KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child je tradiční FPS své doby, ale odlišuje ji pojetí kampaně pro jednoho hráče. Na výběr máte hned čtveřici odlišných postav, reprezentujících jednoho člena kapely KISS. Ti zde představují superhrdiny z komiksu Todda McFarlanea, z něhož hra čerpá. Každý ze skupiny zastupuje jeden ze čtveřice živlů, kterými jsou oheň, voda, vzduch a země. V New Game si můžete vybrat, za koho z nich chcete hrát jako první, buď The Starbearer, The Demon, The Celestial nebo The Beast King. Ale samotnou cestu dlouhou kampaní postupně absolvujete za všechny uvedené, jelikož jednotlivé fáze hry spolu jsou úzce provázány a rozčleněny do čtyř menších celků. Každá z postav disponuje šesticí zbraní, nacházejících se v její linii napříč různými prostředími, z nichž je jedna unikátní pro svou postavu.
Zlý Nightmare se snaží dostat na svět, který chce zničit a nahradit ho kopií sebe sama, a jediný způsob, jak jej zastavit, je najít šest kusů výbavy ke každému hudebníkovi skupiny KISS, pobít tisíce jeho nohsledů a nakonec i jeho samotného. Kiss: Psycho Circus – The Nightmare Child obsahuje pět stupňů obtížnosti, jaký si hráč vybere, taková hra následně bude. Obtížnost se projevuje větším výskytem potvor, vyšším poškozením nepřátel i stupňováním obtížnosti podle toho, v jaké části hry momentálně jste. A při hraní nesmí chybět poslech hudby od kapely Kiss. Kiss běží na enginu LithTech 1.5.
Protivníci zahrnují mnohé variabilní zástupy k likvidaci, poletují, lezou, útočí na blízko, na dálku, jsou neviditelní, můžou mít naváděné střely, oplývat jedem poté, co se rozprsknou, chrlit oheň. Průběh hráčova snažení je monitorován statistikami v závěru dané epizody té konkrétní postavy, dá se tak dozvědět odehraný čas, počet zabitých, i kolik secretů bylo objeveno.
@PavelU (18.01.2018 14:31): Postavu lze změnit čítem, tak ale napoprvé to asi nemá smysl.
Pro: design úrovní, slušná obtížnost, skvělí nepřátelé, ujeté prostředí, bossové, doomovka jak vyšitá
Proti: občas pocit stereotypu