Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SNK

Japonsko
Založeno 1978, zrušeno 2001
SNK (zkratka slov Shin Nihon Kikaku) je japonský vývojářský gigant s dlouhou a bohatou historií, který založil Eikichi Kawasaki v červenci 1978 v japonské Osace. Společnost se v počátcích své existence zaměřila na vývoj a prodej automatových her, které v té době zaznamenaly nebývalý boom. Jejich nejpopulárnějšími automaty v té době byly Ozma Wars (1979), které se dočkaly v roce 2011 i portu na PS3 a Safari Rally (1980).

V roce 1981 byla otevřena americká pobočka v Sunnyvale v Kalifornii pod označením SNK Corporation of America s cílem prodávat vlastní mincovní automaty v Severní Americe. U zrodu SNK v Americe stál současný ředitel High Moon Studios, John Rowe. V Japonsku se mezitím vyvíjely arkádové hry, kterých bylo až do roku 1986 více než 20. Mezi ty nejznámější hry z tohoto období patří Mad Crash (1984), Alfa Mission (1986) nebo Athena (1986), ale největšího úspěchu dosáhla hra Ikari Warriors z roku 1986, jejž nebývalý zájem přivedl i k portování na téměř všechny, v té době dostupné, platformy. Vzhledem k prodejním číslům na sebe nenechala čekat další pokračování Ikari Warriors II: Victory Road (1988) a Ikari III: The Rescue (1990).

Rok 1985 znamenal otevření další pobočky v Severní Americe, společnost SNK Home Entertainment měla zvládnout distribuci a prodej produktů pro domácí konzole. Protože SNK zažívala nebývalý zájem o port jejich her na konzole NES, začala sama produkovat hry určené přímo pro tyto konzole: Baseball Stars (1989) a Crystalis (1990).

V roce 1990 přišli SNK se svým systémem Neo-Geo MVS, který umožňoval provozovatelům skříňových automatů za minimálních nákladů v jedné skříni provozovat až 6 různých her. Během krátké doby přišli s domácí konzolí na podobném principu Neo-Geo AES. Tato konzole byla ve své době revoluční a oproti konkurenčním (např. SEGA) měla výkonnější a rychlejší procesor, což se projevovalo i lepší grafikou a zvukem. Na těchto konzolích se objevily jak porty jejich starších her, tak množství nových: Sengoku (1990), Ninja Combat (1991), Fatal Fury (1991), Thrash Rally (1991), Art of Fighting (1992) a množství dalších.

Konec 90. let byl ve znamení vydání handheldové verze domácí konzole na japonský trh pod názvem Neo-Geo Pocket, jíž pouhý rok poté, co se na trh dostala verze s černobílou obrazovkou, nahradila v roce 1999 Neo-Geo Pocket Color, která se později prodávala i v Evropě a v Americe. Výroba těchto přenosných konzolí byla ukončena v roce 2001.

Rok 2000 byl pro SNK zlomový; díky špatné finanční situaci se Kawasaki dohodnul na vstupu kapitálu s japonskými vydavateli Aruze. Kýžený efekt se nedostavil a Eikichi Kawasaki společně s dalšími manažery společnost opustil a 22.10.2001 SNK vyhlásili bankrot, což znamená konec první éry těchto japonských vývojářů.

Kawasaki v roce 2001 založil novou společnost Playmore a úspěšně se ucházel a získal práva k duševnímu vlastnictví zkrachovalých SNK a zaměstnal množství bývalých zaměstnanců. Od roku 2003 používá společnost název SNK Playmore.

Nejlépe hodnocené hry