V květnu 2019 koupilo THQ Nordic německé Piranha Bytes, jež v té době pracovalo na ELEX II (2022), a tak rakouské vydavatelství zformovalo tým THQ Nordic Barcelona, který v prosinci 2019 vydal Gothic Playable Teaser demo doprovázené anketou, zda by hráči chtěli restart značky. Teaser zaznamenal do února 2020 na 180 000 stažení, přičemž souběžného průzkumu se účastnilo 30 000 respondentů reagujících většinou kladně, načež bylo rozhodnuto o ostré fázi vývoje.
Jádro vývojářů teaseru v březnu 2021 založilo v Barceloně Alkimia Interactive a po uzavření Piranha Bytes v Essenu přešla část jeho zaměstnanců právě do Španělska. Začalo se vyvíjet na Unreal Engine 4, z něhož se do roku 2023 přešlo na UE5. Tvorba postav, jejich oděvů a brnění byla svěřena studiu Gate21 působícím v bosensko-hercegovském Sarajevu.
Jádro vývojářů teaseru v březnu 2021 založilo v Barceloně Alkimia Interactive a po uzavření Piranha Bytes v Essenu přešla část jeho zaměstnanců právě do Španělska. Začalo se vyvíjet na Unreal Engine 4, z něhož se do roku 2023 přešlo na UE5. Tvorba postav, jejich oděvů a brnění byla svěřena studiu Gate21 působícím v bosensko-hercegovském Sarajevu.