáž byla trochu až moc ujetá...jo a useknutý konec, ale to už k HL patří:D

+4 +7 −3

Heavy Metal: F.A.K.K. 2

  • PC 90
Super hudba, sexy hlavní hrdinka, spousta zbraní a možnost používat v každé ruce jednu, ujetý bos, ujetí nepřátelé, ujetý příběh, ujeté postavy. To vše nabízí Heavy Metal F.A.K.K. 2. Mě osobně nikdy pořádně nechytil Tomb Raider, asi moc hlavolamů a nudné akce. F.A.K.K. 2 nabízí super hudbu, na svou dobu i grafiku a prim hraje akce, která nenudí. Hlavolamy se tu taky najdou, ale nikdy nejdo o nepřekonatelnou překážku. Jo jo, na tuhle pecku rád vzpomínám.

Pro: Julie, zbraň do každé ruky a hudba

Proti: dost krátké

+11

Halo: Combat Evolved

  • PC 95
Halo je pecka a zakládá na parádně napsaném příběhu. Pravda, že hráč je do hry vržen docela neobeznámen s příběhovým pozadím, ale o to je zajímavější jej objevovat. Samotná hratelnost je fakt parádní, jak jinak, je to Halo ooo jéé, Halo!!!:-)
Ne, popravdě někdo by si mohl myslet, že Halo je jen tupá střílečka, ona taky je, ale pokud se všechno odehrává v takto zběsilém tempu a střídají se pěší mise s těmi, kde dostanete pod ruku nějaké to vozítko či letadýlko, tak se jedná o parádní zábavu. Když si vzpomenu na svoji první návštěvu světa Halo, tak nejvíce unešen jsem byl asi z vozítka Warthog. S nasednutím do této mašiny hra dostala fest pekelné tempo, kdy gradující hudba a za kulometem křičící mariňák, co kosí davy emzáků, tvoří ultimátní macho zážitek, který do té doby nebyl prostě v podobných hrách viděn. A pro ty co si myslí, že příhěh je sci-fi klišé mám takovou otázku na zapřemýšlení..."a co dnes není sci-fi klišé? Mass Effect? ale prosímvás:D".

Pro: mlata, kota, řež, warthog, Master Chief, Cortana, příběh a celé Halo univerzum

Proti: opakující se lokace

+2 +5 −3

Original War

  • PC 100
OWAR je jednoznačně nejlepší českou strategií a jednou z TOP 3 světových strategií a to bez debat a hádek, tak to prostě je. Příběh je tak unikátní a jiný, že se svým pojetím může řadit spíše mezi příběhy hutných RPG nežli strategických her. Hra je docela obtížná, ale opodstatněná. Díky ní si k postavám vytvoříte vztah a jejich případná smrt vás opravdu zabolí. Herní mechanismy jsou vypilované do posledního puntíku a je pravdou, že OWAR prostě není klasicou strategií. Za mě dávám klukům z bývalého Altaru jedno velké plus a smekám klobouk.

Pro: úchvatná 2D grafika, postavy, herní mechanismy, příběh a atmosféra

Proti: všechno co se ve hře vyskytne a jak funguje k ní prostě patří........tudíž zápory žádné

+17

UFO: Afterlight

  • PC 85
Afterlight byla fajn hra. Dokázala mě opravdu fest chytnout. Nicméně asi v polovině hry se dostavil solidní stereotyp. Opakoval se stále stejný způsob boje, stále stejné mapy, stále stejné úkoly. Pokud by byla hra o polovinu kratší, tak paráda, ale dle mého už bylo v pozdější fázi hry vše už uměle natahované na úkor zábavnosti.

Pro: grafika, RPG prvky, výroba a vývoj

Proti: po čase stereotyp

+4 +5 −1

Gorky 17

  • PC 100
Gorky 17 vyniká převážně příběhem a atmosférou, která je tak hutná, že i pan Stalker by si občas cvrknul. Velkou předností je celkový systém boje, kdy souboj připomíná spíše šachovou partii nežli zběsilou řež. Mě tento systém velmi vyhovoval a hru jsem si tedy náležitě užil i po stránce bojové. Gorky 17 je pro mě prostě srdcovka, ke které se vždy po čase rád vrátím a vždy jsem udiven, jak úžasný a skvěle vyprávěný příběh hra nabízí. Scénáristi dnešní doby si opravdu moc práce nedávají a je to taky na "moderních" hrách vidět.

Pro: kombinace kreslené a animované grafiky, atmosféra, postavy, příběh

Proti: nic mě nenapadá

+7

MechWarrior 4: Vengeance

  • PC 95
Pro mě naprostá srdcovka s dosud nepřekonaným úvodním intrem napříč všemi herními žánry. Od malička jsem miloval roboty a mechy a moje nejoblíbenější hračky byli právě roboti. Tato hra mi dala vše po čem jsem jako malý tak moc toužit. Prostě se posadit do jedné z těch ohromných ocelových mašin a vrhnout se na patrolu:-)

Pro: ve své době grafika a modely strojů, souboje, upgrady a modifikace mechů, INTRO!

Proti: nudné briefingy a celkově příběh nestojí za moc

+6

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

  • PC 100
Naprostý klenot mezi RPG. Dle mého nejlepší RPG všech dob. Ať už je to úžasným příběhem, skvělými postavami nebo nádhernou grafikou, jedno je jisté, na tento zážitek nikdy v životě nezapomenu a až budu jednou umírat na smrtelné posteli, tak si chci nechat zahrát theme song právě z této hry:-)

Pro: grafika, hutné RPG, postavy, famózní příběh

Proti: naprosto a absolutně nic a to ze mě nemluví nostalgie

+2 +9 −7

Drakensang: The Dark Eye

  • PC 90
Dle mého je Drakensang fest našláplé RPG se vším co k tomuto honosnému názvu patří. Jako mnozí i já považuji za nejlepší RPG všech dob druhý díl Baldur´s Gate a musím říct, že Drakensang mi ho svým vyprávěním příběhu docela připoměl. Mám rád pomalejší tempo hry. Potom má člověk čas na to, aby lépe poznal herní charaktery a vybudoval si k nim nějaký vztah. Vadou na kráse této hry může pro někoho být kamera, která je někdy opravdu dost neposedná. Jinak grafika skvělá, možnosti statistik a vylepšování postav nemají konkurenci a HUD je také velmi solidní. Dle mého se Drakensang může směle rovnat s takovým Dragon Age.

Pro: grafika, pomalejší tempo hry, statistiky, herní postavy, souboje

Proti: kamera, občas dlouhé chození

+16